Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spørsmål til Kia

Startet av Marius84, lørdag 21. juni 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

Marius84

Skulle kjøre hjem fra jobb idag og merket fort at det var en veldig høy ulyd.
Jeg stoppet og prøve å se om det var noen bremse skjold eller noe jeg klarte å bøye litt på. Men klarte ikke finne noe som lå iveien. Så var ikke like artig å kjøre igjennom rushen hjem idag :)
På et punkt var det en foran meg som åpnet vinduet og ut med hodet for å høre om det var hans bil!

Noen som har vært borti dette på tesla? Hvor legger det seg?
Kan det være sand mellom klossete og skivene?
Går det bort av seg selv?
Finner jeg jekke punkt lett på bilen?

cra

Har ikke vært borti bil der det har vært lettere å finne jekkepunktet på enn Tesla!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Jekkpunktene finner du enkelt ved å se under terskelen. Bruk gjerne en garasjejekk med bit 48x98 som anlegg.

Mr.Hansen

Hadde dette på min gamle bil. Det er kommet en stein imellom bremseskiva og bremse kloss. Prøv å rygge litt og se om den vil ut ellers så må du av med hjulet og pirke den ut. Du ser en tydelig stripe på bremseskiva.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Marius84

Takker for tips :)
Puh.. Lyden er tilsynelatende borte. Jeg spylte med høytrykkspylern :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA