Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av fonberg, torsdag 19. juni 2014, klokken 08:56

« forrige - neste »

fonberg

Hei, en kompis kom til nesten flatt dekk på sin TMS med originale 21". Han fant en liten luftlekkasje i sidevegg på dekket. Hullet er så lite at han ikke kan se det, bare høre/kjenne at lufta siver. Kanslikt repareres, eller må han ha nytt dekk?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

krister461

Det er bare å ta med dekket til en dekksjappe og spørre. Sidevegger kan være vanskelig.

Nå kan også små hull ofte tettes med skum kjøpt på bensinstasjon for ca 100 kr...

sn0le

Står vel på disse boksene at skum ikke er å regne som en langvarig og fullverdig løsning.
Når det er sagt så har jeg kjørt tusenvis, om ikke titusenvis av km på et dekk jeg kjørte over en skrue back in the days.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Batteritralla

Om det er i slitebanen ikke for langt ut motsiden kan det repareres.

I sideveggen på dekket tviler jeg på det går, og jeg ville ikke gjort det på mitt eget dekk.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Lokführer

Man kan jo prøve med sykkel-lappesaker. På innsiden av dekket så kan man pusse godt rundt hullet, litt gummi løsning(limet) og en lapp.
Om den lappinga vil klare å motstå rotasjonskreftene gjenstår å se.

PS lappesaker er hovedsakelig for å lappe sykkelslanger og ikke dekk.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA