Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av Ohm, fredag 20. juni 2014, klokken 11:58

« forrige - neste »

Ohm

Ser ut til at ingen kan si noe om når man kan få varmepumpe på Golfen. Jeg skjønner det slik at leveringen blir en del forsinket om man bestiller det og avbestiller introbilen uten pumpe. Er ganske usikker på dette. Tenker at det ikke spiller så stor rolle om jeg får bilen i uke 33 eller uke 40 og at jeg kommer til å angre veldig hvis jeg ikke venter på pumpa. Noen som har synspunkter på dette?
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kent

Kommer vel litt an på situasjonen, trenger de den ekstra rekkevidden om vinteren?
Er du villig til å ta den ekstra kostnaden det er å kjøre fossilbilen noen måneder ekstra?
Varmepumpen koster jo og noen tusen.

En annen ting er jo at om du skulle angre, så tror jeg ikke det vil være veldig vanskelig å få solgt bilen uten noe tap i det hele tatt, i allefall når den er så godt som ny, er nok mange som kunne tenkt seg en bil uten å måtte stå i kø i 8 mnd:)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

nilskt

Her er en "reklamefilm" der blant annet varmepumpen er nevnt.

http://vi.kewego.com/v/6/0521/X51KV6K4.mp4?key=608b91a84e8adff9&kd_iid=3e648abcf2ds&kd_fid=32&kd_pk=03a4fd60a232


Jeg for min del er ikke i tvil. Jeg hadde garantert angret om jeg ikke tok den med.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Ohm

Ja, i filmen legger de vekt på varmepumpen. Tror jammen jeg venter.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

mihkku

Standard klimaanlegg bruker vel fra 4-6kwt, mens varmepumpe bruker fra 1,5-3kwt om jeg ikke husker feil. Er sikkert neon som har finregnet på dette :)

haugejan

Eg hadde først uten varmepumpe på min intro bil bestilt i februar, men så såg eg att det var mulig å få med varmepumpe frå veke 28 så da tok eg det med igjen. Fekk så beskjed om att varmepumpe blir utsett til veke 35 - 39 på introbilane. Antar att svært mange tok med varmepumpe når det blei mulig. Så nå er det berre å vente....
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

e-Golfer

Jeg gjorde akkurat som deg, men med 10 ukers ekstra ventetid har jeg nå gått for intro uten VP. Bekreftet prod uke 26.

Årsaken er enkel: kjører sjelden/aldri mer enn 8-10 mil pr dag. Dersom jeg likevel skulle ha behov, har jeg en bil til.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

elektrolux

Ser at bilen har vannbåren varme. Det åpner for en Webasto i varmekretsløpet. Da sparer en enda mer strøm. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Gordon Retriever

Ordene "vente" og "varmepumpe" ser ut til å høre sammen når det gjelder e-Golf.  :(

Fabrikken melder om en utsettelse av produksjonen av e-Golf med varmepumpe, og i en oppdatering sendt ut til forhandlerne denne uken, heter det bl.a. "Vi vil derfor råde dere til å ta utgangspunkt produksjonsstart fra uke 45 for biler med varmepumpe med fare for ytterligere utsettelse."

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 17. juni 2014, klokken 22:11
Ordene "vente" og "varmepumpe" ser ut til å høre sammen når det gjelder e-Golf.  :(

Fabrikken melder om en utsettelse av produksjonen av e-Golf med varmepumpe, og i en oppdatering sendt ut til forhandlerne denne uken, heter det bl.a. "Vi vil derfor råde dere til å ta utgangspunkt produksjonsstart fra uke 45 for biler med varmepumpe med fare for ytterligere utsettelse."

De er jo helt på bærtur. Har sagt det før - trodde tyskerene hadde orden på sakene (men det ser ut som de har ansatt en og annen greker)
e-Golf | X75D

Sonus

Sitat fra: Råde på tirsdag 17. juni 2014, klokken 23:43
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 17. juni 2014, klokken 22:11
Ordene "vente" og "varmepumpe" ser ut til å høre sammen når det gjelder e-Golf.  :(

Fabrikken melder om en utsettelse av produksjonen av e-Golf med varmepumpe, og i en oppdatering sendt ut til forhandlerne denne uken, heter det bl.a. "Vi vil derfor råde dere til å ta utgangspunkt produksjonsstart fra uke 45 for biler med varmepumpe med fare for ytterligere utsettelse."

De er jo helt på bærtur. Har sagt det før - trodde tyskerene hadde orden på sakene (men det ser ut som de har ansatt en og annen greker)

Jeg har fått beskjed om at oppstart produksjon E-golf med varmepumpe vil skje i uke 35. Altså første uken etter somerferieavvikling i fabrikken.

viggosk

Sitat fra: Sonus på onsdag 18. juni 2014, klokken 12:54
Sitat fra: Råde på tirsdag 17. juni 2014, klokken 23:43
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 17. juni 2014, klokken 22:11
Ordene "vente" og "varmepumpe" ser ut til å høre sammen når det gjelder e-Golf.  :(

Fabrikken melder om en utsettelse av produksjonen av e-Golf med varmepumpe, og i en oppdatering sendt ut til forhandlerne denne uken, heter det bl.a. "Vi vil derfor råde dere til å ta utgangspunkt produksjonsstart fra uke 45 for biler med varmepumpe med fare for ytterligere utsettelse."

De er jo helt på bærtur. Har sagt det før - trodde tyskerene hadde orden på sakene (men det ser ut som de har ansatt en og annen greker)

Jeg har fått beskjed om at oppstart produksjon E-golf med varmepumpe vil skje i uke 35. Altså første uken etter somerferieavvikling i fabrikken.

Jeg bestilte meg ny e-golf forrige uke og fikk først svar etter nyttår men de har når endret dette til Desember 2014. Grunnen er at det ikke "selges" det forventede markedet nedover i Europa samt Finland.

Bare å vente.... :-)

Råde

Jeg hører det meldes om mye frustrasjon i møller systemet. Mange beskjeder og kontrabeskjeder gjør at eksakte meldinger er vanskelig å gå ut med. Jeg fikk nettopp beskjed om at varmepumpe er utsatt noe (i forhold til hva vet jeg ikke) og at fabrikken skal produsere 2500 e-Golf i år. Norge skal få 2400 av disse.
e-Golf | X75D

Sonus

#13
Sitat fra: viggosk på onsdag 18. juni 2014, klokken 13:24
Sitat fra: Sonus på onsdag 18. juni 2014, klokken 12:54
Sitat fra: Råde på tirsdag 17. juni 2014, klokken 23:43
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 17. juni 2014, klokken 22:11
Ordene "vente" og "varmepumpe" ser ut til å høre sammen når det gjelder e-Golf.  :(

Fabrikken melder om en utsettelse av produksjonen av e-Golf med varmepumpe, og i en oppdatering sendt ut til forhandlerne denne uken, heter det bl.a. "Vi vil derfor råde dere til å ta utgangspunkt produksjonsstart fra uke 45 for biler med varmepumpe med fare for ytterligere utsettelse."

De er jo helt på bærtur. Har sagt det før - trodde tyskerene hadde orden på sakene (men det ser ut som de har ansatt en og annen greker)

Jeg har fått beskjed om at oppstart produksjon E-golf med varmepumpe vil skje i uke 35. Altså første uken etter somerferieavvikling i fabrikken.

Jeg bestilte meg ny e-golf forrige uke og fikk først svar etter nyttår men de har når endret dette til Desember 2014. Grunnen er at det ikke "selges" det forventede markedet nedover i Europa samt Finland.

Bare å vente.... :-)

Vel da ringte selger og måtte beklage, men testing av bil med varmepumpe kom ikke igang på fabrikken før uke 36 og tidligste produksjon i uke 37 om ingen feil ble oppdaget. Antydet levering i uke 45 :(

Visstnok har importøren hatt "æren" av å være første marked e-golfen blir lansert i og de har ingen erfaring for å takle måten VW endrer datoer etc. på under modellanseringer.

Ohm

Fikk samme beskjed, men antatt levering i uke 45. Men dette var svært usikkert. Det blir nok ytterligere forsinkelser her. Usikker på hvor viktig varmepumpe egentlig er, vurderer å sette inn en webasto, da blir det jo et meget godt varmeapparat. Si at det koster 20 tusen å installere: hvis man kjører noen tusen i året, å må vente helt til neste år før man får bil, i tillegg må man betale 6 500 for pumpa, blir det faktisk billigere å få bilen nå uten varmepumpe, for så å installere webasto.

Hvis det lar jeg gjøre da?
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA