Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilregnskap 2013 Nissan Leaf Acenta

Startet av NorwegianX, tirsdag 24. juni 2014, klokken 07:14

« forrige - neste »

sturle

Sitat fra: Harlex på tirsdag 15. juli 2014, klokken 19:02
Jeg er glad jeg har dobbeltbooket meg med 30 dagers ladekort fra ladenetz... Da er Hamburg dekket og jeg lader også muligens i freiburg i sør-Tyskland. Ladekortet bestilles på hjemmesiden deres. Jeg fikk Mail om mitt er postlagt igår samtidig som jeg fikk en pinkode....
Kan melde om at kortet frå Ladenetz fungerer problemfritt på ladarane til Vattenfall i Berlin.  Fleire sentralt plasserte ladarar med reservert gratis parkering for elbil.  Kan lett spare inn prisen på kortet berre i parkering.

Harlex

Sitat fra: sturle på tirsdag 15. juli 2014, klokken 19:51
Sitat fra: Harlex på tirsdag 15. juli 2014, klokken 19:02
Jeg er glad jeg har dobbeltbooket meg med 30 dagers ladekort fra ladenetz... Da er Hamburg dekket og jeg lader også muligens i freiburg i sør-Tyskland. Ladekortet bestilles på hjemmesiden deres. Jeg fikk Mail om mitt er postlagt igår samtidig som jeg fikk en pinkode....
Kan melde om at kortet frå Ladenetz fungerer problemfritt på ladarane til Vattenfall i Berlin.  Fleire sentralt plasserte ladarar med reservert gratis parkering for elbil.  Kan lett spare inn prisen på kortet berre i parkering.
Takker for den oppdateringen... Da regner jeg med at det går greit på Vattenfall (ladenetz) sine i Hamburg også.  :)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

NorwegianX

Sitat fra: DonPedro på tirsdag 15. juli 2014, klokken 18:24
Jeg ser at folk anbefaler å skaffe seg avtale med RWE. Hvordan gjør man det? Er det noen som har en nettside eller en epostadresse jeg kan bruke? Evt. telefonnummer?

Jeg har brukt kontaktinfo fra denne siden:
https://www.rwe-mobility.com/web/cms/en/1174496/rwe-emobility/contact/?type=5

Har som nevnt ikke benyttet ladestolpene, men har møtt folk på min tur som har gjort det og som har fått det til å fungere.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

Cirion

Ingen Type2 lader i sikte... Dette er virkelig et Elbil Uland. Siste ModelS vi så, utenom vår egen, var i Sveits snat 2 uker siden.

Noen som kjenner igjen lokasjonen?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Benidorm, ja. Tok sin tid å bygge den "bollekafeen" der. Anbefaler en tur innom Mundomar når du er i traktene, delfinshowet er fantastisk. Var vel forresten en dødsulykke i i Terra Mitica som ligger på motsatt side nylig. Islending som ble kastet ut av berg og dalbanen.

sn0le

Vi var en dagstur der i juni for å dra på Mundomar. Kan absolutt anbefales.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Cirion

Fant en gratis Type2 43kW stolpe med kabel i Barcelona. Ingen rfid for AC lading, bare plugg inn og trykk start.
http://www.electromaps.com/puntos-de-recarga/7236_gasolinera-repsol-ronda-litoral
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

arnehelge

Av alle dere som var på Europa-tur i sommer, er det noen som vet om lademulighet (type 2) mellom SC´n syd for Milano og St. Anton i Østerike? Den turen (utenom motorvei) er på ca 34 mil og mange høydemeter. Skulle gjerne hatt en lademulighet  på den strekningen.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Havebigfun

Hva er reisetiden inkl. lading fra Oslo til Hamburg i disse dager. SC til Køge/ Middelfart er godt utbygd.Kommer man seg derifra uten Type II til Hamburg? Anbefales det å reise over broforbindelser dvs Middelfart eller tar det mindre tid å reise over Rødby-Puttgarden?
Ladetips tas imot med takk :)

arnehelge

Kom nettopp inn på hotellet i Hamburg. Kjørte fra Middelfart med 95 % og hadde 50 km typicel igjen når vi kom til SC Hamburg. Da hadde vi en snittfart på ca 125 (og var oppe i 185) Medvind og regn.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Havebigfun

Flott, takk- det var betryggende- er det noen som har erfaring med avstanden Hamburg til Kamener Kreuz?

Cronos

Noen som vet siste status på Plugsurfing?

Alt fungerer som det skal?

Ingen nye/bedre alternativer?

Skal på tur ned til Dresden i mai. Tenkte å være litt føre var.

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

Trond.Strom

Er alle Type2 ladere i Europa 400V? (bortsett fra Albania)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA