Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: SW v.6.0

Startet av JLafton, fredag 13. juni 2014, klokken 12:30

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: Olsleaf på søndag 01. juni 2014, klokken 21:37
Er det ikke litt vågalt å hurtiglade fler ganger pr dag? Er det ikke Nissan som anbefaler kunn 1 gang pr dag pga batteri garanti?

Tjaaaa, til meg sa de at 1 QC pr dag var helt uproblemtisk og at ved behov var flere ggr pr dag helt greit!!

Det snedige er at det er en eller to på forumet her som rapporterer at de lader til 100% hver bidige gang og har latterlig mange QC på bilen. Likevel spytter LeafSpy ut statistikk som er langt bedre enn biler med mye kortere km stand og som har blitt gjetet til 80% mer eller mindre konstant!

Jeg begynner å få litt tro på at å bruke batteriet skikkelig holder det bedre i trim. Dette fordi langtids lading til 80% ga meg dårligere og dårligere tall men nå når jeg har ladet til 100% i 8 av 10 ganger og kjørt QC``s så blir tallene fra LeafSpy stadig bedre!! Go figure :o 
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

knnygar

Bilen skal brukast, så trengs hurtiglading så gjer ein det.
Men sjølvsagt bør ein hurtiglade kun når behovet er der.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA