Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Peugot 106 selges

Startet av EV - Driver, mandag 23. juni 2014, klokken 13:53

« forrige - neste »

EV - Driver

Så prislista i dag. 199000,- for kjipelarsutgaven og 229000,- for utgaven med alt. Gunstig. 6000,- i leveringskost.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

KaiRK

Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

kringon

Ikke dårlig!

Denne bilen ser bedre og bedre ut i mine øyne ;)
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Ona IX

Her er brosjyren fra Skodtvedt. Ekstrautstyr og priser står på! Jeg fikk tilbud på vinterhjul 12'946kr (uten mva).


Er ikke 3 farger, men 4 (sier KIA Norge). I tillegg til de 3 kjente kan man få den i titanium med hvitt tak (mørk sølv)
Selv om hengerfeste står i tilbehørslisten kan man IKKE få dette.
Spurte også om service fikk dette til svar:
"Serviceintervaller er ikke kjent enda. Det som trenger service/ ettersyn er kun bremser og karosseri, så det burde ikke bli kostbart. Jeg vil tro at en vedlikeholdservice i året burde være tilstrekkelig, uten at dette er offisiell informasjon."

Utstyret jeg liker spesielt godt:
Ventilerte seter foran!
6.6kw standard lader!
12v i bagasjerom
varmepumpe ikke minst!


Jeg bestiller en imorgen tidlig! 21 år og splitter ny godt utstyrt bil som første bil!

Forresten, de som bestiller før 12.00 fredag 06.06.14 Får bilen sin med i juli-produksjonen. Da vil de bli levert i slutten av september!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Gnilre

Er det noe prutningsmonn på en slik bil ? Eller er det lite å hente siden den er splitter ny ? Vanligvis får man vel fra 2-10 % avslag ? Prislista er bare veiledende !
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Sulle

Kan den trekke henger montro? Stod på listen over ekstrautsyr. Spørsmålet er hva "Pris ikke fastsatt" betyr. At prisen faktisk ikke er fastsatt, eller at det ikke er klart om det blir tilgjengelig.
Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

Ona IX

Sitat fra: Sulle på torsdag 05. juni 2014, klokken 23:12
Kan den trekke henger montro? Stod på listen over ekstrautsyr. Spørsmålet er hva "Pris ikke fastsatt" betyr. At prisen faktisk ikke er fastsatt, eller at det ikke er klart om det blir tilgjengelig.

hvis du ser litt lenger opp, så har jeg skrevet :
Sitat fra: Ona IX på torsdag 05. juni 2014, klokken 19:41
Selv om hengerfeste står i tilbehørslisten kan man IKKE få dette.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

kaiat

Jeg tror ekstrautstyrslisten er den samme som for fossil-Soul, blant annet står motorvarmer oppført... En skal kanskje derfor ikke legge så mye vekt på at hengerfeste står oppført som ekstrautstyr. I arket med tekniske data er i alle fall rubrikken for tillatt hengervekt satt blank.

Sulle

@onani; finleste ikke innlegget ditt... - gikk rett på vedlegget.
@kaiat; tenkte nok det var forklaringen, men ville så gjerne at det skulle være sant... - selv om jeg kan låne bil med henger på jobb så ofte jeg vil savner jeg hengerfeste. Etter å ha blitt elbilist blir vanlige biler for traktorer å regne...
Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

S-max

Stemmer det at hurtigladaren er på 100kW?
Synest dette var bra i så fall. Bare 40kW på e-Golfen.
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

TB

Sitat fra: S-max på søndag 08. juni 2014, klokken 11:24
Stemmer det at hurtigladaren er på 100kW?
Synest dette var bra i så fall. Bare 40kW på e-Golfen.

Her må det vere feil i brosjyra, Kia Soul EV brukar CHAdeMO som er maks 50kW. Samme gjeld CCS som VW brukar i e-Golf.
Kvar Kia har funne 100 kW frå er ukjent. I praksis går effekten ned både for CHAdeMO og CCS av mange årsakar, slik at snittet ofte blir mellom 20 og 30 kW.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

jkirkebo

Sitat fra: TB på søndag 08. juni 2014, klokken 21:26
Sitat fra: S-max på søndag 08. juni 2014, klokken 11:24
Stemmer det at hurtigladaren er på 100kW?
Synest dette var bra i så fall. Bare 40kW på e-Golfen.

Her må det vere feil i brosjyra, Kia Soul EV brukar CHAdeMO som er maks 50kW. Samme gjeld CCS som VW brukar i e-Golf.

CCS makser da ikke ut på 50kW, pinnene under er spesifisert til 200A. Det blir inntil 100kW i teorien men maks 75kW eller så i praksis pga. batterispenningen.

At dagens ladere ofte ikke kan levere 200A er en annen sak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Arctic_Viking

Fikk pris fra forhandleren i Bodø i dag;

KIA SOUL ELECTRIC                  Kr 237.400,-
METALLIC LAKK                     Kr     5.000,-
VINTERHJUL                     Kr   12.600,-
TOTALPRIS                      Kr 255.000,-

Noen flere, så det er mulig å sammenligne?

8)

kringon

Jeg fikk muntlig tilbud i dag fra forhandler i Larvik (skulle sende meg et tilbud på mail i løpet av kvelden eller morgendagen. Har allerede drøyet en stund).

Kia Soul EV Exclusive -> 229.000,- inkl frakt og levering
Optional:
2-farget lakk: 5.900,-
Vinterhjul: 15.000,-
Hengerfeste: ca 5.000,- (var ikke sikker på pris, men dette var et estimat fra "delelageret". Har bedt om pris for hengerfeste til sykkelstativbruk. Ikke å trekke henger.)

Personlig så tror jeg forhandler bommer litt her. 2-farget lakk er ikke en opsjon, men må velges, og det koster ca 5k for metallic lakk, som er eneste mulighet (Bilen bør således koste 234.000,- siden metallic lakk ikke kan velges bort.)

Vinterhjul er for dyrt. Disse er momsfrie for forhandler å levere, og jeg har fått tilbud på dekk med lav rullemotstand på alu-felg til ca 7.000,- fra dekkforhandler i nærheten.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Ona IX

Sitat fra: kringon på torsdag 12. juni 2014, klokken 19:02
Jeg fikk muntlig tilbud i dag fra forhandler i Larvik (skulle sende meg et tilbud på mail i løpet av kvelden eller morgendagen. Har allerede drøyet en stund).

Kia Soul EV Exclusive -> 229.000,- inkl frakt og levering
Optional:
2-farget lakk: 5.900,-
Vinterhjul: 15.000,-
Hengerfeste: ca 5.000,- (var ikke sikker på pris, men dette var et estimat fra "delelageret". Har bedt om pris for hengerfeste til sykkelstativbruk. Ikke å trekke henger.)

Personlig så tror jeg forhandler bommer litt her. 2-farget lakk er ikke en opsjon, men må velges, og det koster ca 5k for metallic lakk, som er eneste mulighet (Bilen bør således koste 234.000,- siden metallic lakk ikke kan velges bort.)

Vinterhjul er for dyrt. Disse er momsfrie for forhandler å levere, og jeg har fått tilbud på dekk med lav rullemotstand på alu-felg til ca 7.000,- fra dekkforhandler i nærheten.

Jeg fikk tilbud på vinterhjul med kia soul ev felgene med nokian hakka R. til bare 10'788kr, men skotvedt sin pris på vinterhjulene er like under 13'000kr.

Husk at hvis du skal ha vinterhju fra dekkforhandler må de skaffe riktig TPMS! Koster fort en tusenlapp eller to. Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe nokia hakka r, siden de har vært best i tester, og godt kjent på leaf forumet. Fra dekkforhandler i nærheten (med rabatt fra jobben) så hadde det blitt rundt 8 tusen (uten tmps). Det er da med noen vanlige alufelger, bedre med kia sine som har lavere luftmotstand etc.
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA