Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skilting

Startet av toys, søndag 08. juni 2014, klokken 10:32

« forrige - neste »

toys

Jeg har trålet forumet og ikke funnet svar på dette spørsmålet

Jeg har mottatt bilen min i dag (hurra!) - men når jeg setter den på lading så blinker det grønt (som det jo skal), men når jeg kom ut etter en stund så var det ingen lys som blinket. Jeg tok laderen ut av bilen og satte den inn igjen, da lyste det grønt. Som jo indikerer at den er full-ladet. MEN jeg lot den stå i en stund til, da jeg da kom tilbake så var lyset slukket igjen.
Er det sånn at det grønne - fullade- lyset slukker etter en stund? Ser ikke sånn ut når jeg leser i instruksjonsboka. Sikkert et dumt spørsmål, dette.

arv

Hei
Når bilen låses, slukker det grønne lyset.
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

toys

Fint , takk for rask oppklaring!
Da er alt som det skal være, tror jeg

Lurvine

Skal på ferie i to uker, snart... Hva bør jeg gjøre med bilen? Kan den stå stille så lenge uten aktivitet? Bør den stå i stikkontakt?
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

frosky

Hei!

Bilen kan fint stå stille over lengre tid. Det som er viktig er at den ikke blir stående lenge helt oppladet eller utladet. Alt mellom 80%-20% gjenværende batterikapasitet burde vel gå helt fint.

las^se

lithium ion batterier trives best i 40-60%, men alt er bedre enn 100% og 0% :)
VW e-up! -14

Lurvine

det skal jeg klare ;) tusen takk!
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

Careka

når man skal kjøre avgårde og har glemt å ta ut laderen/kabelen,  får man da kjørt ? og risikerer og rive i stykker alt ? 
Tenker på (fruen i huset)  som kan være litt stressa om morgenen  :)
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

kringon

Jeg testet dette på en E-up jeg lånte av forhandler, og det fungerte ikke. Bilen får ikke rullet med lader i :)
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

TB

Sitat fra: kringon på søndag 08. juni 2014, klokken 12:41
Jeg testet dette på en E-up jeg lånte av forhandler, og det fungerte ikke. Bilen får ikke rullet med lader i :)

Skal ikkje uttale meg om E-UP, men trillingene ruller fint med ladekabel i. Dvs, om bilen står parkert i litt helling vil ein stressa sjåfør kunne sette bilen i D, og rulle avgårde med potensiell skade på ladekabel.

Men, du kan ikkje "starte" ein trilling med ladekabel i. Motor vil ikkje gå. Reknar med det er likt på E-UP - eller er den sperra i P?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

kringon

Sitat fra: TB på søndag 08. juni 2014, klokken 19:47
Skal ikkje uttale meg om E-UP, men trillingene ruller fint med ladekabel i. Dvs, om bilen står parkert i litt helling vil ein stressa sjåfør kunne sette bilen i D, og rulle avgårde med potensiell skade på ladekabel.

Men, du kan ikkje "starte" ein trilling med ladekabel i. Motor vil ikkje gå. Reknar med det er likt på E-UP - eller er den sperra i P?


Jaggu ikke sikker på om jeg fikk den ut av P, eller om det kun var å få den til å kjøre i D. Upresist av meg å ikke nøyansere.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA