Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange % batteri igjen - hvor ser man det?

Startet av Olsleaf, torsdag 19. juni 2014, klokken 11:53

« forrige - neste »

Olsleaf

Har hatt Leafen i snart 3 uker nå og er veldig fornøyd. Her om dagen kjente jeg en lett vibrasjon under føttene når jeg brukte servo. Er dette normalt? Ble litt urolig, håper det ikke er noe galt.

Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

smaug01

Den må du forklare nærmere. Vibrere bremsepedalen når du svingte? Bremsene på disse bilene blir veldig lite brukt, ser selv at det går helt fint å slå av cruise control ved motorvei avkjøringen og bare la regenereringen gjøre resten. Tror mange som tror noe er gærnt med bremsene burde koble bilen i nøytral i litt fart og bruke bremsene nå og da slik at de får gått seg til, særlig på ny bil.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Olsleaf

Når jeg svinger på rattet kjenner jeg en liten bevegelse under føttene, men den er ikke der når bilen er i fart, bare når den skal movere ut ifra parkering. Det er en lyd også, en lav knirkende lyd. Men kanskje dette er normalt.
Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

smaug01

Sånn har ikke jeg i allefall det. I det hele tatt oppfører bilen seg veldig normalt under alle situasjoner hittil.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Olsleaf

I dag var det ikke tegn til noen ting. Alt fungerte normalt. Mystisk. Kan det være at det bare mangler litt smurning slik beskrevet i en annen tråd.
Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

smaug01

Smøring som er blitt skrevet om er bare glidestavene på kaliperet slik at de flyter skikkelig og dermed tar jevnt på begge sider av skivene og skal ikke ha noe å si. Kanskje det bare var litt overflaterust på skivene som lugget litt?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

lifern

Jeg har merket det samme på min 2013 Euroleaf.
Spesielt under venstrefoten.
Har ikke brydd meg om det.
SVART EUROLEAF 2013

olemorten76

2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

Ingez

Bare flytt matten litt :)
Dette er gulvmatten som kommer i kontakt med røyret fra rattet
Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

Olsleaf

Går ut ifra at du har testet ut det. Bra om det stemmer, var redd for at det kunne være noe alvorlig.
Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

Olsleaf

Utrolig at det kan være så lite som skal til. Flyttet gummimatta ned i dag og da er alt i orden. Takk for tipset Ingez!
Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

smaug01

Originale matter skal sitte fast i to kroker i bakkant. Er krokene borte evt bruker du uoriginale matter? Etter at Toyota gikk gjennom mediakverna i Statene pga matter som sklidde har alle andre merker blitt veeeldig nøye på at originale matter må brukes.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Olsleaf

Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

smaug01

Ikke på min bil. Det er bare en matte på hver side og den er fast i krokene.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Jako

Nissan Leaf Tekna 2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA