Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 3G kobling nede

Startet av Olsleaf, torsdag 19. juni 2014, klokken 14:30

« forrige - neste »

Olsleaf

Da jeg skulle registrere Leaf for service hos Witro sa de at jeg ikke kunne regne med at den var tectyl behandlet. Trodde det var standard på alle Eu Leafer.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

smaug01

Alle "norske" leafer. Jobben er gjort i Drammen for den norske Nissan importøren.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

TorC

Tectyl og Tectyl fru Blom... Det påstås at den Tectylen som skjer i Drammen er dårlige greier.  Garantien gjelder selvsagt fortsatt, men det gjør den jo også uten Tectyl?
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

smaug01

På min så ser behandlingen helt grei ut mtp hva det er, det er jo ikke en full behandling. De har vært litt i overkant spanderer på innsiden av felgene på min men greit nok det da. Det er ikke Tectyl™ men Mercasol™ som er utført i Drammen.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

MrMastodon

Bilen er sprøytet under. Det er det. Ingen kanaler eller hulrom. Med tanke på norske vinterforhold og de mengder salt som brukes er de 1000lappene en full behandling koster verdt å betale etter min mening. Litt stillere ble det også i kupeen :-)

MrMastodon

For at Nissan sin rustgaranti skal gjelde må du gjenta undersprøytingen etter tre år tror jeg...

smaug01

24mnd tror jeg det er. Synes behandlingen er grei og kostnaden med å få den fullbehandlet er kurrant. Blir nok å få det gjort før vinteren på min.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

MindViruz

Min er sprøytet med mercansol fra undesiden. 2014 mod. Når du tar av dekkene, kan du se at bjelkene er blank oppå. Forhandler sier at det er slik det skal være på "delbahandlingen". Hva er vitsen med denne?

MEN mercansolverkstedet i Bergen, Espeland bilrekvisita, er en skikkelig jallabedrift. De er så elendige på understellsbehandling at det er bedre å kjøre med ubehandlet bil. Min forrige bil fikk gjennomrustningsskader UNDER mercansolbelegget. De brukte ett par timer på behandlingen, og da var bilen klar til utlevering. Saltlake og fuktighet ble bare kapslet rett inn under behandlingen.

Thorsen i åsane er dyrere og bruker tectyl. Men de vasker og tørker bilen grundig før behandling, og det er solide saker. Bilen må være inne i to dager. De har skikkelig tørkeanlegg, og dette holder bra.

Så, kan man legge tectyl over mercansolbehandlingen bilen kommer levert med?

MrMastodon

Jeg nølte ikke med å levere bilen til Thorsen Auto, regner med de spyler av det som må fjernes før de tørker bilen :-)

MindViruz


Sitat fra: MrMastodon på søndag 08. juni 2014, klokken 19:43
Jeg nølte ikke med å levere bilen til Thorsen Auto, regner med de spyler av det som må fjernes før de tørker bilen :-)

De spyler og vasker bilen, samt en tørking i tørkeanlegget før behandling av bilen. Har intrykk av at dette blir gjort skikkelig. Dersom ikke mercansolbehandlingen hindrer dette går jeg også for Tectyl (fra Torsen).

Jeg har også en kollega som prøvde Dinitrol fra danmarksplass. Han måtte gå over bilen for å sprekke alle blærene med vann under belegget etterpå. Skyldes sannsynlig dårlig/ingen tørking før behandling. Vet ikke om de vasket bilen heller før behandling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA