e-golf som bil nr 1 inkl pendling

Startet av kringon, søndag 01. juni 2014, klokken 22:02

« forrige - neste »

kringon

Morgen folkens!

Har allerede en ypperlig Citroen C-zero som kona bruker t/r Sandefjord - Larvik hver dag. Dette går knirkefritt og vil fungere knallbra om vinteren med full varme, 110 på motorveien og god stemning.

Jeg derimot prøver å løse gåten der jeg pendler Sandefjord - Fornebu/Lysaker 1-2 ganger i uka. Har prøvekjørt Zoe på 0-føre uten hell pga. ladeproblemer på jobben (er TN-nett, men Zoe'n er veldig følsom).

Har nå lagt min elsk på e-golf. Litt dyrere enn Zoe, men men.

På jobb kan jeg lade i ca 10 timer før jeg rusler hjemover. Er ikke fremmed for en hurtiglading i ny og ne heller.

Vil e-golf kunne takle oppgavene? Håper å kunne kjøre t/r 75% av året uten å hurtiglade. Vinteren forventer jeg å lade for å holde varmen.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Rubberduck85

ut fra http://www.jurassictest.ch/GR/ så går det ikke uten hurtiglading i 5-10 min på kjeldstad.. forutsatt 100km i snitt. ved 85km/t skal det gå akkurat uten varme i kupe..

mulig en Tesle 60kw hadde vært mer passelig?
TMX 75D
Nissan leaf 2021
Vært innom det meste av elbil siden 2010

Kent

i 85 skal det gå med 2% igjen på tanken, nå er riktignok jt ganske forsiktig, så om du kjører 100% optimalt så vil det nok være litt mer jus igjen.

Men uansett med slike marginer så vil du ikke ha noe særlig rom for kapasitetstap, så bilen vil komme til kort ganske fort.

Jeg ville i allefall ikke satsa på e-golf hadde jeg vært i din situasjon.
Ville enten kjøpt billigste 60 model s, evt venta på gen3.

Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA