Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problem after winter storage. Charge 100%, Voltage pack 9,0 V

Startet av tony@lunatech.no, mandag 16. juni 2014, klokken 07:24

« forrige - neste »

tony@lunatech.no

Har eksprimentert litt med hvor mange Amp jeg kan trekke på saltoboksen hjemme uten at sikringen går og i natt fant jeg tydligvis grensen. Når jeg sto opp i dag tidlig var sikringen gått.

Uten å slå på sikringen gikk jeg ut i bilen for å ta ut type 2 kabelen. På skjermen sto det "Charging problem, contact Tesla" Prøvde først å dobbeltklikke på fob for å løse ut, men ingen hell. Dette har skjedd meg flere ganger før så jeg prøvde så med fjernkontrollen jeg har kjøpt som åpner ladeluka, uten hell. Gikk så inn i bilen for å trykke på skjermen for å løse ut kabel, men dette virket heller ikke.

Gikk så inn for å slå på sikringen igjen og fikk da løst ut kabel når jeg trykket på skjermen.

Er det slik at det må være strøm på kabel for å få den ut av ladeluka? Ser for meg problemet hvis jeg står på en plass hvor sikringen går og jeg ikke har tilgang til den så er jeg stuck der?

Har som sagt også et par ganger tidligere opplevd at dobbeltklikk på fob ikke utløser laderen, men har alltid løst seg med å trykke på skjermen.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Rasmus.B

Jeg koblet til ett type2 punkt som det ikke var strøm på for en tid tilbake. Da fikk jeg ikke ut kabelen samme hva jeg prøvde. Til slutt måtte jeg åpne det lille lokket bak ladeporten på innsiden av bilen og bruke manuell utløser. Opplever også som andre her at av og til så vil ikke FOB løse ut kabelen, og samme med utløserknappen på ladekabelen. Har ikke funnet noe mønster i dette, bortsett fra at det skjer oftest når lading er avsluttet.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

tony@lunatech.no

Sitat fra: Rasmus.B på tirsdag 27. mai 2014, klokken 09:23
Jeg koblet til ett type2 punkt som det ikke var strøm på for en tid tilbake. Da fikk jeg ikke ut kabelen samme hva jeg prøvde. Til slutt måtte jeg åpne det lille lokket bak ladeporten på innsiden av bilen og bruke manuell utløser. Opplever også som andre her at av og til så vil ikke FOB løse ut kabelen, og samme med utløserknappen på ladekabelen. Har ikke funnet noe mønster i dette, bortsett fra at det skjer oftest når lading er avsluttet.

Jeg ringte Tesla support nå. Kjedelig å bli stuck et sted fordi kabelen henger fast. Topp tips at det faktisk finnes en manuell utløser. Denne må jeg helt klart lokalisere til neste gang.

Tesla support sa at det ikke var nødvendig å ha strøm på kabel for å løse den ut. Ang. at fob ikke ville løse den ut så ville han at jeg skulle prøve med reservenøkkelen en periode nå for å se om det hjalp. Jeg har allerede en time til service til uken og satt det opp på listen de skal sjekke. Når du sier det så er det stort sett når ladingen er ferdig ja som jeg opplever dette problemet.

Flere som har hatt problemer med at bilen ikke vil slippe type 2 kabel?
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

RaBalder

Jeg har opplevd at man ikke kan åpne ladeporten fra "ladeskjermen". Av og til reagerer ikke denne knappen.

Men går man på det skjermbildet der man kan slå av og på front-lysene, så har man også en knapp for å løse ut ladekabelen. Denne knappen fungerer alltid.

Kan det være dette?

tony@lunatech.no

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 27. mai 2014, klokken 14:38
Jeg har opplevd at man ikke kan åpne ladeporten fra "ladeskjermen". Av og til reagerer ikke denne knappen.
Men går man på det skjermbildet der man kan slå av og på front-lysene, så har man også en knapp for å løse ut ladekabelen. Denne knappen fungerer alltid.
Kan det være dette?

Prøvde ikke denne knappen. Jeg trykket på den knappen i øverste høyre hjørne på "ladeskjermen" om problemet skjer igjen skal jeg forske litt på det. Har også meldt det inn til neste service så får vi se om de finner noe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA