Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vannlekasje over førerdør

Startet av wat, søndag 22. juni 2014, klokken 15:06

« forrige - neste »

wat

Hei.

Jeg bor i Trondheim og kunne tenkt meg å bruke Leafen når jeg kjører til Oslo. I dag er man i alt for stor grad avhengig av treglading på denne turen. Hvis strekningen Trondheim - Lillehammer hadde fått hurtigladere med jevne mellomrom hadde ikke det vært noe problem. Er det noen som vet om det finnes utbyggingsplaner for denne stekningen?
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

elbas

Hvis du klikker deg inn her: http://www.ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/mobilhurtigladekart.php så ser du at Eidsva(grønn kontakt) setter opp to hurtigladere,en på Kvam og en på Ringebu. De er nesten klare ref. denne:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14445.0.html

Men ellers ser det ut til at det ikke er stor interesse for strekningen Kvam - Trondheim. Jeg har hørt noen rykter om en hurtiglader i Bærkåk, men ellers lite nytt. Vi får håpe at Kiwi-Nissan-Renault får satt opp hurtigladere på denne strekningen, men jeg har ikke hørt noe om plassering i det hele tatt.

Noen andre som har hørt noe fra Kiwi-Nissan-Renault?
http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3248-hurtiglading-mens-du-handler
Nissan leaf 2014

Warlock

Hurtigladeren på Berkåk skal vel komme ved torget og etter planen åpnes før marnan, så medio august?

elbas

Er det noen som har hørt/sett noe fra Ishavsveien eller EV Power på denne strekningen?

Står fortsatt "Transnovafrist innen utgangen av februar" på hurtigladekartet, men hvis tidligere historie gjentar seg i tillegg til at Transnova har blitt Enova, så skjer vel ikke dette før sommeren....
Nissan leaf 2014

Bolfus

Trist at det ikke har kommet hurtigladere  på Dombås og nordover mot Orkanger enda!

Hvordan er egentlig EVPower som leverandør av hurtiglading - går det an å enkeltlade via rfid eller sms? Planlegger et eventyr nordover i sommer og ser at jeg vil bli avhengig av deres ladere i midtnorge.

Panduck

Sitat fra: crossbasse på onsdag 28. januar 2015, klokken 16:40
Er det noen som har hørt/sett noe fra Ishavsveien eller EV Power på denne strekningen?

Står fortsatt "Transnovafrist innen utgangen av februar" på hurtigladekartet, men hvis tidligere historie gjentar seg i tillegg til at Transnova har blitt Enova, så skjer vel ikke dette før sommeren....

Har EV-power noe rykte liknende ishavsveien? Dette er jo noen av de viktigste ladepunktene å få på plass. Det må komme opp noe ladepunkt mellom Kvam og Tronheim før sommeren!

elbas

Jeg tror EV power er mer til å stole på enn ishavsveien, men det gjenstår å se. Vet ikke om noen har vært på de aktuelle plassene og sett om fundament e.l. har kommet opp?

Går forøvrig fint å lade med sms, rfid eller app på EV Powers hurtigladere.
Nissan leaf 2014

Heimdal-eGolf

TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

Panduck

Sitat fra: Heimdal-eGolf på torsdag 05. februar 2015, klokken 14:08
Hei
Er det noen planer for Dombås?

"Planen" var jo at ishavsveien skulle sette opp ladere der.

Jeg lurer virkelig på hva som kommer til å hende når februar er over, og Ishavsveien ikke har satt opp laderene innen fristen transnova har gitt dem. Dombås, og flere stasjoner nordover på E6 derifra, skal være satt opp av Ishavsveien, veldig veldig snart. Men de kommer vel neppe.

Kommer det en ny "mini-utlysning" for å få noen andre til å sette opp disse? Noen som vet hva som skjer?

Thomas Parsli

Sitat fra: Panduck på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:04
Jeg lurer virkelig på hva som kommer til å hende når februar er over, og Ishavsveien ikke har satt opp laderene innen fristen transnova har gitt dem.

Det gjennstår å se om Enova er mer handlekraftige enn Transnova, jeg tviler (om enn så forsiktig).
I dette tilfellet skal de ikke bare trekke tilbake støtten, men utlyse den på nytt. Det vil sannsynligvis ta lang tid (1-2år).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Siden Transnova er borte og Enova vil starte med blanke ark tror jeg nok at Ishavsveien får utsettelser frem til Enova er klare med nye utlysninger.

Det beste hadde vært om Nissan-Kiwi samarbeidet satte opp en lader i nærheten (men aner jo ikke om det er noen Kiwi i området) eller at noen andre butikker/butikksenter satte opp noe uten støtte. Da kommer nok Ishavsveien til å avlyse sin utbygging til fordel for alle.

Panduck

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:30
Det gjennstår å se om Enova er mer handlekraftige enn Transnova, jeg tviler (om enn så forsiktig).
I dette tilfellet skal de ikke bare trekke tilbake støtten, men utlyse den på nytt. Det vil sannsynligvis ta lang tid (1-2år).

Det ville i såfall være tragisk. Å få på plass gode lademuligheter mellom Oslo -> Trondheim bør jo være noe av det viktigste. Nå går det jo Oslo -> Kristiansand og Oslo -> Bergen, men Oslo->Trondheim mangler flere ladere. Og det burde jo planlegges for ladere langs Rv3, ikke bare E6, Rv3 er jo raskeste vei til Trondheim...

Lynet

Trondheim - Molde - Bergen skal også gå bra i følge kartet!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Panduck

Sitat fra: Lynet på fredag 06. februar 2015, klokken 09:59
Trondheim - Molde - Bergen skal også gå bra i følge kartet!

Det blir litt av en omvei fra Oslo til Tronheim! :) Jeg håper vi får noen langs Rv3, jeg :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA