Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf vs. Kia Soul ev

Startet av Thor2014, torsdag 19. juni 2014, klokken 15:26

« forrige - neste »

Thor2014

Hei.
Kan noen teste følgende:

Slå stereo av
Slå AC av
Slå vifte på 1
Sett luft til ansikt og gulv
Sett luft til "utenfra"
Sett temperatur til low
Vent 15 sekunder
Sett så luft til vindu i tillegg til gulv og ansikt

Starter da AC kompressoren, mens AC symbolet fortsatt står AV ?

M@Do

Nei, men det kommer en rosa elefant løpende over skjermen.

Thor2014

Sitat fra: M@Do på lørdag 31. mai 2014, klokken 21:15
Nei, men det kommer en rosa elefant løpende over skjermen.

Ingen elefant hos meg, men AC starter opp.

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

cairnz

Sitat fra: Lokführer på lørdag 31. mai 2014, klokken 22:56
Hvordan slår man av stereo?
Volum til 0, eller velg en annen kilde (f.eks. telefonen, uten at du streamer noe).
Elbilist

Thor2014

Stereo av var kun for at man skulle høre at AC startet

cairnz

Ja kompressoren starter uavhengig av andre innstillinger så lenge du skal ha luft på vindu.
Elbilist

cairnz

En annen ting er jo at dette er ganske smart egentlig.. er du i sterkt regnvær eller annet fultig vær minker du sjanser for at du dugger det ned med fuktig luft da ac-luft som regel er ganske så tørr :-)
Elbilist

teslaz

Prøv heller å lese side 68 i instruksjonsboka for TMS
Der står litt om ventilasjon/klimakontroll  :o
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Thor2014

Sitat fra: cairnz på søndag 01. juni 2014, klokken 18:46
En annen ting er jo at dette er ganske smart egentlig.. er du i sterkt regnvær eller annet fultig vær minker du sjanser for at du dugger det ned med fuktig luft da ac-luft som regel er ganske så tørr :-)

Egentlig synes ikke jeg det.
Jeg bruker innstillingen for at mye luft med lav lyd skal komme inn i bilen. I tillegg til at jeg bruker mindre strøm. AC kan komme på nor man trykker på defrost knappen, noe som den allerede gjør. 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA