Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ulyd fra Drivverk

Startet av staleand, mandag 23. juni 2014, klokken 17:21

« forrige - neste »

staleand

Hei,

Min far vurderer å bytte til en Model S, men den som er aktuell for han har Morbær-interiør (grøss). Er det noen mulighet for å få byttet dette i annen trevirke / event. karbon?

Noen som vet om dette er blitt gjort i Norge og event. hva det vil koste?

Eventuelt om noen har tips til hvem man skulle forhørt seg med hos tesla? En epost-adresse f.eks.

Takk så meget =)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Quintilian

Satt tilfeldigvis på med "mannen til en kollega" og han hadde foliert deler av interiøret i sin Bmw til "karbonfarget". Det så 100% originalt ut, og fremsto som meget flott. I utgangspunktet var det vel en form for "trefarge" under, av samme typen "juksetre" som brukes i Model S...

Han hadde visst tilpasset folien selv, og alt var gjort i løpet av et par timer... men det finnes sikkert også firma som gjør dette for en relativt grei penge uten at jeg kjenner til spesifikk aktører...

tony@lunatech.no

Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Muffinman

Nå har vel det morbær-greiene neppe en ideell overflate for foliering?

Amper

P85D :o)

staleand

Foliering blir nok en kjappvindtløsning uverdig en såpass fet bil :-)

christian1986

Hold oss gjerne oppdatert.

Selv finner jeg den svarte finishen uverdig "en slik fin bil". Selv ved fin behandling blir det masse riper. Er dessverre redd for at tesla løsningen koster skjorten, så kan være folie er veien å gå.

Oreo

Alt lar seg nok skifte, men spørsmålet er til hvilken pris.
Hør med Tesla om det lar seg gjøre. Tror likevel en foliereing er enkleste og rimeligste løsning. Lakkering kan være en annen option, da må (bør) en sikkert ut med alt likevel.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

christian1986

staleand

Irriterer meg at tesla i det heletatt tilbyr morbær som et valg!! Ser jo ut som fremedlegmer fra mars, tenk type ukjent virus elno sånt som flyter på en flate! Blæh!! Får se om det blir noe av kjøpet av teslaen da selger ikke har ringt tilbake idag slik han lovte! Hvis det blir noe av skal jeg kontakte tesla og forhøre meg.

Mulig morbær ikke ser like jævli ut irl som på bilder?

zimba07

Jeg har morbær og er godt fornøyd med det. Jeg angret meg nok litt i perioden mellom bestilling -> levering, nettopp fordi jeg hadde begynt å se på bilder og der ser det IKKE bra ut.

IRL er det etter min smak et godt valg og passer fint sammen med sort innredning.
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Zneip

Sitat fra: Kagex på torsdag 05. juni 2014, klokken 10:39
Foliert satin svart

Er det bare lyset/vinkelen, eller er folien litt "bulkete" rundt luftekanalen? Jeg vurderer også foliering av interiør da jeg ble "tvunget" til å ta piano black (Grunnet valg av stoffseter). Har nå flere ganger opplevd at sola reflekteres i den blanke overflaten, noe som kan være svært så irriterende. Dette kommer i tillegg til fingeravtrykk, støv og fare for riper, som en glossy overflate sliter med. En matt karbonfiber eller børstet aluminium hadde kanskje vært noe?  8)
Nord Trøndelag | X90D

Kagex

er nok kanskje litt bulkete, rakk ikke gå gjennom med varmepistolen igår, får ta det imorgen eller lørdag. tok meg kanskje 1-2 timer
P29687

ellholt

Vi har morbær tre, og er veldig fornøyde. Selv om jeg mener den ikke er den samme som vi ble vist i Oslo da vi bestilte bilen. Og så blir det ikke fettmerker og striper like lett som på de andre løsningene :-)
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA