Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva slags problem har du opplevd på din i3

Startet av Hyperstress, mandag 23. juni 2014, klokken 14:48

« forrige - neste »

Bjørn

@ Hyperstress
Takk :) da vet jeg hvor jeg skal henvise til når jeg snakker m Tesla Lade..

hgs

Sitat fra: NilsG på lørdag 14. juni 2014, klokken 09:38
Bil levert på onsdag, glemte å spørre om 16a, men får ikke ladet med mere enn 13a, bilen er produsert i slutten av april. Får vel kontakte de til uka  ;) (evt prøve å lete litt i systemene på bilen om jeg finner ut av de  :o

?
Vår var ferdigprodusert 16.04, levert 06.06, og vi lader med 16A.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

laumb

Jerome Guillen bekreftet på årsmøte til TOCN i dag at det er mottatt 4000 ferdigproduserte oppgraderte kabelsett til denne oppgraderingen denne uken og at det vil skje fortløpende som bilene er inne. Ingen grunn til at de ikke skal ha dette på lager fremover.

rene

Og vi snakker om lading via type 2 evt med rødt adapter nå, ikke med schuko? Greit å spesifisere hvordan en lader, ikke bare oppgi antall a (?).

hgs

Sitat fra: rene på lørdag 14. juni 2014, klokken 18:51
Og vi snakker om lading via type 2 evt med rødt adapter nå, ikke med schuko? Greit å spesifisere hvordan en lader, ikke bare oppgi antall a (?).

Jeg snakker om type 2 ja, nærmere bestemt 32A/400V/3fas - laderen på Töcksfors. Kona ladet der for en uke siden, rett etter at vi fikk bilen. Jeg forstod det slik på DS at vi måtte vente på en SW-fix, og var derfor overrasket da appen viste at bilen ladet med 32/32 A og 100 km/t typical.

Det som er rart er at biler produsert to uker etter vår fortsatt ser ut til å ha denne begrensningen, jmf NilsG sitt innlegg.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

NilsG

Fått bekreftet på epost i dag at min må oppgraderes før 16a blir mulig. De presiserte i samme epost at Schuko fortsatt ikke ville kunne gi mere enn 13a uansett..... Har bare fått ladet med Schuko og SC enda, får se hva jeg finner i Sverige i morgen... ::)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Batteritralla

Er det noen som har enkeltlader, har gjort denne oppgraderingen - og ladet med Mennekes lader med 16A CEE plugg?

Disse gir 16A på feks I3,men Model S begrenser denne til 13A.

Er det noen som har status på denne laderen etter oppgradering?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Øyvind.h

Sitat fra: Cirion på fredag 20. juni 2014, klokken 20:56
Ja nå gikk det unna!
133km/t, da snakker vi brukbar ladehastighet! Synd bilen må være innstilt på over-rated for å nå dem ;)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OddB

Tilsvarer 106 kmt typical.... som stemmer med at spenningen er såpass høy
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

Synes egentlig  er ryddigere å forholde seg til kW.  I dette tilfellet 22.9 kW
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

chal

Sitat fra: OddB på lørdag 21. juni 2014, klokken 08:17
Synes egentlig  er ryddigere å forholde seg til kW.  I dette tilfellet 22.9 kW

Mener du kW/time?

Muffinman


shb

Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Olatho

Sitat fra: chal på lørdag 21. juni 2014, klokken 09:27
Sitat fra: OddB på lørdag 21. juni 2014, klokken 08:17
Synes egentlig  er ryddigere å forholde seg til kW.  I dette tilfellet 22.9 kW

Mener du kW/time?

Fortsatt mye forvirring om begrepene.
Du lader med 22 kW.
Etter en time har da batteriet fått tilført 22 kWt.
Etter to timer har batteriet fått 2 t * 22 kW = 44 kWt.
Som vil full-lade et 85 kWh batteri fra 0 på litt under 4 timer (22 kW * 4 t = 88 kWt).

Tilsvarende andre veien - forbruk.
Du har et 85 kWh batteri. Da kan du enten koble til en dings som bruker 85 kW, og den vil snurre i 1 time før batteriet er tomt, eller du kan trekke 21 kW i litt over 4 timer, eller du kan koble til en liten sak som trekker 1 kW og den vil virke i 85 timer.

KW er et øyeblikksbilde av hva som går inn og ut akkurat nå. KWt er summen av disse øyeblikkene i løpet av en time.



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA