Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde mellom hver lading

Startet av MajorBard, lørdag 21. juni 2014, klokken 08:09

« forrige - neste »

MajorBard

Sommeren er definitivt over oss. Så når jeg parkerer for å ta en tur i butikken vil jeg gjerne at klimaanlegget skal gå mens jeg handler sånn at bilen er kjølig etterpå. Jeg finner ikke ut av hvordan man kan stoppe bilen, slå på klima, låse, handle.... Nå må jeg bruke Appen og den er så treig.... Løsninger anyone ?

BE

Med mindre bilen står på, må du bruke appen for å starte klima.

Dersom du har Android kan jeg anbefale deg Leaf Manager. Da betyr det ikke noe at det tar litt tid, for her starter du klima med et trykk fra hjemmeskjermen, du trenger ikke vente på noe.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Thomas Parsli

Du kan ikke låse bilen utenfra mens den står "på", så du må enten gå fra ulåst bil eller bruke en app til å starte AC.
På IOS er "LEAF Link" rask (du slipper å vente).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Jeg går ofte ifra bilen "på tomgang" med AC på for å få ned temperaturen, eller med varme på for å få opp temperaturen på vinteren. Har ingen problemer med å låse dørene mens bilen står på.

Prosedyren er følgende:

- Kjør inn på parkeringsplass
- Sett girvelger i P (evt parkeringsbrems også)
- Gå ut og lås dør med enten fjernkontroll eller knapp på dør og gå inn på butikken

Thomas Parsli

Sitat fra: emil på tirsdag 03. juni 2014, klokken 11:13
Jeg går ofte ifra bilen "på tomgang" med AC på for å få ned temperaturen, eller med varme på for å få opp temperaturen på vinteren. Har ingen problemer med å låse dørene mens bilen står på.

Det var gode nyheter, tidligere har ikke bilen ville la seg låse.
(jeg har riktignok ikke prøvd på over ett år, så dette kan ha vært endret i firmware for lenge siden)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Leif Leaf

Og du må ha med deg nøkkelen... Du får ikke låst bilen med dørknapp uten å ha nøkkelen med deg.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

emil

Sitat fra: Leif Leaf på tirsdag 03. juni 2014, klokken 12:43
Og du må ha med deg nøkkelen... Du får ikke låst bilen med dørknapp uten å ha nøkkelen med deg.

Ligger nøkkelen igjen klager den med masse piping hvis jeg forsøker å låse med knapp på døra. Men med keyless ligger nøkkelen normalt sett alltid i lomma så det er ikke noe å tenke på til daglig.

Ellers kan dette være en av mange små udokumenterte forskjeller mellom Leaf solgt i USA og Europa/Norge.

Småfly

Jeg klarer ikke å få låst min på "tomgang". Hverken med fjernkontroll, låsknapp inni eller utenpå bilen? Bare varsler med lyd når jeg prøver. Andre som har det slik?

Skulle gjerne hatt muligheten,  tungvint å skru av bilen, låse den og så starte klima igjen med appen...

BE

På vinteren stopper jeg bilen når jeg skal inn i en butikk, trykker på start klima på Leaf manager appen, og går ut av bilen og låser denne. Varmeapparatet startet da innen et lite minutt.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

emil

Sitat fra: Småfly på tirsdag 03. juni 2014, klokken 16:56
Jeg klarer ikke å få låst min på "tomgang". Hverken med fjernkontroll, låsknapp inni eller utenpå bilen? Bare varsler med lyd når jeg prøver. Andre som har det slik?

Skulle gjerne hatt muligheten,  tungvint å skru av bilen, låse den og så starte klima igjen med appen...

Siste forsøk: Prøve å låse døren med den fysiske nøkkelen?

Men synes det er merkelig at man ikke får lov til å låse bilen på tomgang. Jeg har hverken Carwings eller ladeplass hjemme, så jeg er tidvis avhengig av å gå ut i bilen og "forvarme" før avgang siden timer-styrt forvarming ikke virker uten ladekabel tilkoblet.

Brødbilsjåfør

Låse med nøkkel er mulig,men du låser kun en dør.... Sentrallås er ikke med... Altså bakdører blir stående åpen[emoji20][emoji20]
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

soulcam

jeg testa akkurat.. Bilen står uten lading.. slo på klima via leaf manager til android og 1 min etter var klima på i bilen :) *kjekt å ha*

MindViruz

D9

Drar opp denne gamle tråden da den er midt i blinken nå.

Fikk ikke kontakt med Carwings i dag tidlig, så forvarming av bilen utgikk.
Når jeg skulle gå fra bilen med varme på mens jeg leverte kid i barnehagen fikk jeg ikke låst.
Har prøvd både med tenning på, og med bilen på tomgang.
Er det flere med denne erfaringen?
'14 Leaf
'15 Evalia

emil

Sitat fra: D9 på tirsdag 23. september 2014, klokken 13:37
Drar opp denne gamle tråden da den er midt i blinken nå.

Fikk ikke kontakt med Carwings i dag tidlig, så forvarming av bilen utgikk.
Når jeg skulle gå fra bilen med varme på mens jeg leverte kid i barnehagen fikk jeg ikke låst.
Har prøvd både med tenning på, og med bilen på tomgang.
Er det flere med denne erfaringen?

Det viser seg vel at det er standard oppførsel på bil levert i Norge/Europa, mens USA biler fint kan låses på tomgang.

I en annen tråd kom jeg vel med forslaget om å åpne vindu på førerdør, gå ut, låse dører med knapp inne gjennom det åpne vinduet, og så trykke på knapp for å lukke vindu. Pass på at nøkkel ligger i lomma. Dette gikk, men tror man måtte låse opp dør med den fysiske nøkkelen etterpå.

Dette er en av flere småting jeg foretrekker med USA bilen som for meg er mye viktigere enn Carwings og fungerende kart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA