Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan bruke Model S som campingvogn?

Startet av Elbilist79, lørdag 14. juni 2014, klokken 16:57

« forrige - neste »

Elbilist79

Ved maks pådrag kommer det med meg først en høyfrekvent lyd fra drivverket bak, og litt etterpå en veldig høy hylelyd fremme i bilen.
Den lyden fremme er så høy at folk som sitter på somregel spør om det er noe som er ødelagt/feil.

Har andre også disse lydene?
S85, Sølv

cairnz

Har litt turbin-lyd, men ikke noe sjenerende, litt sånn koselyd egentlig. Det enkleste er om du kan filme det og legge det på typ youtube eller lignende, så kan man vurdere.
Elbilist

Muffinman

Ingen hylelyd fra foran i bilen nei, men ved pådrag over en viss grense høyres det litt ut som du slipper lufta ut av en ballong mens du holder tuten stram mellom fingrene. Den lyden kommer bakfra. Har kjørt tilsammen 5 TMS, og alle lød slik.

Brede

Denne ballonglyden kommer visstnok på bilene etter hvert ja.
Har ikke fått den ennå på vår bil, har kun en lav elektromotorlyd. Litt sånn Star Trek-aktig.  :D

Tuxedo

Sitat fra: Sunnmøring på mandag 26. mai 2014, klokken 10:48
Ved maks pådrag kommer det med meg først en høyfrekvent lyd fra drivverket bak, og litt etterpå en veldig høy hylelyd fremme i bilen.
Den lyden fremme er så høy at folk som sitter på somregel spør om det er noe som er ødelagt/feil.

Veldig høy hylelyd fremme i bilen kommer vanligvis fra sidepassasjeren.  Det skal ikke være noen slik lyd fra selve bilen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

espen1976

Sitat fra: Tuxedo på mandag 26. mai 2014, klokken 11:23
Sitat fra: Sunnmøring på mandag 26. mai 2014, klokken 10:48

Veldig høy hylelyd fremme i bilen kommer vanligvis fra sidepassasjeren.  Det skal ikke være noen slik lyd fra selve bilen.

Stemmer det. Kona hyler stadig vekk...

Elbilist79

Sitat fra: Muffinman på mandag 26. mai 2014, klokken 11:16
Ingen hylelyd fra foran i bilen nei, men ved pådrag over en viss grense høyres det litt ut som du slipper lufta ut av en ballong mens du holder tuten stram mellom fingrene. Den lyden kommer bakfra. Har kjørt tilsammen 5 TMS, og alle lød slik.

Den ballonlyd-beskrivelsen passer veldig bra ja, men det høres veldig ut som det kommer fra ett sted lenger fremme i bilen enn motoren. Er dette normal altså? Har noen kollegaer som ikke har samme lyd.
S85, Sølv

Leif1

Har også hørt denne lyden i min. Den er så forsvunnet igjen.
Omtrent som å slippe luften ut av en ballong, mens du strekker i gummien.
Særs lite tillitvekkende lyd.
Konvertitt fra S til X

BMW850

Ikke noen som helst lyd her, men så har jeg kun kjørt 1500 km. Og har litt dårlig hørsel ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

frosken

I vinter/våres hadde jeg alltid hvinelyden ved hardt pådrag. Nå som det er varmere og tørrere hender det rett som det er at jeg kun hører den deilige turbinsusingen ved fullt pådrag.

Men det kommer og går, uten at jeg klarer å se noen sammenheng i når det forekommer.

bb

Jeg har alltid hørt den lyden på både demobilene og min egen bil. Dette skjer med halv pådrag og oppover. Digg lyd. En litt annen variant av turbo som surrer.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Anew

VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

D.O

Ballonglyden er mer fremtredene ved lavere spenning/soc. På ingen måte plagsom uansett.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA