Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av phaugneland, lørdag 21. juni 2014, klokken 12:36

« forrige - neste »

phaugneland

Del dine erfaringer med elbil og meninger om elbilpolitikken. Resultatene bruker vi i Elbilforeningen aktivt i arbeidet for å elektrifisere veitransporten.

Alle som deltar blir med i trekningen av en hjemmelader fra Ensto til en verdi av 8.500 kroner.

http://www.elbil.no/nyheter/elbilisme/3293-delta-i-var-arlige-sporreundersokelse
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

emil

Har i alle sånne undersøkelser under punkter om kjøp vs mva/engangsavgift savnet valg for oss som har kjøpt brukt elbil. Ville aldri kjøpt ny fossilbil og har heller ikke kjøpt ny elbil og da er det punktet ikke direkte relevant (selv om mva/engangsavgift vil påvirke bruktbilprisen) siden det ikker er noen ekstra avgifter på brukte elbiler mot fossil. Omregistreringsavgiften er den samme eller muligens litt dyrere siden elbilene kanskje veier litt mer enn fossiler av tilsvarende størrelse.

Powerflux

Sitat fra: phaugneland på tirsdag 03. juni 2014, klokken 11:45
Del dine erfaringer med elbil og meninger om elbilpolitikken. Resultatene bruker vi i Elbilforeningen aktivt i arbeidet for å elektrifisere veitransporten.

Alle som deltar blir med i trekningen av en hjemmelader fra Ensto til en verdi av 8.500 kroner.

http://www.elbil.no/nyheter/elbilisme/3293-delta-i-var-arlige-sporreundersokelse

Done :)

Når får jeg laderen ;)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

elektrolux

Bra undersøkelse, men savnet flere av bilene mine i listen. Hvor er P106 / Saxo som er svert så vanlige biler. Kan forstå at Citroen C1 og Cree SAM ikke er der, men..

Ellers er reduksjon i bruk av fossilbil veldig grov. Har redusert bruken ca 95% og skrev 100 % siden dette er nærmere 95% enn 75%
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

el-snorre

Sitat fra: emil på tirsdag 03. juni 2014, klokken 13:07
Har i alle sånne undersøkelser under punkter om kjøp vs mva/engangsavgift savnet valg for oss som har kjøpt brukt elbil. Ville aldri kjøpt ny fossilbil og har heller ikke kjøpt ny elbil og da er det punktet ikke direkte relevant (selv om mva/engangsavgift vil påvirke bruktbilprisen) siden det ikker er noen ekstra avgifter på brukte elbiler mot fossil. Omregistreringsavgiften er den samme eller muligens litt dyrere siden elbilene kanskje veier litt mer enn fossiler av tilsvarende størrelse.

Vi ser den. :-) Antallet spørsmål vi ville stille var nesten uendelig mer en det vi til slutt valgte å stille. Folk skal tross alt gidde gjennomføre undersøkelsen, så vi måtte vrake 2/3 av spørsmålene.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

satheesh.net


Leon

Enig i at det var en bra undersøkelse. Spørsmålene var relevante, i motsetning til de fleste andre spørreundersøkelser, som jeg som oftest angrer på at jeg startet på. Venter spent på resultatet!

Er enig i at svaralternativene på spørsmålet om reduksjon av fossilbil er for grov. Antar flertallet vil ligge et sted mellom 75 og 100% her.

Synes også det var vanskelig å svare på spørsmålet om hva som er viktigst av 'miljø', 'pris' og 'insentiver?' tror jeg det var, når jeg synes alt er nesten like viktig for min beslutning om å kjøpe elbil. Føler at hvis man svarer det ene, så utelukker man på en måte de andre ... Hva med en vekting? Så kan man for eksempel svare 30, 35 og 35%?
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Elmo

Jeg syns de fullstendig overser muligheten for at man kan ha mere enn en elbil.

Og så er jeg enig med Elektrolux (det er tross alt noen hundre igjen av de gamle enda.
Sitat fra: elektrolux på torsdag 05. juni 2014, klokken 04:47
. . . savnet flere av bilene mine i listen. Hvor er P106 / Saxo som er svert så vanlige biler.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA