Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av Sense, lørdag 07. juni 2014, klokken 23:57

« forrige - neste »

poskare

Her er en artikkel i Avisa Sør-Trøndelag.
Enda en gang er selgere ute å feilinformerer om varmepumpa...

Måtte legge inn en kommentar på dette, og anbefalte selvfølgelig folk å gå på elibilforum.no for å lese om fakta og erfaring med e-Golf både med og uten varmepumpe.

http://www.avisa-st.no/nyheter/article10544619.ece

havardolini

Sitat fra: poskare på torsdag 15. januar 2015, klokken 10:17
Her er en artikkel i Avisa Sør-Trøndelag.
Enda en gang er selgere ute å feilinformerer om varmepumpa...

Måtte legge inn en kommentar på dette, og anbefalte selvfølgelig folk å gå på elibilforum.no for å lese om fakta og erfaring med e-Golf både med og uten varmepumpe.

http://www.avisa-st.no/nyheter/article10544619.ece

Interessant!
Mye av det hun blir sitert på i denne artikkelen er jo mer eller mindre direkte feil.
Det er tydelig at vw/møller bevisst prøver å bagatellisere alle problemene med vp ved å si at det gjelder en ekstra "kvalitetskontroll".

Jeg kunne forresten ikke se at det var blitt lagt inn noen kommentar i artikkelen?

poskare

Har gjort det, men den har ikke blitt godkjent (enda?)

Saamodt

Har kommet opp to kommentarer til artikkelen nå som henviser til elbilforum og at Møller sin informasjon er feil.
Lørenskog:
- Model 3 Performance EAP, 25. Februar 2019.
- e-Golf med VP, 27. Januar 2015.

vbl

Kan ikke være så intressert i å selge elbil på Orkdal Bil. Lånte e-UP fra tirsdag til onsdag og e-Golf fra onsdag til torsdag for å prøve bilene slik jeg skal bruke dem til og fra jobb (16 mil t/r) i begynnelsen av desember. Hun var ikke på jobb den torsdagen så jeg bare leverte bilen, har per dags dato fortsatt ikke hørt fra damen.
Var inom Møller Trondheim for tilbud også og de hadde en avbestillingbil som jeg takket ja til og som jeg henter neste fredag  ;D

Samme damen sa også tvert nei da jeg spurte om tectylbehandling pga. ekstra vekt etc. bla bla. Når jeg henter bilen neste fredag er den ferdig tectylbehandlet.

Kunnskapene til selgerne er meget varierende har jeg erfart og lest her på forumet.

Bawler

Kommet noen videoer fra vw usa. Mtp ladetid på 4 timer med boschladeren
http://insideevs.com/volkswagen-releases-series-e-golf-videos/
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Råde

Selv er jeg ikke så interessert, men her er masse data på eGolf batteripakke:

http://www.evhangar.com/system/battery-systems/sys-batt-vw-e-golf/
e-Golf | X75D

redbull10

Nyheter om at e-golf kommer med induksjonslading etter hvert + mange andre finurligheter:

http://www.greencarcongress.com/2015/01/20150106-vw-ces.html

Luftventil

Sitat fra: vbl på fredag 16. januar 2015, klokken 17:07
Kan ikke være så intressert i å selge elbil på Orkdal Bil. Lånte e-UP fra tirsdag til onsdag og e-Golf fra onsdag til torsdag for å prøve bilene slik jeg skal bruke dem til og fra jobb (16 mil t/r) i begynnelsen av desember. Hun var ikke på jobb den torsdagen så jeg bare leverte bilen, har per dags dato fortsatt ikke hørt fra damen.
Var inom Møller Trondheim for tilbud også og de hadde en avbestillingbil som jeg takket ja til og som jeg henter neste fredag  ;D

Samme damen sa også tvert nei da jeg spurte om tectylbehandling pga. ekstra vekt etc. bla bla. Når jeg henter bilen neste fredag er den ferdig tectylbehandlet.

Kunnskapene til selgerne er meget varierende har jeg erfart og lest her på forumet.

Vi kjøpte også E-Golf fra Møller Trondheim, og synes de opptrådte svært profesjonelt og servicevennlig. I tillegg ga de klart best innbyttepris på fossilbilen av alle forhandlerne vi snakket med.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Råde

e-Golf | X75D

bno

#145
Råde
Det du linket til der var virkelig god lesning en stund siden jeg hadde et slikt gap skratt he, he
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

eskigolf

e-Golf bestilt 3. juli 2014, Night Blue Metallic, Marrakech, med VP, hentet 6. mars 2015.

4Matic Fanatic

Sitat fra: eskigolf på tirsdag 05. mai 2015, klokken 20:52
eGolf vs Mercedes B electric, Din side velger eGolf    8)

http://www.dinside.no/933559/duell-mercedes-b-electric-drive-mot-volkswagen-e-golf
Det gjør vel ikke bare Dinside...
Selv en ihuga MB-freak som meg kunne ikke tenke meg å velge B-klassen som den ble, og det sier ikke lite.   ;)
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

mihkku

Hørt på vei til Gudbrandsdalen: "Jeg kommer snart."

Stikkkontakt

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 05. mai 2015, klokken 22:13
Sitat fra: eskigolf på tirsdag 05. mai 2015, klokken 20:52
eGolf vs Mercedes B electric, Din side velger eGolf    8)

http://www.dinside.no/933559/duell-mercedes-b-electric-drive-mot-volkswagen-e-golf
Det gjør vel ikke bare Dinside...
Selv en ihuga MB-freak som meg kunne ikke tenke meg å velge B-klassen som den ble, og det sier ikke lite.   ;)

Argumentet for B-Klasse er vel først og fremst mer plass og "sitte høyt". Selv syns jeg det er en pen bil,men rekkevidden er ikke imponerende. Vurderte å kjøpe en slik med Range Plus for å kunne kjøre helt til hytta(noe e-Golf ikke klarer), men det ser ut som om B ikke evner det. Forbruk på 18-19 ved rolig kjøring er jo enormt høyt. Golfen ligger mye på 13-14 nå når gradene er 2-sifra og sommerdekkene er på. Uansett mistenker jeg at dekkdimensjonen på de testede B-klassene har vært ugunstig. Veldig mange ruller på 18" 225-dekk. Det er pyton for rekkevidde.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA