Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problem after winter storage. Charge 100%, Voltage pack 9,0 V

Startet av Flips, søndag 15. juni 2014, klokken 14:43

« forrige - neste »

emil

#15
Tror vi skal la diskusjonen om ladestandarder og plugger ligge i denne tråden, har vært diskutert opp og ned andre steder.


Ellers til trådstarter:

Zoe : spennende men en del usikkerhet rundt lading

Golf : Kjedelig og trygg, men kan neppe forvente levering før godt uti 2015

i3/eUp/trilling : For små, men ikke dårlige biler.

Leaf : Kjedelig, men et trygt valg der selv en ny bil kan leveres nesten på dagen.

En bil som ikke har vært nevn er kanskje den kjedeligste og minst pene : Nissans e-NV200
Her får du det tekniske fra Leaf i en stor 5-seter med veldig god bagasje plass, men litt dårligere rekkevidde. Litt usikker på når de starter levering av disse her i landet.

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:35
I tillegg er det også planer om mer enn 50 stk CCS, mens det er planer om kun 2 stk 43 kW Type 2. Man kan ikke forvente veldig mange 43 kW Type 2, så lenge det er kun en bil i verden som benytter seg av dette - Renault Zoe.

Øh, skulle det ikke opp et femtitalls slike ved KIWI-butikkene rundt om i det ganske land?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:53
Øh, skulle det ikke opp et femtitalls slike ved KIWI-butikkene rundt om i det ganske land?
Tok kun utgangspunkt i det som ligger inne på hurtigladekartet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Flips

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:53
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:35
I tillegg er det også planer om mer enn 50 stk CCS, mens det er planer om kun 2 stk 43 kW Type 2. Man kan ikke forvente veldig mange 43 kW Type 2, så lenge det er kun en bil i verden som benytter seg av dette - Renault Zoe.

Øh, skulle det ikke opp et femtitalls slike ved KIWI-butikkene rundt om i det ganske land?
Jeg er ikke helt sikker, men tror de skal være semihurtige, altså 22 kW eller lignende. ;)

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:48
Dagens Type 2 støtter heller ikke mer enn 43 kW (men så klart kunne man gå over til Tesla-varianten som støtter i hvert fall 135 kW).

Type 2 støtter 70A 1-fase så jeg ser egentlig ikke problemet med å også støtte 70A 3-fase. Forskjellen blir dog ikke all verdens, man kommer opp i 48kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thomas Parsli

Sitat fra: emil på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:53
En bil som ikke har vært nevn er kanskje den kjedeligste og minst pene : Nissans e-NV200
Her får du det tekniske fra Leaf i en stor 5-seter med veldig god bagasje plass, men litt dårligere rekkevidde. Litt usikker på når de starter levering av disse her i landet.

Og den minst sikre bilen av alle, bortsett fra Reva som ikke var med på listen...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 27. mai 2014, klokken 20:04
Sitat fra: emil på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:53
En bil som ikke har vært nevn er kanskje den kjedeligste og minst pene : Nissans e-NV200
Her får du det tekniske fra Leaf i en stor 5-seter med veldig god bagasje plass, men litt dårligere rekkevidde. Litt usikker på når de starter levering av disse her i landet.

Og den minst sikre bilen av alle, bortsett fra Reva som ikke var med på listen...

Thomas

Nå har vel ikke denne vært testet enda, kun fossilvarianten. Nissan påstår at de har gjort en del forbedringer i forhold til den og kanskje det er derfor det drøyer med lansering.

Flips

Sitat fra: emil på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:53
Tror vi skal la diskusjonen om ladestandarder og plugger ligge i denne tråden, har vært diskutert opp og ned andre steder.


Ellers til trådstarter:

Zoe : spennende men en del usikkerhet rundt lading

Golf : Kjedelig og trygg, men kan neppe forvente levering før godt uti 2015

i3/eUp/trilling : For små, men ikke dårlige biler.

Leaf : Kjedelig, men et trygt valg der selv en ny bil kan leveres nesten på dagen.

En bil som ikke har vært nevn er kanskje den kjedeligste og minst pene : Nissans e-NV200
Her får du det tekniske fra Leaf i en stor 5-seter med veldig god bagasje plass, men litt dårligere rekkevidde. Litt usikker på når de starter levering av disse her i landet.
Foreløpig er planen å prøvekjøre Zoe en gang i neste uke, og hvis vi syntes den er for liten blir det en Leaf. Liker både eksteriør og interiøret til Zoe bedre, og hjemmeladeboks inkludert i prisen er ganske kult. Hvis Renault er med å lage de ladestasjonene på Kiwi (som jeg tror jeg leste et sted at de var) tviler jeg på at vi trenger å bry oss om ladingen da vi er veldig sjelden på lange turer.

Var på Møller Bil idag og fikk en brosjyre for e-Golf, det er sikkert en brukbar bil, men så lenge tror jeg ikke vi gidder å vente. Så på e-up!/up! også, de så ikke dårlige ut, men alt for små.

Uff, e-NV200 har akkurat det samme kjedelige container-lignende designet jeg hater med Caravellen. Den så bedre ut enn mange varebiler, men som personbil så den ikke veldig fristende ut.


Flips

Har et spørsmål til, hvor mye strøm bruker ekstratingene i bilen? Kan man dra på tur og høre på musikk, bruke GPS-en og ha på oppvarming uten at dette har enorm påvirkning på rekkevidden?

elektrolux

Ja til musikk og GPS som bruker ca 50W.

Varmer på 3000-6000W vil spise av rekkevidden.

Motoren bruker typisk 10000-20000W
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emil

Varme i ratt+seter på bl.a Leaf gjør at behovet for oppvarmet kupe på vinteren blir betydelig redusert og bruker ikke noe strøm man trenger å tenke på. Kun litt varme på frontruta for å holde den duggfri.

Flips

Noen som vet om det finnes takstativ til Zoe? Renault Clio, som er ca. like stor som den har det, så det hadde vært teit om det ikke finnes til Zoe..

elektrolux

Er taket magnetisk finnes om ikke annet magnetiske takstativ.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

svingen

Sitat fra: Flips på lørdag 31. mai 2014, klokken 23:01
Noen som vet om det finnes takstativ til Zoe? Renault Clio, som er ca. like stor som den har det, så det hadde vært teit om det ikke finnes til Zoe..

du kan eventuelt kjøpe seasuckers info her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10231.msg220911.html#msg220911
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA