Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av Sense, lørdag 07. juni 2014, klokken 23:57

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 10. november 2014, klokken 09:08
Sitat fra: Råde på søndag 09. november 2014, klokken 22:52
Jepp. Altså en seriehybrid ;)

Seriehybrid har i de 20 årene jeg har kjent begrepet betydd fossilmotor->generator->elmotor.
Fossilmotor->generator->batteri->elmotor er ikke det samme i mine øyne.

Når fossilmotoren i tillegg kun slår seg på når batteriet begynner å bli tomt er dette ganske fjernt fra det seriehybrid en gang var.

Thomas

Jeg kjenner ikke til noen seriehybrider uten batteri. Både Opel Ampera og Fisker Karma bruker da motoren til å lade batteriene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pberg

SitatNettopp! Kanskje ikke så ulikt MB B klasse, eGolf og Kia Soul som også designet plattformen for eldrift.

Tja, du får jo ikke i3 UTEN batteri og elmotor da, til forskjell fra de andre du nevner her. Så blir den vel definert som en range-extended EV og ikke en hybrid, sånn juridisk sett i California. Der er definisjonen noe i forhold til rekkevidde på batteri i forhold til på fossilt drivstoff. Og dermed måtte de lage mindre bensintank på bilene til USA enn de i EU.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

afo

Mye bra info om e-golf i media her nå..

hans.ks

E-Golf med ventepumpe.

Gordon Retriever

Forholdsvis lite e-Golf i media i det siste, selv om jeg spottet denne med Astana felger og sannsynligvis uten varmepumpe for noen uker siden:  :(

Gordon Retriever


Politiet på Helgoland har fått utlevert den første e-Golf politibilen, og smuglere og andre med urent mel i posen går dermed usikre tider i møte på de 1,7 kvadratkilometer store øyene. :D


Gordon Retriever


Britiske Autocar har testet Kia Soul EV, og e-Golf gjør en liten gjesteopptreden:

SitatHad this car been launched three years ago, it would have been easily class-competitive with the Nissan Leaf. But the world of the EV has moved on rapidly and the new Volkswagen e-Golf and Mercedes-Benz B-Class Electric Drive are better cars than the Soul EV.

The two German models feel more refined both in terms of cabin ambience and ride quality, the drivetrains perform better and both cars have far superior handling.

Her er Autocar inne på territorium som overraskende sjeldent er aktuelt i norske tester og omtaler - enkelte elbiler kan by på fine og veltilpassede kompromisser som gjør dem til velfungerende elbiler, men skal de bedømmes etter objektive kriterier på samme måte som fossilbiler, finnes det mer praktiske og mer velkjørende alternativer. Man kan f.eks. lure på hvor konkurransedyktig en fossil-Leaf med 110-hesters dieselmotor ville vært. :)

Råde

e-Golf | X75D

Kmellioli

Dagbladet melder om at for første gang siden 2011 har elbilsalget gått ned. Er kanskje ikke så rart når det blir stadig lengre ventetid på å få elbilene. Volkswagen ligger på topp, tross langt færre e-golf enn det burde vært.

http://ipad.dagbladet.no/2014/12/05/tema/aller/dinside/bil/motor/36580704/
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

grorudklovnen

#129
Sitat fra: Kmellioli på fredag 05. desember 2014, klokken 17:39
Dagbladet melder om at for første gang siden 2011 har elbilsalget gått ned. Er kanskje ikke så rart når det blir stadig lengre ventetid på å få elbilene. Volkswagen ligger på topp, tross langt færre e-golf enn det burde vært.

http://ipad.dagbladet.no/2014/12/05/tema/aller/dinside/bil/motor/36580704/
Jeg ville ikke ha krisemaksimert bilsalget pga. 18 biler.

Tar du med forhåndssalget så har nok tallene eksplodert siden 2011.

Dermed kan du si at hele artikelen lider av dårlig journalistikk.

sjeverni

Nice video on Youtube. Some interesting things :)


e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

Råde

Ganske hyper amerikansk fyr snakker om e-golf

e-Golf | X75D

Råde

#132
Se her snakket vi (kanskje). Først litt om nyhetene omtalt i annen tråd for 2015. Men les om Golf R Touch concept. Problemet er bare at touch i bil er trøblete nok fra før.

http://www.cnet.com/news/volkswagen-mib-ii-and-golf-r-touch-concept-at-ces-2015/
e-Golf | X75D

havardolini

Sitat fra: Råde på torsdag 25. desember 2014, klokken 23:50
Ganske hyper amerikansk fyr snakker om e-golf



Han rakk ikke å trekke pusten så mange ganger i løpet av den drøyt ni minutter lange videoen :)
Det var en morsom snutt å se, men jeg husker en ting jeg reagerte på.
Jeg er overbevist om at jeg har lest at e-Golfen er 100% lik en fossilgolf innvendig når det kommer til volum, og at den har merkbart bedre plass i baksetet enn f.eks. en Leaf.

Han fyren i videoen sier imidlertid at den har noe mindre beinplass i baksetet enn en vanlig Golf, stemmer dette?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA