Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Mippen, tirsdag 17. juni 2014, klokken 16:23

« forrige - neste »

Mippen

Ser det er et innslag på vg+ i dag angående hvilken elbiler som er billigst å eie. Noen som har lest og vil gi en kommentar?

Fremtiden er elektrisk.

Trig8

Så raskt igjennom avisa på jobb. Det var den vanlige VG-tilnærmingen med mye synsing, vagt og tilfeldig tallmateriale og annet rart. En forholdsvis enkel sak som ladetider var direkte feil - det var tydelig at de ikke hadde sjekket hvor mange ampere som var brukt for å komme frem til ladetidene. Poenget med artikkelen var vel også å få frem driftskostnader - ikke total eierskapskostnad. På fremsiden sa de også ´mest elbil for pengene´ - men som vanlig kokte det helt bort i kålen. Jeg ser automatisk for meg elbilvolum/pris når jeg hører noe sånt...
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Ronny

Jeg så bare at de kom frem til at leaf kostet 6000kr og golf kostet 2200kr for 15000km
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

elektrolux

Jeg er selv ikke i tvil om at en Classic Think med tilhørende delebil er uslåelig i totalkost.

Siste kjøp:

2 stk strøkne biler til 10 000 kr.

Reparert ene ved å bruke en lader jeg hadde liggende. Slike ladere koster ned mot 5000 kr på bruktmarkedet.

Forsikring 1000 kr året, årsavgift 450 kr og vann kommer på ca 300-400 kr året.

Altså investeringskostnad 15000 kr - vrakpant på delebil = 12000 kr + 2000 kr året
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

Hørses billig ut. =) Man må vel ha litt grunnleggende kunnskap om klassiske elbiler for å gjøre et så godt kjøp?

Sitat fra: elektrolux på torsdag 29. mai 2014, klokken 15:30
Jeg er selv ikke i tvil om at en Classic Think med tilhørende delebil er uslåelig i totalkost.

Siste kjøp:

2 stk strøkne biler til 10 000 kr.

Reparert ene ved å bruke en lader jeg hadde liggende. Slike ladere koster ned mot 5000 kr på bruktmarkedet.

Forsikring 1000 kr året, årsavgift 450 kr og vann kommer på ca 300-400 kr året.

Altså investeringskostnad 15000 kr - vrakpant på delebil = 12000 kr + 2000 kr året
Fremtiden er elektrisk.

Elmo

Sitat fra: Mippen på torsdag 29. mai 2014, klokken 19:18
Hørses billig ut. =) Man må vel ha litt grunnleggende kunnskap om klassiske elbiler for å gjøre et så godt kjøp?

Ikke for å gjøre et så godt kjøp, men for å holde den billig i live etterpå  ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA