Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Soala, onsdag 18. juni 2014, klokken 20:41

« forrige - neste »

Soala

Hei sann! Da skal teslaen vår på den første langturen. Vi kjører til bergen i ettermiddag, hvor jeg hopper av for å sykle bergen-vossi morgen. Fruen og ungene kjører videre til voss.

Søndag kjører vi via hardangerbroen, sørfjorden og åkrafjorden til stavanger igjen. 

Bilen er toppladet så turen til voss burde gå greit med fin kjøring. Skal ha sykkelen på taket så forbruket vil nok påvirkes noe av dette. Er avhengig av å få ladet alt jeg kan på voss for å komme hjem igjen. Blir nok stopp i odda med mulighet for litt lading og. 

Jeg har foreløpig kun medfølgende ladekabel og blått adapter, og er litt bekymret for om det kan bli problemer med å nå fram.

Tenkte derfor å høre om det er noen på ruten som jeg kan ha som nødhavn for å toppe opp litt om det skulle vise seg nødvendig. Ser det er dårlig med ladekamerater på ruten men kanskje det er noen hemmelige kamerater?

Mvh

rene

Kanskje litt feil vei og ikke direkte svar på spørsmålet ditt, men si fra om du trenger type2-kabel evt alt av overganger fra jkirkebo sitt sett. Jeg skal ikke bruke dette i helgen. Bor i Sandnes.

ArneS

Hadde du hatt type 2/type 2 kabel så kunne du ladet 7,4 kW i Etne (ved tinghuset)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Tesladigger

Hei,
Bor i Haugesund og har 11kw ladefart.
Er borte deler av søndagen, men sender deg en PM så kan vi snakkes.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

Soala

Takk for svarene folkens! Generøst tilbud rene, er dessverre for seint nå... Min feil som ikke fikk lagt ut dette tidligere. Skal bestille kabler snarest ;)

På den positive siden gikk turen til Bergen, med fullastet bil, 5 pers, 3 fjordtuneller, frisk nordvest og sykkel på taket billigere enn jeg hadde håpet. Snitt på 195 w/km er meget akseptabelt og ga fruen en typical range på 200 km på de 100 km til Voss. Grei skumring skulle jeg tro.

Så får vi bare håpe det er 16 a kurs på hytten så vi får fylt opp tanken igjen:) ellers er det nødhavn hos tesladigger så dette skal gå bra!

Igjen, takk folkens, dere er supre!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA