Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SuperChargers i Danmark

Startet av Sidewinder, torsdag 19. juni 2014, klokken 10:20

« forrige - neste »

Sidewinder

Hei.

Har akkurat bestilt E-Golf med nesten alt utstyr bortsett fra skinnseter,fjernlysassistent,dynaudio og parkeringssenorer.
Jeg tenkte at det holdt med ryggekamera, men mange sier at verdien ved salg vil bli mye lavere. Noen som har noen synspunkter? Og om man velger parkeringsassistent, innkluderer det parkeringssensorene eller må man velge begge?

Råde

Veldig mye lavere blir vel ikke annenhåndsverdien, men bilen blir nok litt mer lettsolgt med sensorer. Det er en type utstyr som mer og mer forventes i dag. Hvis du velger assistenten så er sensorer med i pakken. Til den prisforskjellen er det vel bare å ta assistenten (og den fungerer veldig bra).

Gratulerer med bestilling forresten!
e-Golf | X75D

Svg1974

Jeg har gått for hele pakken. Har fått forklart forskjellen at med kun parkeringssensorer har du "kontroll" fremme og bak, mens ved parkeringsassistenten får du i tilegg sensorer på hjørnenen som da gir ytterligere kontroll (altså er parkassist i tillegg til parksensor).
Om du planlegger å eie bilen i 5 år tror jeg heller ikke annenhåndsverdien vil være mye endret om du velger det eller ei, ekstrautstyr kjøper du for deg selv, ikke for neste mann. Det er sjeldent eller aldri at 20' investert i ekstrautstyr gir 20'+ tilbake ved salg. Og spesielt hvis det er ting ud strengt tatt ikke vil ha/trenger)

Sense

Ryggekamera er et skritt opp sammenlignet med sensorer.
Du stoler mer på et kamera enn en sensor som piper.

Men med kun ryggekamera får du ingen indikasjon forover når du skal snu på en trang plass. Men min erfaring er at sensorer ikke hjelper deg mye i de situasjonene likevel, for det piper uansett om det går eller ikke.

Så jeg hadde valgt ryggekamera.

Kent

Sitat fra: Sense på lørdag 31. mai 2014, klokken 09:16
Ryggekamera er et skritt opp sammenlignet med sensorer.
Du stoler mer på et kamera enn en sensor som piper.

Men med kun ryggekamera får du ingen indikasjon forover når du skal snu på en trang plass. Men min erfaring er at sensorer ikke hjelper deg mye i de situasjonene likevel, for det piper uansett om det går eller ikke.

Så jeg hadde valgt ryggekamera.

Valgte begge deler jeg, så slipper jeg i allefall å savne en av delene :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

afo

Ryggekamera på nye golf er også veldig kjekt, da det ligger bak vw-merket bak til vanlig, og vippes frem når du setter den i r. Du slipper dårlig sikt pga skitt og møkk. Hadde det vært en svær tesla, hadde jeg valgt alt. Tok bare kamera på den lille golfen :)

Sidewinder

Hmm, kanskje man bare skulle velge med assistenten også da. Da kan man jo også slenge med dynaudio oppgraderingen når man først er i gang :)
Problemet er jo at man ikke vet forskjellen, synes det er veldig lite informasjon om de forskjellige oppsjonene.

Kent

Sitat fra: Sidewinder på lørdag 31. mai 2014, klokken 10:58
Hmm, kanskje man bare skulle velge med assistenten også da. Da kan man jo også slenge med dynaudio oppgraderingen når man først er i gang :)
Problemet er jo at man ikke vet forskjellen, synes det er veldig lite informasjon om de forskjellige oppsjonene.

Ja, om du først bestemmer deg for å ta med sesorene, så er det jo bare en drøy tusenlapp i tillegg for assistenten, så er vel ikke noe å spare på da :)
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Råde

Sitat fra: Sidewinder på lørdag 31. mai 2014, klokken 10:58

Jeg ville både tatt assistent og kamera. P sensorer er nødvendig i dag for å få en "komplett" bil. Bare se hva leaseplan og andre anbefaler. Da er ikke forskjellen stor til assistent. Kamera ville jeg tatt med fordi bilen er så stille. Sensorene ser ikke en toåring som ikke hører bilen...

Dynaudio er mer kjekt/moro å ha. Jeg har hørt det og jeg har hørt original anlegget. Golf VII har et veldig godt anlegg (highline), så oppgradering er ikke nødvendig. Selv har jeg imidlertid tatt det... :)
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA