Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan jeg følge bestillingen på min BMWi 3 fra produksjon til bilforhandleren?

Startet av Electric Wizard77, mandag 16. juni 2014, klokken 12:18

« forrige - neste »

Electric Wizard77

Ser stadig at privatpersoner og lugubre bruktimportører prøver seg på en spansk en, men hadde ikke ventet det fra en "seriøs" merkeforhandler.

Er dette en Acenta?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48767477&searchclickthrough=true

JLafton

For meg ser det ut som dette er en Acenta ja.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Rasmus.B

For meg ser det ut som en Japan produsert Leaf, som betyr at det er 1 gen. Og derfor ikke en Acenta. Første generasjon Leaf kom kun i en versjon. Mulig at den utstyrsmessig kan tilsvare dagens Acenta. Man kan tydelig se det på at den har elektrisk parkeringsbrems.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

JLafton

Men har de Japan produserte lyktespylere da ?
2019 Tesla Model 3 LR AWD

emil

Alle "norske" har lyktespylere, noe de færreste importerte har.

Ellers har denne:

- parkeringsbrems mellom setene og ikke pedal
- ikke knap for låsing/opplåsing av ladekontakt
- ikke "B" valg på girvelger eller ECO knapp på ratt

Og er dermed _ikke_ en euro-leaf og er vel da heller ikke en Acenta.

kakraemer

Jeg ville sagt det er en standard "Norsk" Japan Leaf, altså første generasjon.
Den har for øvrig reg.nr EL23699
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

emil

Sitat fra: kakraemer på tirsdag 27. mai 2014, klokken 17:53
Jeg ville sagt det er en standard "Norsk" Japan Leaf, altså første generasjon.
Den har for øvrig reg.nr EL23699

Førstegangs registrert 24.07.2013, men da var man jo godt igang med levering av euroleaf. Dette var også i den perioden jeg aktivt søkte etter Leaf og da på det til en hver tid ca 40 annonser på finn.no og iløpet av en uke hadde ca 20 av de byttet eier.

Men solgt på Lillestrøm og registreringsdistrikt Jessheim skulle jo også tilsi nærme nok Oslo og godt bombelagt E6 nordover til at det er et område der elbiler burde være populære nok til at man ikke ble sittende igjen med "gammel" modell lenge.

smaug01

For en som det ikke ringen en bjelle når han hører japan Leaf, hva betyr det? Hvor mange varianter av denne bilen er det egentlig?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

#8
Sitat fra: smaug01 på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:16
For en som det ikke ringen en bjelle når han hører japan Leaf, hva betyr det? Hvor mange varianter av denne bilen er det egentlig?

Japan-leaf er 1. generasjon og produsert i Japan, og så med litt variasjoner avhengig av produksjonsår hvor i verden de er solgt.

Euro-leaf er 2. generasjon (den med "100 forbedringer") og er produsert i England. De første ble vel levert til kunder i Norge mot slutten av mai 2013. Her ble variantene Tekna, Acenta og Visia etablert, men mange bruker disse navnene da også på Japan-biler. Mest synlige endringer er ikke stor klump mellom hjulene i bagasjerommet, fotbrekk, eco-knapp på ratt og mulighet for å låse ladekabel med knapp i bil/nøkkel.

smaug01

Så bilen det henvises til er ikke en Acenta siden Acenta henviser til 2.gen Leaf med ørten forbedringer ergo så jukser faktisk BNB i annonsen og prisen er ikke så fantastisk som forhandler skal ha det til?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 27. mai 2014, klokken 20:46
Så bilen det henvises til er ikke en Acenta siden Acenta henviser til 2.gen Leaf med ørten forbedringer ergo så jukser faktisk BNB i annonsen og prisen er ikke så fantastisk som forhandler skal ha det til?

De har jo sikret seg ved å skrive "Vi tar forbehold om trykkfeil i annonsen." Man kan jo sjekke hvor seriøse de er ved å opplyse dem om feilene og se om de retter det.

Hvor fantastisk prisen er er en annen sak. Det er tidkrevende å sortere ut de norske euro-leafene på finn, men siden det er under et år siden de ble levert ut er det ikke mange av dem der. Men det ligger en tilsvarende feilmerket på http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=48506897 til samme pris og mer enn dobbel kjørelengde, så den er ikke det værste tilbudet.

smaug01

Trykkfeil går vel litt mer på å glemme en null eller to og ikke bli tvunget til å selge til røverpris , ikke dette som bare er sneaky. Jeg hadde glatt kunne kjøpt en slik bil og trodd at jeg kjøper en Acenta.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 27. mai 2014, klokken 23:12
Trykkfeil går vel litt mer på å glemme en null eller to og ikke bli tvunget til å selge til røverpris , ikke dette som bare er sneaky. Jeg hadde glatt kunne kjøpt en slik bil og trodd at jeg kjøper en Acenta.

Dette er et bevis på at det ikke bare er å kjøpe seg en brukt Leaf, selv ikke fra forhandler. Mye å passe på i forhold til hvor bil eventuellt er importert fra, årgang og modell. Men for alle vil du uansett ende opp med en god og driftsikker bil, eneste er om du faktisk betalte riktig pris.

elektrolux

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:16
For en som det ikke ringen en bjelle når han hører japan Leaf, hva betyr det? Hvor mange varianter av denne bilen er det egentlig?

Hva er det som skiller Teckna fra Acenta, Euro Leaf og Japan Leaf? 1 og andre generasjon?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emil

Sitat fra: elektrolux på onsdag 28. mai 2014, klokken 08:30
Sitat fra: smaug01 på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:16
For en som det ikke ringen en bjelle når han hører japan Leaf, hva betyr det? Hvor mange varianter av denne bilen er det egentlig?

Hva er det som skiller Teckna fra Acenta, Euro Leaf og Japan Leaf? 1 og andre generasjon?

Forskjellene på dagen Leaf (euro) ser du enklest på nissans nettsider. Og hvis vi holder oss til biler solgt nye i Norge var det vel kun et utstyrsnivå på japan-leaf og den kan vel forsåvidt sammenlignes med Acenta og den som ble solgt som SL i USA fra 2012 (hurtiglader, ryggekamera, solcelle, batterivarmer mm.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA