Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Situasjonen rundt hurtigladere er fullstendig håpløs :-(

Startet av nien, lørdag 14. juni 2014, klokken 23:26

« forrige - neste »

Småfly

Ser veldig bra, får håpe det går ganske kjapt. Har ishavsveien mistet tilsagnet til det som var planlagt nedover mot sørlandet?

Leon

Ser at Ishavsveien igjen har fått tilsagn på sentrale ladeplasser!  >:(

Da blir det neppe mulig å kjøre via Dombås/Dovre med hurtiglading med det første...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

haakonl

Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

Thomas Parsli

håndhever vel ikke Transjova tidsfristene de gir utbyggere?

Noen som har sett utlysning/avtaletekst?
Hvis de ikke får inn klare klausuler om betalingsløsning, oppetid og ev. refusjon av støtte er dette bare mer pølsevev.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

smaug01

Hurtiglader på statoil ved telemarksporten er gull. Statoil har jeg trua på! Dette gjør at turen til kr.sand nesten er plankekjøring og med hurtiglader på brokelandsheia(hvis den kommer før dinosaurene kommer tilbake) kan man kjøre til sørlandet på vinteren også uten problemer. Oh joy!
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Sitat fra: smaug01 på torsdag 21. august 2014, klokken 16:51
Hurtiglader på statoil ved telemarksporten er gull. Statoil har jeg trua på! Dette gjør at turen til kr.sand nesten er plankekjøring og med hurtiglader på brokelandsheia(hvis den kommer før dinosaurene kommer tilbake) kan man kjøre til sørlandet på vinteren også uten problemer. Oh joy!

Eller motsatt...fra sørlandet til Oslo.

Da får jeg enda en grunn mindre til å holde liv i fossilet forbi neste årsavgift.

goggo

Sitat fra: el-snorre på torsdag 21. august 2014, klokken 14:03
http://www.hurtigladekartet.no er nå oppdatert (gule nåler) med nye tilsagn fra Transnova.

Kjempegode nyheter dette her :)

I tillegg så jobber jo Valdres Energi med en hurtigladerstasjon i Fagernes, den skal være ferdig i løpet av høsten fikk jeg vite når jeg snakket med dem på telefon for noen dager siden.
Denne burde vel inn i hurtiglader kartet også.

Også var det Gran på Hadeland da, det var vel en av Ishavsveiens planlagte ladere det? Noen som vet om det er planer om noe der framover, slik at vi med trilling kan komme oss fra Oslo til Gjøvik uten å saktelade underveis?

Og hva med Gjøvik forresten. Der var det jo en fungerende Chademo lader, men nå står den bare som planlagt. Er den gamle laderen der tatt ned allerede?

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Rio

Den var der for et par uker siden...

Og står som grønn på hurtiladestatusen.

Det som er litt mer prekært er mangelen på CCS-hurtiglader nær E6 ved Svinesund...
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Råde

Sitat fra: smaug01 på torsdag 21. august 2014, klokken 16:51
Jeg er helt enig. Satt og kikket på hurtigladerkartet i stad og tenkte det samme. De har fått noen strategisk gode tilsagn. I tillegg har Statoil skjønt at jeg ikke ønsker å være medlem i noe som helst, eller betale overpris via mobilselskapet mitt. Det lover godt!
e-Golf | X75D

Leon

Sitat fra: goggo på torsdag 21. august 2014, klokken 22:55
Sitat fra: el-snorre på torsdag 21. august 2014, klokken 14:03
http://www.hurtigladekartet.no er nå oppdatert (gule nåler) med nye tilsagn fra Transnova.

Kjempegode nyheter dette her :)

I tillegg så jobber jo Valdres Energi med en hurtigladerstasjon i Fagernes, den skal være ferdig i løpet av høsten fikk jeg vite når jeg snakket med dem på telefon for noen dager siden.
Denne burde vel inn i hurtiglader kartet også.

Også var det Gran på Hadeland da, det var vel en av Ishavsveiens planlagte ladere det? Noen som vet om det er planer om noe der framover, slik at vi med trilling kan komme oss fra Oslo til Gjøvik uten å saktelade underveis?

Og hva med Gjøvik forresten. Der var det jo en fungerende Chademo lader, men nå står den bare som planlagt. Er den gamle laderen der tatt ned allerede?

Den planlagte laderen på Fagernes er nå borte fra hurtigladekartet av en eller annen grunn. Det samme er den som Grønn Kontakt skulle sette opp ved Tesla-laderne på Gol...

Den gamle på Gjøvik står fremdeles på hurtigladekartet. Den dukker opp bare du forstørrer bildet nok, så her blir det konkurranse, og større sjanse for at i hvert fall en av dem fungerer. :-).
Tilsvarende bytter også laderen på Minnesund mellom 'gul' og 'grønn' ved ulike forstørrelser. Her er det nok snakk om en utvidelse av dagens ladestasjon.

Litt uheldig denne overlappende visningen, som delvis også har vært tilfellet før. Den kan lett føre til misforståelser...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

X-Trail

Ser på Facebook at Sørlandets Bilsenter er oppe og går igjen :)Har visst byttet tilbake til den opprinnelige sgte laderen og kan betale med kort. 44kr for 20 min.
Er denne ute av Fortum systemet nå da?
Stolt eier av ELise♡

emil

Sitat fra: X-Trail på mandag 25. august 2014, klokken 19:41
Ser på Facebook at Sørlandets Bilsenter er oppe og går igjen :)Har visst byttet tilbake til den opprinnelige sgte laderen og kan betale med kort. 44kr for 20 min.

Dette var gode nyheter. Kan ikke huske at det var noe særlige problemer før den nye laderen og Fortum kom på banen der, men det er ikke den hurtigladeren jeg har ladet mest på. Skal sansynligvis i den retningen imorgen så da får man ta en kikk. Heldigvis er jeg ikke avhengig av ladestopp når jeg kjører tur/retur fra Arendal.

X-Trail

Ser Sørlandets Bilsenter er vekk fra hurtigladerkartet???
Stolt eier av ELise♡

emil

Sitat fra: X-Trail på tirsdag 26. august 2014, klokken 16:16
Ser Sørlandets Bilsenter er vekk fra hurtigladerkartet???

Men laderen der er oppe og går nå. Byttet ut og borte fra Fortum sine klamme hender, nå med kortbetaling. Fikk ikke prøvd den selv (hadde ikke behov heller) da det sto en Leaf og ladet der da jeg var innom idag.

Forhåpentligvis får de noe online status på den igjen.

el-snorre

Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA