Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Grønn kontakt og lade til 100%?

Startet av MindViruz, onsdag 18. juni 2014, klokken 14:17

« forrige - neste »

MindViruz

Hei.

Jeg har en 2014 mod. acenta. Hvilken type skinn er det i dørene på denne bilen? Er det ekte skinn eller kuntige greier? Hvordan rengjør og beskytter man dette best mulig?

Jeg hadde tenkt å bruke en vanlig interiørforsegler som beskyttelse, men ved feil vask av dette blir ikke alltid resultatet like bra.

Klykken

Gå for swissvax sitt leather-kit. :) Kan brukes på det meste av skinn, det.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

MindViruz

Sitat fra: Klykken på fredag 30. mai 2014, klokken 09:52
Gå for swissvax sitt leather-kit. :) Kan brukes på det meste av skinn, det.

Men er trekket laget av ulakkert ekte skinn? I såfall funker nok dette bra. Hvis ikke blir det sløsing med penger..

smaug01

Nei det er belagt ekte skinn så noe "impregnering" av noe slag er bortkastet. Bruk en fuktig fille med veldig svak såpeblanding og tørk over med fille uten såpe. Selv prøver jeg å få tak i Dr.Leather servietter til min bil. Dr.Leather er laget for moderne skinninteriør som er belagt noe de fleste biler har i forbruker klassen er i dag.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

MindViruz

Sitat fra: smaug01 på fredag 30. mai 2014, klokken 11:34
Nei det er belagt ekte skinn så noe "impregnering" av noe slag er bortkastet. Bruk en fuktig fille med veldig svak såpeblanding og tørk over med fille uten såpe. Selv prøver jeg å få tak i Dr.Leather servietter til min bil. Dr.Leather er laget for moderne skinninteriør som er belagt noe de fleste biler har i forbruker klassen er i dag.

Takk :)

Da blir det vask med mild surfex, som resten av interiøret, og forsegling med "GTechniq C6 Matte Dash". Da tenker jeg det blir lett å holde rent.

Tekstil forsegler jeg med GTechniq tekstilforselgling.

smaug01

Surfex på interiør? Er det så skittent da? Blandet ut 1:50 eller noe?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

MindViruz

Sitat fra: smaug01 på fredag 30. mai 2014, klokken 11:47
Surfex på interiør? Er det så skittent da? Blandet ut 1:50 eller noe?

Ja 1:50 eller noe i den duren.

Fikk det anbefalt på detailersclub. Så er det billig, og etterlater sannsynligvis ikke produktrester.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA