Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Askerpassat"

Startet av Dr.Ling, onsdag 11. juni 2014, klokken 22:19

« forrige - neste »

Charlie

Og jeg gikk fra A7 til Model S  ;D Har ikke angret på det, men vinteren kommer jo om noen måneder. Er ikke så fristet til å kjøre på glatta med 2,1 tonn og bakhjulstrekk :-X
Så det blir nok en bil nr 2, men har ikke bestemt meg for hvilken......

Øyvind.h

Model S har bedre fremkommelighet på vinteren enn nyeste Passat med fwd. Ikke som 4wd naturligvis, men min skepsis ble gjort til skamme forrige vinter...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslaguten

Audi A6 Avant Quattro var så godt som kjøpt. Så tok eg til vett og bestilte Tesla, har ikkje angra 1 nanosekund! ;D
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

sn0le

For meg stod det mellom en TMS eller å betale staten ca 160.000 kr for å få satt i baksetene på min 2,5 år gamle Ford Galaxy.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

staleand

Sitat fra: Charlie på fredag 23. mai 2014, klokken 18:01
Og jeg gikk fra A7 til Model S  ;D Har ikke angret på det, men vinteren kommer jo om noen måneder. Er ikke så fristet til å kjøre på glatta med 2,1 tonn og bakhjulstrekk :-X
Så det blir nok en bil nr 2, men har ikke bestemt meg for hvilken......

Hvordan var det å gå fra A7 til Model S?
Pappa vurderer tesla, men snobbete som han er så synes han Model S har litt vel dårlig finish ift. Audien.
Jeg elsker Teslaen i mye større grad enn A7, men må vel medgi at den har litt igjen til den når Audi der.
Nå vet jeg ikke hvordan motor du hadde, men Model S er vel mye mer digg å kjøre? =)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

jazzwheel

Jeg hadde en 2010 BMW 3-serie og hadde planer om å kjøpe en ny 328i, men Bilia Økern ville ikke la meg prøvekjøre en brukt 2012 de hadde stående fordi den var "nyvaska og stod inne" og tilbød meg heller å prøve en 320i. Poenget var jo at jeg ville finne ut om det var verdt å gå for 328 kontra 320, men det skjønte ikke selgeren.

Stakk innom Tesla Alnabru like etter og de kastet meg ut i en P85+ alene umiddelbart og jeg bestilte like etter. Jeg er veldig glad det ble som det ble :)

Muffinman


Car-El

Vi hadde beholdt "Knallet". En diesel-gurglende Opel Astra stasjonsvogn. Savne den av og til. Morsomt med 150 diesel-gamp og 320nm på en så lett bil. Den passet ikke til en mann med hatt!

Men nu? Næi! Sitt i fantasier om en TMX isteden for den Mercedes E-klassen som æ har som drosjebil.

Da står Motorsykkelen for tur, etter drosja.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Sitat fra: Car-El på fredag 23. mai 2014, klokken 19:55
Da står Motorsykkelen for tur, etter drosja.
En LS-218 hadde ikke vært en dårlig erstatning ;)

Min 929 går vel neste uke ser det ut som. Jeg NEKTER å kjøpe noe fossilt igjen.

Charlie

Sitat fra: staleand på fredag 23. mai 2014, klokken 19:02
Sitat fra: Charlie på fredag 23. mai 2014, klokken 18:01
Og jeg gikk fra A7 til Model S  ;D Har ikke angret på det, men vinteren kommer jo om noen måneder. Er ikke så fristet til å kjøre på glatta med 2,1 tonn og bakhjulstrekk :-X
Så det blir nok en bil nr 2, men har ikke bestemt meg for hvilken......

Hvordan var det å gå fra A7 til Model S?
Pappa vurderer tesla, men snobbete som han er så synes han Model S har litt vel dårlig finish ift. Audien.
Jeg elsker Teslaen i mye større grad enn A7, men må vel medgi at den har litt igjen til den når Audi der.
Nå vet jeg ikke hvordan motor du hadde, men Model S er vel mye mer digg å kjøre? =)

Biler over 6-700.000 kr er overvurdert. Det er ikke slik at det er dobbelt så moro med en bil til 700k enn en til 350k. A7 er veldig fin på vinterføre, liten tvil om det. Men den føles mindre enn Model S, og det er den både i volum og krefter. Jeg hadde 204 hk diesel med quattro, ok, men ikke noe fantastisk. Dyre servicer og stooort verditap, men det er fordi det er en så spesiel bil. Vakker å se på, men norske forbrukere vurderer den som langt mindre attarktiv enn A6 stasjonsvogn selvfølgelig.

I Model S koser jeg meg. Hadde heller valgt Model S i grunnversjon uten utstyr og 60kW, enn en ny A7 med 313 biturbo, gitt at prisen var den samme. Men det er nå meg....


Dr.Ling

Beklager at jeg glemte hybrid som alternativ.

Det er interessant å se at ca 30% ikke egentlig var på biljakt, men falt for fristelsen til å kjøpe Model S likevel. Det er også artig å se at bare ca 30% av oss har "snytt" staten for avgiftskroner fra nybilkjøp.
Og litt overraskende at bare ca 10% har svart at de ville kjørt annen elbil.

For min del hadde jeg nok kjøpt en ganske dyr bruktbil med stor bensinmotor, men heldigvis kom Elon Musk til unnsetning. Jeg var nære på å kjøpe Tesla Roadster, men den ble rett og slett for lite(n) bil for pengene. Jeg hadde aldri tenkt på nybil om ikke Model S fantes.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

drphev

Lexus rx 450h. kan likeså godt gjer denne pollen om igjen for den skulle hatt både PHEV og reine hybrid (inkl prisklasse) som alternativ.
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

sigurdi

Tror ganske mange av Tesla kjøperene, så er desverre ikke en Leaf eller annen elbil et alternativ.
Enten erstatter den tillegs bilen til en anne elbil, eller den erstatter bilen.

For egen del, så passer desverre ikke model S for vårt bruk, stor bil osv, men tre større barn, gutter der søsken kjerligheten er på sitt beste.
Bruker ikke bil til jobb kjøring, men når vi er ute og kjører er det 25-50++ mil, med fullpakket bil av folk og utstyr, hund, rcbiler......

Så krysser fingrene at den gamle VW Caravellen holder et år til, blir 2-3 Tonn med CO2 den slipper ut i resten av tiden jeg har den. :-)

Dersom model X ikke hadde kommet, hadde jeg sliti med å finne noe alternativ til VWC.
Ny VW Caravelle er fremdeles bare en mye dyrere men like støgg Caravelle.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Dr.Ling

Sitat fra: drtmx på fredag 23. mai 2014, klokken 22:15
...kan likeså godt gjer denne pollen om igjen for den skulle hatt både PHEV og reine hybrid (inkl prisklasse) som alternativ.

Du har rett, men vi gidder vel ikke lage ny? Skulle nok tatt med hydrogen også. For denne gang kan vi vel kalle hybrider for bensinbiler, noe de all hovedsak er...
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

sven erik

jeg står  mellom tesla  og nissan  e nv200  begge elbiler  men  det er fordeler og bakdeler med begge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA