Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Caspar, søndag 22. juni 2014, klokken 11:08

« forrige - neste »

odahle

Sitat fra: vivjohan på mandag 07. desember 2015, klokken 07:47
rart om det ikke skulle gå ann å få led lysa til å lyse sammen m nærlyset å slik som e golf.hadde vært kjekt
Ser ikke ut til at det stopper folk, for 90% av alle e-up! jeg ser kjører bare med LED selv om det er mørkt. Forstår ikke helt den, noen LED-striper gjør ikke akkurat bilen til noe Ferrari! Samtidig så er det ingen belysning inni!

Dessuten hadde det kanskje sett noe merkelig ut med så mye lys på en så liten bil? Fronten hadde fort blitt litt liten.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

nortrahof

Sitat fra: tolapet på onsdag 09. desember 2015, klokken 17:36
Har du slått av "Coming home/leaving home"-fungsjonen, og tunellmode. Kan være det som forvirrer  kontrolleren. Jeg syntes den slår på lyset "for tidlig", prøvde å dekke til sensoren, og så programere i.h.t
bruksanvisningen, men........ingen umiddelbar sukess....

Jeg har prøvd meg fram mht. "home-funksjonen" da jeg også trodde at den kunne innvirke. Det har ingen virkning. Har også flyttet litt på fotocellen for å se om jeg kunne få en mer optimal plassering.
Muligens at "nøkkelen" er for brei lysåpning til fotocellen - og at det kan bli bedre med en snevrere åpning der man får målt indirekte lys i bilen?

Det er spesielt ved klarvær i skumringen om høsten at lysene ikke kan bestemme seg om de skal være av eller på.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

M@rtin

#77
Heisann, trenger litt hjelp her. Har også bestilt ebay-opplegget, men sliter med å få av den hvite dashboard-delen under lysbryteren.

Noen som har en skritt-for-skritt-metode uten å ødelegge noe?

Martin
2015 Mitsubishi Miev †
2016 VW E-Up †
2016 Mercedes B250e †
2017 Model S75 †
2019 Model 3LR, 467xxx

M@rtin

Ok. Skal gjøre et nytt forsøk.


Dette blir trangt!

Martin
2015 Mitsubishi Miev †
2016 VW E-Up †
2016 Mercedes B250e †
2017 Model S75 †
2019 Model 3LR, 467xxx

M@rtin

Det var snilt av deg!

Jeg prøver først selv, og kommer eventuelt tilbake til tilbudet ditt ...

Martin
2015 Mitsubishi Miev †
2016 VW E-Up †
2016 Mercedes B250e †
2017 Model S75 †
2019 Model 3LR, 467xxx

Upster

Min erfaring er at settet er lynkjapt og meget enkelt å montere, sensorkabelen har jeg lagt bak gummilisten ca 7cm opp på A-stolpen slik at det kun er selve sensorhodet som er synlig.

Sensorhodet blir ikke limt fast før jeg ser hvordan lysene oppfører seg.

bno

#81
Monterte for 1 uke siden. Limte sensorhodet etter noen dager når jeg erfarte funk. Meget fornøyd..
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA