Med familie og Model S til Paris, Normandie-kysten og Danmark

Startet av DonPedro, onsdag 04. juni 2014, klokken 21:02

« forrige - neste »

DonPedro

Skal på bilferie til Frankrike og Danmark med Teslaen i juli/august. Tenkte jeg skulle dele litt om min planlegging, for å muligens inspirere andre og evt. få tips.

Har skaffet en "Type 3C til Type 2" kabel fra Acar på Fornebu, for det trenger man tydeligvis i Frankrike.

Her er planen slik den står nå:

Dag 1: Kielferga fra Oslo
Dag 2: Fra Kiel til Trier. 800km, turens lengste etappe. Lader 22kW ved Hannover (TÜV eStation), og på superchargerne i Lutterberg (åpnes visst i juni) og Wilnsdorf. Gratis Type 2-lading i Trier.
Dag 4: Trier til Disneyland Paris. 331km. Må kjøre økonomisk :-).  Må finne hotell med lademulighet. Besøker Paris derfra.
Dag 9: Paris til Le Havre (via Monet's sommerhus). Privat innkvartering. 250km.
Dag 14: Le Havre til Amiens, via kysten (Etretat, Dieppe). 223km. Må finne hotell med hurtiglademuligheter.
Dag 15: Amiens til Waterloo (Brüssel). Må finne hotell med hurtiglademuligheter. 218km
Dag 16: Waterloo til Hamburg. 647km (via superlader i Zevenaar + Type 2-lading nær Bremen). Bo på Ökotel Hamburg (http://www.oekotel.de/)
Dag 18: Hamburg - Århus. 361km (via superlader i Middelfart)
Dag 20: Århus - Skallerup. 181km (evt. via superlader i Randers)
Dag 28: Skallerup - Frederikshavn og ferge til Oslo

Noen innspill/synspunkter?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

jkirkebo

Sitat fra: DonPedro på onsdag 04. juni 2014, klokken 21:02
Har skaffet en "Type 3C til Type 2" kabel fra Acar på Fornebu, for det trenger man tydeligvis i Frankrike.

Hvor mye måtte du betale for den?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

DonPedro

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. juni 2014, klokken 22:54
Sitat fra: DonPedro på onsdag 04. juni 2014, klokken 21:02

Hvor mye måtte du betale for den?

kr. 3.000,-  :-\
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

BMW i3

maxmekker

Jeg må nesten få spørre, noen spesifikk grunn til Trier ? WTD 41 ?
Ellers ser det ut som en tur jeg kunne tenkt meg selv. Ser frem til 'reisebrev'

DonPedro

Sitat fra: maxmekker på torsdag 05. juni 2014, klokken 14:03
Jeg må nesten få spørre, noen spesifikk grunn til Trier ? WTD 41 ?
Ellers ser det ut som en tur jeg kunne tenkt meg selv. Ser frem til 'reisebrev'

Endte opp med Trier fordi det er omtrent så langt vi kan komme i retning Paris fra den siste superladeren.  Så opprinnelig på Luxemburg, men fant ikke tilstrekkelig info om lademuligheter. Så da kikket jeg på Trier, som viste seg å ha gratis 32A Type 2 punkter og i tillegg ser ut til å være en veldig hyggelig by å besøke!

BMW i3

Car-El

Trier e en fin by å stoppe i. Mye gammelt å se. Romersk amfi, kirkene som var hovedbispesete for Nord-Europa under katolske tiden, torvet som ser ut til at man kan smake på husene, "gammelt rææl" nede ved elven som er fra romertiden og middelalderen, ruinene av et romersk bad, huset der Karl Marx ble født/vokste opp, spise pomfrites med majones på torvet og se på Porta "kullørt" (kan vel ikke skrive "Negro"  ;) )
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

maxmekker

kuult. Grunnen til at jeg spurte, og dette er jo helt avsporing på et elbil forum  ::) , men det kunne tenkes at du tilfeldigvis var en liten 'tank nut' som meg, og i Trier, på WTD 41 , har de en sjelden gang åpen dag for publikum, og der kjører de alt som er , bla annet en panther og en jagdpanther som er det som gir meg gåsehud. Og i år har de 'åpen dag'.

Car-El

Dessverre Maxmekker. Dem er stilig og historisk, men jeg har ikke tid til mere tøffe ting å bry meg om. Men kos deg i Trier, det e mye historie i og om den byen. Også bilsport. WRC-Tyskland starter og slutter vist ved Porta Negro.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA