Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilregnskap 2013 Nissan Leaf Acenta

Startet av NorwegianX, tirsdag 24. juni 2014, klokken 07:14

« forrige - neste »

NorwegianX

Planlegger en tur i Europa med start i slutten av juni.

Det er naturligvis huller i SC nettet, slik at det blir nødvendig med tilgang til type 2 ladere.

Plugsurfing.com har nå kommet med en løsning der start av lading og betaling kan gjøres via kredittkort og en app for ios eller Android. Fungerer foreløpig bare i Tsykland, og med utvalgte aktører. Blant annet RWE.

Det gir oss etterlengtet tilgang i Hamburg området på vei ned, og ved overnattinger  litt perifert fra SC nettet :-)

Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

NorwegianX

Nordstrand, Oslo

ellholt

Dette lurer jeg også på  ::) Vi planlegger Europatur i slutten av Juli. Håper noen rekker å teste dette før den tid :P
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Bjørn

kjørte til Østerrike for en mnd siden.. det finnes mange type 2 i tyskland, men infoen rundt disse er *håpløs*
Selve boksen står det ingenting på! man aner bla ikke hva denne leverer i kw. står kun to tlf nr på et lokalt og et internasjonalt, ingen av disse kom jeg gjennom på m min norske mob abn.
Fikk hjelp av en tysk kar som ringte nummeret, og lånte meg tlf sin... damen i andre enden kunne ikke et kvekk engelsk..!
Kom etterhvert fram til at du må forhånskjøpe ladetid hos de forskjellige selskapene og så åpne boksen m tlf..
Men da må du ha tysk tlf abn.. også må du lære deg tysk så dem skjønner hvilken boks du står v siden av.. ???

Godt råd..! rødklumpen er obligatorisk..! og ta m en 32A overgang til denne, og gjerne en 63A også.
400V kontakter er veldig vanlig, jeg hadde ikke kommet meg gjennom tyskland hvis det ikke hadde vært for papp-pressene som bruker disse.. :P

VigdisA

Det er visst på gang superladere i Nord-Tyskland også, som er i delvis drift eller er på vei opp. Hørte dette av Teslas Salgs og Servicesjef som var på Fornebu på lørdag.
De blir ikke annonsert før de er 100% oppe og går, men er likevel ofte mulig å benytte.

Oppfordringen til oss som skal ut og reise, er å ta kontakt med Tesla i Norge slik at de kan sette oss i kontakt med de rette folkene i Tesla for det landet man skal til, for å få info om superladestasjonene som er delvis klare eller snart er klare.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Elbilist79

Dersom det finnes en superlader som kan brukes rundt Hamburg så er en veldig godt hjulpet. Dette hadde vært veldig bra for ein eventuell Europa-tur i sommer.
S85, Sølv

NorwegianX

Sitat fra: VigdisA på mandag 16. juni 2014, klokken 01:45
Det er visst på gang superladere i Nord-Tyskland også, som er i delvis drift eller er på vei opp. Hørte dette av Teslas Salgs og Servicesjef som var på Fornebu på lørdag.
De blir ikke annonsert før de er 100% oppe og går, men er likevel ofte mulig å benytte.

Oppfordringen til oss som skal ut og reise, er å ta kontakt med Tesla i Norge slik at de kan sette oss i kontakt med de rette folkene i Tesla for det landet man skal til, for å få info om superladestasjonene som er delvis klare eller snart er klare.

Er det noen som har fått tilbakemelding fra Tesla om det finnes "hemmelige" superladere som kan benyttes?
Jeg har ikke fått noen tilbakemelding på min mail til Tesla om dette iallfall.

Reiser nedover på mandag, og har fremdeles bare "plugsurfing.com" som alternativ rundt Hamburg. Har ikke fått verifisert om betalingsløsningen virker via app. De skulle også sende meg en rfid brikke, men den har ikke dukket opp.
Nordstrand, Oslo

Elbilist79

Sitat fra: NorwegianX på torsdag 26. juni 2014, klokken 08:58
Er det noen som har fått tilbakemelding fra Tesla om det finnes "hemmelige" superladere som kan benyttes?
Jeg har ikke fått noen tilbakemelding på min mail til Tesla om dette iallfall.

Reiser nedover på mandag, og har fremdeles bare "plugsurfing.com" som alternativ rundt Hamburg. Har ikke fått verifisert om betalingsløsningen virker via app. De skulle også sende meg en rfid brikke, men den har ikke dukket opp.

Veit ikkje om nokon superladar i Hamburg, men spurte lokalt Tesla servicesenter og fikk svar om at dei hadde 5 stk 22kw ladeplassar som var til fritt bruk for Telsa-eigarar 24 timer i døgnet. Adressen finner du på Tesla sine nettsider.
S85, Sølv

fredag

Sitat fra: NorwegianX på torsdag 12. juni 2014, klokken 17:11
Noen som har rukket å teste betaling med plugsurfing.com enda?

Tyskerne sier at det er problemer med å lade Tesla på RWE-stolpene:

http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?f=55&t=3674&sid=73592c7588245fdbeb963040cd5c760d

RWE skal forsøke å oppdatere firmware på sine stolper de neste ukene. Og Tesla jobber også med saken sånn at bilene deres ikke skal tro at RWE-stolpene er defekte superladere.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

navelso

Har du tips til hvordan/hvilket kontaktpunkt i Tesla Norge som er best å benytte til dette?
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Cirion

Sitat fra: navelso på torsdag 26. juni 2014, klokken 14:43

Har du tips til hvordan/hvilket kontaktpunkt i Tesla Norge som er best å benytte til dette?
Jeg har sendt forespørsel for en stund tilbake, og eneste jeg har fått er en liste med navn jeg kan kontakte i landene jeg skal kjøre til. Ingen ukjente superladere, men info om at jeg kan avtale med servicesentre på veien, via personene på listen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Longice

Ta kontakt med RWE, de deler ut gratiskoder for turister til RWE sine ladestasjoner.
Jeg har nettopp vært i Tyskland, og det fungerte helt fint. Men egen typ2 kabel må du ha med.

satheesh.net

NorwegianX

Sitat fra: NorwegianX på torsdag 12. juni 2014, klokken 17:11
Noen som har rukket å teste betaling med plugsurfing.com enda?

Forsøkte å lade i Hamburg vha plugsurfing app i dag.
På tre forskjellige p-hus. RWE ladestolper.

Den første så ok ut via appen, men var stengt med en pressenning.

Neste skulle ha en ledig og en opptatt port. Ingen biler var tilkoblet. Og ingen av portene kunne aktiviseres fra appen.
Feilmeldingene varierte: Server feil, tekn feil osv.

Tredje forsøk var tilsvarende. Ingen porter kunne aktiviseres.

Har feilmeldt, så får vi se om det var brukerfeil eller systemfeil.

Nordstrand, Oslo

Harlex

Plugsurfingappen min funker ikke. Avslutter appen etter jeg har trykket inn brukernavn og passord :-(
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA