Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: SW P3227 oppdatering av software på USA Leaf

Startet av mckenziebk, mandag 23. juni 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

Daeedor

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 04. juni 2014, klokken 18:15
http://www.amcar.no/teknisk+infosenter/1038/vedrorende+godkjenning+av+biler+1971+og+nyere.html
Punkt 2

http://www.amcar.no/teknisk+infosenter/920/importskolen.html
"Kan per i dag importeres på § 1-15, så fremt de er helt originale og har vært registrert i USA. Originale seler og lys er greit, men det må bygges om til "riktige" farger etter norske regler. Rødt markeringslys bak er ikke populært, det må ofte utkobles og avblendes. Det gule markeringslyset foran kobles ofte om til sideblinklys. Hvitt parklys foran er påkrevd, mens blinklysene foran og bak må være oransje."

Thomas

Jeg vil gjerne få legge til at det Thomas siterer , er riktig , bortsett fra når markeringslys er en del av selve lykten , da er det tillatt med også røde sidemarkeringlys bak.  Det er også lov med orange sidemarkering foran , men det skal I TILLEGG være hvite parkerings lys forover. Dette ordnes enkelt ved å borre  et lite hull og presse inn 1 stk 5W pæreholder i gummi på hver side foran , gjerne nederst i fjernlys lykten.  :) Dessuten skal det være gule blinklys både foran og bak , og foran skal det også synes fra siden av skjermen. ( man må ofte ha 2 blinklys foran på hver side for å få til dette.)

OBS :  det ser da ut som om denne bilen har hvite parklys montert allerede på bildene , men at de ikke lyser.... bør kunne ordnes med en omkobling.

mckenziebk

Jeg beklager at dette ble forvirrende ift språk. Jeg, Kristine, er norsk og skriver på norsk. Mannen min er amerikaner og han snakker også norsk, men noen ganger er det lettere for han å ta det på engelsk, særlig hvis det er tekniske ting. Men sammen snakker vi begge språk. Nå skal jeg dra til Autonova med bilen og forhåpentligvis kan de hjelpe oss slik at dette ordner seg. TorC, tusen takk for all hjelp fra deg. Vi holder deg oppdatert!

TorC

Sitat fra: smaug01 på torsdag 05. juni 2014, klokken 00:10
Huff da, trenger du en klem?

Alle trenger en klem iblant. Let's hug it out!

Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor mckenziebk sin lampe ikke har en vanlig parklampe selv om de har halogen versjonen av lampen. På de tre bilene jeg har sjekket opp siste dager har alle en wedge-pære i samme reflektor som "high beam".

Det å lage seg sine egne hull i lampen er vel ikke helt koscher?

På vedlagte bilde er av min lampe. Jeg har byttet ut til LED så det er litt vanskelig å se hvilken pære som lyser, men det er i den nederste reflektoren.  Det er der parklyspæren bør være såvidt jeg har sett av de bilene jeg har sett på.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

smaug01

Hva med å flytte sidemarkeringslyset til parklyset? Med litt flaks så er det samme pære og sokkel.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

naeem

Hello guys good news if anyone needs help with parklys and blinklys call me 94217217 or saddeqi@gmail.com
i will fix it cheap for you.

Trekkoppbil

Hva slags pære eller sokkel er det snakk om?
Dersom man kjenner til sokkel-type, så kan man prøve å bestille en Switchback-led som lyser hvitt og blinke gult.

Jeg finner ikke så mange detaljer i denne tråden.
Er det bare Leafer med Trim S, som har dette problemet?

Vil denne 3157 pæra passe og gjøre susen?
http://www.aliexpress.com/item/Excellent-Ultrabright-3157-Dual-Color-Switchback-LED-Bulbs-Load-Resistor-Front-turn-Signal-light-For-Chevrolet/32230073569.html

LED light color: :
    white + gold yellow Switchback

Turning pattern::
    White-OFF-Y-OFF-Y-OFF-Y-...OFF-White

Daytime Running Light::
    Turns on in Xenon White LED only

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA