Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av sondell, fredag 20. juni 2014, klokken 21:09

« forrige - neste »

janmb

Sitat fra: Car-El på fredag 06. juni 2014, klokken 14:49
Det gir et forbruk på 3-6kr mila. Veldig OK.

Ikke enig i at det er ok i det hele tatt, men det har lite med selve prisen å gjøre.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Kallagtunet

Sitat fra: janmb på fredag 06. juni 2014, klokken 18:11
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 06. juni 2014, klokken 10:24
Er Tesla eiere spesielt gnine eller har en brukt opp alle pengene på bil siden pris for å lade en skvett er så viktig? Tror dere virkelig at bedrifter og samfunnet skal sponse infrastruktur og strøm uten egenandel?

Skivebom.

Det er ikke gnient å forvente at en vare prises riktig.

De som bygger ut lading skal selvsagt prise ut fra egne kostnader og ta en fornuftig profitt - som all annen næringsvirksomhet.

Man skal derimot ikke utnytte prisnivået folk er vant til for fossile drivstoff.

På samme måte som forhandlere heller ikke skal stikke av med halve avgiftsletten fordi folk uansett er vant til at biler skal koste enda mer. Derfor er jeg glad Tesla selger selv og ikke lenger forhandles via Ferdinand og lignende

Er det noen som så langt har gjort store penger på å sette opp ladestasjoner? I så fall skulle jeg like å se det regnskapet!

Kallagtunet

Takk gud og transnova for det!

Salto selger vel ladestasjoner (som transnova betaler) ogikke strøm gjennom stasjoner satt ut i det ganske land.,

janmb

Nå hadde vel ingen satt opp stasjoner om det ikke var økonomisk bærende. Om det er bare grei eller knallgod business aner jeg ikke - og støttemidler gjør det utfordrende å lage noen god oversikt over det.

Hovedgreia for min del, for siste gang, er at de ikke skal prises eller være en betalingsvilje som på noen måte er forankret i kostnadsnivået folk er vant til fra den fossile verden.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Kallagtunet

Sitat fra: Sven-Erik på lørdag 07. juni 2014, klokken 11:56
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 07. juni 2014, klokken 03:56
Takk gud og transnova for det!

Salto selger vel ladestasjoner (som transnova betaler) ogikke strøm gjennom stasjoner satt ut i det ganske land.,

Du spurte om hvem som har gjort store penger på å sette opp ladestasjoner.
Ikke hvem som hadde tjent penger på å selge strøm.

I rest my case...

Siden det er super profitt i dette kommer det nok til å sprute opp ladestasjoner over det ganske land...

Thomas Parsli

Sitat fra: Sven-Erik på fredag 06. juni 2014, klokken 23:24
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 06. juni 2014, klokken 22:38
Er det noen som så langt har gjort store penger på å sette opp ladestasjoner? I så fall skulle jeg like å se det regnskapet!
Her en en som vertfall er godt i gang:
http://www.1881.no/bildeler-og-bilrekvisita-en-gros/bildeler-og-bilrekvisita-en-gros-oslo/bildeler-og-bilrekvisita-en-gros-skoeyen/salto-ladestasjoner-as_100992634S1/regnskap/

Med en gjeldsgrad på 8,4 og dårlig likviditetsgrad ser ikke dette så bra ut for meg...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA