Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av mecanica vergara, tirsdag 10. juni 2014, klokken 17:42

« forrige - neste »

AndersinOslo

I min forrige bil kunne jeg sette inn beltespennen 9 ganger etter hverandre og da var varslingen deaktivert på det setet. Nye 9 ganger for å aktivere. For å score høyt i NCAP og slikt skal ikke setebeltevarsling være konfigurertbart for eier. Men verkstedet kan konfigurere. Derfor den vriene måten å gjøre det på.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

ToWalkOrDrive

Når jeg legger ned baksetene så slår beltevarsleren inn. Noen som har løsning på det? Eller er det sak for verkstedet?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Dag A.

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 05. april 2015, klokken 20:50
Når jeg legger ned baksetene så slår beltevarsleren inn. Noen som har løsning på det? Eller er det sak for verkstedet?

Når jeg hentet bilen for en uke siden var setene lagt ned og all plass fylt til randen med 21" sommerdekk.
Ingen problemer med noe setevarsel der, så da ville jeg nok tatt en prat med verkstedet.

Personlig så kunne hele alarmen både foran og bak dratt dit pepperen gror.
Med tre barn baki som starter et alldeles lurveleven bare jeg setter bilen i drive uten at alle seler er på, holder lenge for meg :)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Brede

Her har setebeltevarsel bak tatt fullstendig kveld etter at Tesla skiftet lader. Denne ligger vel under baksetet og det kan vel mistenkes at de har glemt å plugge i en kabel da de avsluttet jobben.

Gjør meg alldeles ingenting ettersom jeg er dritt lei av å fortelle folk at de har plugget beltet i feil feste i høyre baksete.......  ::)

ToWalkOrDrive

Takk for nyttige svar Dag A. og Brede! Får bli verkstedstur.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA