Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tips og triks på USALeaf

Startet av dørvakta, søndag 08. juni 2014, klokken 09:21

« forrige - neste »

fws

Jeg har også vært bort i dette. Bremsene henger igjen etter nødbremsing. Du merker også dette hvis du trykker pedalen helt i bånd mens du f. eks. venter på grønt lys. Da merker du at bremsen henger igjen.
Det jeg også opplever er at bremsesystemet går i et "beredskapsmodus" etter en nødbrems. Da hogger bremsene til så fort jeg er bort i pedalen neste gangen jeg bremser.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Thomas Parsli

Har noen erfaring som tilsier at Emergency Brake Assist på Leaf oppfører seg anderledes enn på andre biler?

Man må åpenbart trykke veldig fort på bremsen for å utløse den, for jeg har nesten blitt påkjørt i Leafen to ganger med dertil har bremsing -ingen av gangene opplevde jeg Emergency Brake Assist.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

BE

Jeg mener å ha lest en gang at det som trigger Emergency Brake Assist er en kombinasjon av hurtig slipp av energipedalen og raskt høyt trykk på bremsepedalen. (Altså det som typisk inntreffer dersom du plutselig oppdager en situasjon). Med andre ord er det da ikke i seg selv nok bare å trå hurtig på bremsepedalen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA