Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny 400V kontakt, Spenningsfall

Startet av tjodrik, torsdag 19. juni 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

tjodrik

Hei alle sammen,
Er det noen flere som har Reva i grenland? Jeg har akkurat skaffet meg en slik en og det ville vært artig å møtt noen likesinnede her i området :)

Hentet den på onsdag kveld i Oslo. Har gitt den en ordentlig vask og polering, sotet noen ruter og eller gått over det meste, så nå er det bare å få litt mer liv i batteripakken. Jeg kommer et par mil, men det går ikke fort på slutten ;)

Jeg skal få lagt til bilde ganske snart:-)

bongachalla

Gratulerer med reva. Artige maskiner.

Hvordan finn du fraktet den til porsgrunn?

I lasterommet på en varebil?;)
Tauet?

tjodrik

Heisann,

Det ble på bilhenger. Men når jeg kom inn og så størrelsen på "bilen", så kunne jeg fint fått plass til den inne i varebilen, ja hehe :-)

Jeg har fått kjørt den noen småturer og den er veldig artig å kjøre. Mange som smiler og barn som peker, får ganske mye oppmerksomhet med denne bilen:-). Barna vil heller kjøre i "Elli" enn i dieselbilen, så da går det rette veien:-)
Jeg var litt skeptisk til designet og at den var laget i India, men med et så flott og informativt forum som dette, så følte jeg meg ganske trygg på å kjøpe en Reva. Synes faktisk den blir bare tøffere og tøffere jo mer jeg ser på den:-)

Jeg skal rekondisjonere batteriene i pinsen og prøve og få "vekket" dem mer til live igjen. Nå går den ca 2-3 mil og er meget slapp. Om ikke dette går så må jeg bytte batteriene.

Men jeg er meget fornøyd så langt.
Noen som vet om det går greit å sette inn litt sterkere batterier? Trojan T-125 for eksempel?

Hilsen Thomas.

scoot

Trojan T125 skal skli rett inn. Evt Euroglobe XX ( husker ikke navnet ). Kjører selv på Euroglobe sine 260Ah, har kjørt 45km som en test.
2009 Revai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA