Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Situasjonen rundt hurtigladere er fullstendig håpløs :-(

Startet av petersv, torsdag 19. juni 2014, klokken 11:54

« forrige - neste »

petersv

Det blir Teslatreff etterpå (åpent for alle.)

Mer info her

hoffa

Hadde egentlig passet meget bra da jeg henter min Model S i Trondheim tirsdag samme uke. Men kona skal på blåtur og jeg må passe barna, så da så...

Håper medlemmer som har anledning møter opp, stå på TOCN!
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Øggen

petersv

Sitat fra: Øggen på lørdag 31. mai 2014, klokken 14:06
Reiser til Brasil VM den lørdagen.

Ellers hadde jeg kommet.

VM er jo støtt og stadig ;-) Kos deg i Rio!

De som har noe å si på servicen til Tesla burde vite sin besøkelsestid, når sjefen selv stikker innom.

Edit: Korta ned på tittelfeltet da det hindra svar.

OddB

krister461

Tror nok ikke det blir noen kjøretur over fra Bergen for min del, men jeg skulle likt å sett Jerome utfordret på et par punkter:

1. Hvorfor er det ingen restkapasitet nevnt i batterigarantien? Hva om man bare har 10% igjen etter 8 år? Eller 30%, eller 50% eller 70% etc. Hvor går grensen?

2. Hvilke tanker gjør Tesla seg om personvern? Elon Musk sa sist han var i Oslo at Tesla lagrer ingen lokasjonsdata hos seg. Men de kan jo fint trekkes ut fra bilen når Tesla (eller andre) måtte ønske. Jeg har i alle fall ikke sansen for dagens formulering i brukermanualen der det står at det lagres "hastighet, retning og sted" og Tesla kan bruke de til de formål de måtte ønske.

Noe TOCN vil ta opp mon tro?

Brede

Kan være greit å sende herren en mail med spørsmål som kommer til å dukke opp, han er særdeles serviceinnstillt og vil nok gjerne bruke tid på å avklare litt kinkige saker i forkant. Ingen er vel tjent med at spørsmålene kommer stums på og at han ikke kan uttale seg om saken.

Jeg har mail-vekslet litt med mr.Guillen tidligere og kan love at han er en svært hyggelig kar som ikke er redd for å innrømme feil med produktet og tar gjerne tak i saken i det sekundet han har fått den i fanget.

laumb

Det er planen - Samle noen spørsmål og sende over på forhånd, og ta noe fra salen. :)
Han planlegger en liten informasjons-session først også. Våre forhåndsinnsendte spørsmål kan nok være med på å forme denne. :)

mj

Jeg får bilen min 16/6,  men jeg er kanskje mest urolig for det som er beskrevet under tråden '' Slakke i transmisjonen'' Ville vært fint å få vite hva dette er og hva de vil gjøre med det videre.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

OddB

En fornuftig, troverdig forklaring på 13/16A -problematikken hadde vært fint. Inkl. en grov tidsramme ( mnd/år)

Amoss

Hva med "Når forventer de å ha GF-II operativ?"

Det snakkes om en fabrikk i Kina, og Elon nevnte på møtet her om dagen noe om "flere internasjonale fabrikker". Når ser de for seg å ha en (skikkelig)fabrikk i Europa?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

cairnz

Sitat fra: OddB på torsdag 05. juni 2014, klokken 11:35
En fornuftig, troverdig forklaring på 13/16A -problematikken hadde vært fint. Inkl. en grov tidsramme ( mnd/år)
Ledninger skal ha større tverrsnitt før du får 16A Pr dellader, av sikkerhetsmessige årsaker. Delene ankommer  og blir oppgradert fortløpende etterhvert som biler er inne og deler er på lager.
Elbilist

Leif1

Veldig spent på å høre hvordan det går med salget nede i Tysklandsområdet. Om noen ser råd for å fritte ham ut litt om dette?

Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA