Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilregnskap 2013 Nissan Leaf Acenta

Startet av NorwegianX, tirsdag 24. juni 2014, klokken 07:14

« forrige - neste »

Havebigfun


NorwegianX

Sitat fra: Havebigfun på mandag 30. juni 2014, klokken 21:40
Det er vel bare å dra innom Teslashoppen

Regner med å få hjelp der i morgen, men ikke så mye å finne på der ute i et par timer mens vi fyller på elektroner.

Vill uansett være praktisk hvis vi får igang plugsurfingløsningen, da vi har tenkt oss litt vekk fra Superladernettet når vi kommer et stykke nedover også.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

Havebigfun

helt enig
Det er flott at dere tester ut -også for oss som skal til Tyskland senere

sturle

Sitat fra: NorwegianX på mandag 30. juni 2014, klokken 22:41
Vill uansett være praktisk hvis vi får igang plugsurfingløsningen, da vi har tenkt oss litt vekk fra Superladernettet når vi kommer et stykke nedover også.
Vi er på veg til Tyskland no, og har heller ikkje fått plugsurfing til å fungere.  Vi har funne nokre gode gratis-ladarar via lemnet.org, slik at vi kjem oss til Berlin utan unødig venting.  Vi ladar i samband med naturlege pauser for mat/handling og lufting av ungar.  I Berlin ventar kort frå ladenetz.de.  Det fungerer m.a. på alle ladarane til Vattenfall, som ikkje står på kartet til ladenetz.de.  (Vattenfall har mange i Berlin og Hamburg.)  Vi reknar med å klare oss heile ferien med ladenetz-kortet + superlading + gratislading, utan å ha rekkjeviddeangst eller kjenne oss innskrenka.

NorwegianX

Sitat fra: NorwegianX på mandag 30. juni 2014, klokken 22:41
Sitat fra: Havebigfun på mandag 30. juni 2014, klokken 21:40
Det er vel bare å dra innom Teslashoppen

Regner med å få hjelp der i morgen, men ikke så mye å finne på der ute i et par timer mens vi fyller på elektroner.

Vill uansett være praktisk hvis vi får igang plugsurfingløsningen, da vi har tenkt oss litt vekk fra Superladernettet når vi kommer et stykke nedover også.

Ble lading på Tesla servicesenter i Hamburg. Ble tatt godt imot og alt vel.
Senteret ligger i et industri/forretningsstrøk hvor det er lite å finne på. Ta med en bok eller benytt det trådløse nettet. Skal være en ok restaurant på området, men den ble ikke prøvd.

Kan være at problemene med betaling på RWE ladestolper via plugsurfing app er kombinasjon av bruker og systemfeil.  Skal gjøre et nytt forsøk i morgen.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

Cirion

Proev tesla.plugshare.com rett i Tesla browseren. Konto er gratis. Er naa paa tur mot Alicante denne web appen er helt raa!!!! Sett filter for hvilke typer ladere du ser etter, og det er til og med integrert navigasjon. Digg at noen har brukt saa mye tid paa Tesla sin browser.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Harlex

Sitat fra: sturle på mandag 30. juni 2014, klokken 23:21
Sitat fra: NorwegianX på mandag 30. juni 2014, klokken 22:41
Vill uansett være praktisk hvis vi får igang plugsurfingløsningen, da vi har tenkt oss litt vekk fra Superladernettet når vi kommer et stykke nedover også.
Vi er på veg til Tyskland no, og har heller ikkje fått plugsurfing til å fungere.  Vi har funne nokre gode gratis-ladarar via lemnet.org, slik at vi kjem oss til Berlin utan unødig venting.  Vi ladar i samband med naturlege pauser for mat/handling og lufting av ungar.  I Berlin ventar kort frå ladenetz.de.  Det fungerer m.a. på alle ladarane til Vattenfall, som ikkje står på kartet til ladenetz.de.  (Vattenfall har mange i Berlin og Hamburg.)  Vi reknar med å klare oss heile ferien med ladenetz-kortet + superlading + gratislading, utan å ha rekkjeviddeangst eller kjenne oss innskrenka.
Jeg bestilte ladekort fra ladernetz igår. Regner med de sender det hjem til meg ASAP slik at jeg har det klart til avreise om ca 2 uker.... Regner med at du henter kortet ditt i Berlin fordi du var seint ute evt. synes det er mest praktisk?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

sturle

Sitat fra: Harlex på torsdag 03. juli 2014, klokken 07:49
Jeg bestilte ladekort fra ladernetz igår. Regner med de sender det hjem til meg ASAP slik at jeg har det klart til avreise om ca 2 uker.... Regner med at du henter kortet ditt i Berlin fordi du var seint ute evt. synes det er mest praktisk?
Har hytte i Berlin.  To-roms på grensa mellom bydelane Tempelhof, Kreutzberg og Shöneberg.  Sendte kortet til hytta fordi vi då ikkje risikerer tull med at kortet ikkje kjem fram før vi reiser.

Gladtrd

Sitat fra: sturle på torsdag 03. juli 2014, klokken 16:25
Sitat fra: Harlex på torsdag 03. juli 2014, klokken 07:49
Jeg bestilte ladekort fra ladernetz igår. Regner med de sender det hjem til meg ASAP slik at jeg har det klart til avreise om ca 2 uker.... Regner med at du henter kortet ditt i Berlin fordi du var seint ute evt. synes det er mest praktisk?
Har hytte i Berlin.  To-roms på grensa mellom bydelane Tempelhof, Kreutzberg og Shöneberg.  Sendte kortet til hytta fordi vi då ikkje risikerer tull med at kortet ikkje kjem fram før vi reiser.
Skrik ut hvordan dette fungerer, har selv hytte i Berlin jeg har tenkt å stikke til en tur nå utpå sensommeren.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

mj

Sturle. Hvor du fikk ladet på vei ned til Berlin og evt hvilke adaptere som er nødvendig ? Jeg reiser nedover om ca 3 uker for å besøke familie i Zhelendorf. Skal se meg rundt etter EL skilter  :D
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

sturle

Sitat fra: mj på torsdag 03. juli 2014, klokken 20:51
Sturle. Hvor du fikk ladet på vei ned til Berlin og evt hvilke adaptere som er nødvendig ? Jeg reiser nedover om ca 3 uker for å besøke familie i Zhelendorf. Skal se meg rundt etter EL skilter  :D
Vi har ikkje reist direkte til Berlin i år, men satsar på meir direkte tur heim i staden.  Vi var først ein tur i Legoland, og no har vi ein liten badeferie ved Østersjøen.

Lada på CITTI i Flensburg fordi vi tilfeldigvis stansa der (type 2, 32A, gratis parkering og straum, må låne RFID-kort i informasjonen mot 5€ depositum), på Stadtwerk i Lübeck fordi kona måtte ha marsipan (Niederegger er visst den beste) og fordi svigers tilfeldigvis var i byen akkurat då (type2, 32A, gratis parkering og straum, start lading med eit tilfeldig kreditt- eller debetkort, OBS: stengt med bom frå 18 til 05), på eit hotell i Bad Doberan (Shucko) og på hotellet her i Zinnowitz.  Kunne hoppa over minst halvparten av desse, men plugga i sidan vi uansett stansa der og ladinga var gratis.  Hoppa over lading i Stralsund, som vi reiste innom for å sjå oss rundt, sidan den kostar pengar (type 2, 32A, 25¢/kWh).

I Danmark budde vi på eit hotell i Vejle der vi hadde bruk for raudt adapter.  Det brukte vi og då vi åt frukost i Aalborg (ladestasjon på parkeringsplassen til Hotell Aalborg Sømandshjemmet, 7 kr/t for parkering, gratis straum).  Elles berre shucko og type 2.  Ladestasjonen i Aalbog hadde tre blå kontaktar i tillegg til den raude.  Sjekka ikkje kva type det var.

Zinnowitz - Berlin er 251km (238 om vi køyrer landeveg).  Skulle gå fint utan å lade på vegen.  Det høgaste snittforbruket vi har vore oppe i var 305 Wh/km over 11 mil der mesteparten var på Autobahn med cruisecontrol på 160.  160 går når trafikken tillet det.  Over 160 er som regel ukomfortabelt fordi ein stadig må bremse ned for andre bilar, og fordi det krev meir konsentrasjon enn eg får til med bråkete ungar i baksetet.  Gamle Autobahn er ikkje bygd for 160 heller, sjølv om ein lovleg kan køyre so fort ein vil.  Artig å ha prøvd, men ukomfortabelt i lengda.

mj

Takk skal du ha  :) Har jo og et lite håp om at SC i Hamburg og på utsiden av Berlin åpner før jeg reiser. Nå står de jo under ''coming soon'' Da kommer man greit ned i fra Middelfart vil jeg tro. Har sendt mail til Tesla Berlin for å høre om de vet noe, men har ikke fått svar. De har forøvrig heller ikke svart på tidligere henvendelse i våres.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Cirion

Tesla Hamburg har 5stk 22kW Type 2 veggbokser utenfor. 1 er ved inngangen og 4 bak. Åpne 24/7. Området har port, men den stenger aldri.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

mj

Da skulle det gå veldig greit i fra Middelfart til Hamburg for å lade der ett par timer. Legger muligens inn  et stopp på CITTY Flensburg uansett. Er en grei plass for pause med en treåring i bilen. Hamburg-Berlin på ca 300km burde vel og gå. Bare holde snittforbruk under 250W
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Cirion

P85+ godt lastet. 21" 265 bredde bakTung høyrefot gjennom Tyskland, unngår å bruke bremsen, men tråkker på når det er mulig opp til 150. Snitt 211wh/km fra hirtshals til lully. Lite vindmotstand på autobahn :-)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA