Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.

Startet av Keo, tirsdag 10. juni 2014, klokken 17:43

« forrige - neste »

Keo

Var innom laderen på McDonalds igår. Denne virket ikke og hadde ifølge Fortum heller ikke virket dagen før. Den står som grønn på elbil.no sin side, mener den gjorde det i går også? Den står som grønn nå, tviler på at den er reparert mellom klokka 20 i går og kl 9 i dag.

Litt kjedelig å planlegge kjøring når man aldri helt vet om laderne virker. Fortums ladere i Nygårskrysset og hos Nissan virket heller ikke. Ishavnsveiens ladere på Storebaug og Vestby virket så det ble ikke noe problem denne gangen.

Har bare hurtigladet to ganger før og da virket heller ikke Fortums ladere mellom Oslo og Østfold. Noen som vet noe om hvor vanlig dette er?


Allram

Både ishavsveien og fortum sine har virket fint når jeg har kjørt der å ladet nå, 5ganger over en 2ukers periode (siste 2 uker).
Fortum sin i Fredrikstad(Apenesfjellet) har også virket bra etter det jeg har brukt :)
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

ali_ben

Sitat fra: Keo på torsdag 22. mai 2014, klokken 08:23
Var innom laderen på McDonalds igår. Denne virket ikke og hadde ifølge Fortum heller ikke virket dagen før. Den står som grønn på elbil.no sin side, mener den gjorde det i går også? Den står som grønn nå, tviler på at den er reparert mellom klokka 20 i går og kl 9 i dag.

Litt kjedelig å planlegge kjøring når man aldri helt vet om laderne virker. Fortums ladere i Nygårskrysset og hos Nissan virket heller ikke. Ishavnsveiens ladere på Storebaug og Vestby virket så det ble ikke noe problem denne gangen.

Har bare hurtigladet to ganger før og da virket heller ikke Fortums ladere mellom Oslo og Østfold. Noen som vet noe om hvor vanlig dette er?

De har hatt teknikere fra produsenten på hurtigladeren i Vestby denne uken. De skulle oppgradere den. Tydeligvis ikke gått bra...
BMW i3 levert 2. mai 2014

nien

Hvis vi snakker om CCS / Combo hurtigladere, så er status per nå at du ikke kan stole på at disse laderne virker.... ekstremt ustabilt alle steder i Osloområdet. Tilløp til kaos når 4-5-6 biler hoper seg opp og ingen får ladet. Jeg vet ikke hva som er feil, men i perioder er omtrent alle nede samtidig - Gjelder CCS/Combo, jeg har ikke fulgt med på eller testet  Tesla ladepunkter.

Tror ikke dette bedrer seg før VW / BMW setter opp egne hurtigladere hos sine forhandlere - slik det fungerer nå er det rett og slett tragisk dårlig....

Jeg TROR - men vet ikke, at det er selve laderen som er problemet - den er av Portugisisk eller Spansk fabrikat, med dertil tilhørende kvalitet.

Håpet er at i uke 25 - 26 vil e-golf ankomme, og at VW importøren  sørger for ladere som virker. Da vil markedet velge de ladeplassene som er i orden, og de som ikke klarer å holde ting i orden mister forhåpentlig stats støtten og går konk.


ali_ben

Sitat fra: nien på fredag 23. mai 2014, klokken 10:48
Jeg TROR - men vet ikke, at det er selve laderen som er problemet - den er av Portugisisk eller Spansk fabrikat, med dertil tilhørende kvalitet.

Fortum sa at det var noen franskmenn som skulle komme og oppgradere hurtigladerne deres. Franskmenn pleier å ha greie på ny teknologi, men tydeligvis ikke dette...
BMW i3 levert 2. mai 2014

Keo

En ting er at de ikke fungerer, når det i tillegg står på hurtigladerkartet at alt er i orden blir det vanskelig. Når Fortum må selv for å finne ut at det ikke virker tyder det på at de ikke har sendt data videre til dem som driver Hurtigladerkartet.

Synes Fortum skal ha skryt for måten de priser tjenesten på. Håper de får orden på laderene, ser det er mange Fortumladere på kartet som ikke er i drift nå.

Kjøpte egentlig ikke Leaf'en for å kjøre 80 km til Oslo, men den er raskt blitt bil nr 1 hjemme. Har ikke fylt diesel på dieselbilen siden vi var på vei hjem fra hytta i påska.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA