Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladestasjoner åpnet i Etne, Eidfjord, Rosendal og Norheimsund!

Startet av Arild69, onsdag 18. juni 2014, klokken 13:54

« forrige - neste »

Arild69

Hei
Jeg har en batterikasse med lekkasje i en skjøt som har forårsaket skade på en del BMS kort i batteripakken. Det jeg lurer på er om det vil holde med å tette skjøten med silikon og hva slags silikon er best å bruke (navn og hvor den er å få kjøpt hadde vært fint å få). Alternativt hva med å sveise skjøten på nytt og smøre på med silikon?  Jeg har forøvrig blitt anbefalt å bytte hele batterikassen. Noen som har en slik kasse tilgjengelig eller vet hvor mye en ny kasse koster? Jeg har vedlagt et bilde som viser lekkasjeskaden på batterikassen.

Mvh
Arild
Think City Litium 2011 modell. Bosatt på Nøtterøy i Vestfold.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Arild69

Hei og takk for tilbakemeldingen.
Da kjøper jeg batterikassen av deg.

Mvh
Arild
Think City Litium 2011 modell. Bosatt på Nøtterøy i Vestfold.

Kjell-Elvis

Hei Arild. Fikk du reparert BMS kortene dine, eller fikk du tak i nye?
Har trøbbel med vann selv-tror jeg-da bilen stoppet etter en tur gjennom en middels stor sølepytt.
Men har ikke fått tatt ned batterikassa enda og sjekket.
Oslo
Think-til reparasjon
Tesla S på ønskeliste

Go-carter

Kan man se tilstanden på kassa igjennom f.eks. inspesjonsluka under passasjersetet? Min kasse har levd et hardt liv(det er ikke bare fryd og gammen med lav bil...) og kunne tenkt meg å sett på tilstanden.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Arild69

#5
Heisan
Grunnen til fuktinntrengingen i min batterikasse som skadet batteripakken var en mangel på denne før kjøpstidspunktet og jeg har desverre nå en pågående sak med selger av bilen. Det kan nevnes at skaden ikke oppstod som følge av kjøring i vanndammer i mitt eierskap av bilen men en bevist mangel som var der før jeg kjøpte bilen.

Ta kontakt med Elbilmek.no dersom dere har spørsmål om Enerdel batterier.

Mvh
Arild
Think City Litium 2011 modell. Bosatt på Nøtterøy i Vestfold.

Kjell-Elvis

Takk for svar. Er i dialog med elbilmek. Og de kan både skaffe deler og reparere. Veldig hyggelige der.
Oslo
Think-til reparasjon
Tesla S på ønskeliste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA