Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av Sense, lørdag 07. juni 2014, klokken 23:57

« forrige - neste »

Gordon Retriever

TV2 påstår at de har testet e-Golf - link

Tekberg

S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

moby666

Nok en bra test av eGolf i Bladet Bil, kun slått av Soul.

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Råde

Soul vinner på pris, hvor VW taper som bare det (synes ikke det er så galt jeg, men). Helt klart mere bil for pengene i Soul, enig i det.
e-Golf | X75D

moby666

Golf taper på:
Førermiljø
Interiør?
Utstyr
Pris

Vinner på:
Sikkerhet (pga Soul ikke er testet av euroncap)
Kjøregenskaper

Resten får de lik score på
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

grorudklovnen

Sitat fra: moby666 på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 13:00
Golf taper på:
Førermiljø
Interiør?
Utstyr
Pris

Vinner på:
Sikkerhet (pga Soul ikke er testet av euroncap)
Kjøregenskaper

Resten får de lik score på
Er e-golf kollisjonstestet ok? Er det ikke bare vanlig golf som er testet?


ara1

Det er jo litt fascinerende at Seul slår eGolf på utstyr uten ACC og regnsensor. Tullete spør du meg. Bytter ikke rattvarme mot dette.
Grå 85 D levert mai 2015

K S

#83
Sitat fra: ara1 på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 19:34
Det er jo litt fascinerende at Seul slår eGolf på utstyr uten ACC og regnsensor. Tullete spør du meg. Bytter ikke rattvarme mot dette.

Regnsensor klarer jeg meg svært bra uten, ACC kunne jeg godt tenkt meg, men jeg bytter ALDRI ut varmepumpen mot ACC! :-)
Bytter heller ikke ut 7 års totalgaranti mot 5 års garanti/8 år på batteri. VW har nok mistet en kunde ja, har kjørt VW siden -99.... Forresten: Rattvarme syntes jeg også hørte fjollete ut, helt til jeg fikk prøve. Ikke å forakte, faktisk.

ara1

#84
Ringte Kia forhandler i dag. Levering mai. B klasse ikke før mars, tidligst. Så skal du ha varmepumpe og rattvarme og elbil... blir det Leaf. Venter på Golfen jeg.
Grå 85 D levert mai 2015

eivhelle

Teknisk sett er sikkert Kia Soul en ok bil, men det blir litt for mye "postman Pat" stil til at jeg kan like den.

Biltester blir jo heller aldri helt objektive, så det er helt opp til de personlige preferansene til den som gjennomfører testen. For eksempel ville jeg ha gitt Tesla S trekk fordi jeg personlig ikke likte sittekomforten i setene. Mens andre derimot sitter helt topp i Tesla setene og ikke vil skjønne hva jeg klager på.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Råde

I de nevnte disiplinene skiller det rundt 0,5 poeng, hvilket i praksis vil si at det ingen forskjell er, og at de forskjellene man velger å se vektes subjektivt (hvilket diskusjonen over viser). Prisen kan man ikke løpe fra.

Har lest tester i mange år og henger meg ikke veldig opp i disse poengene. Bra biler alle tre. Jeg har valgt med en blanding av følelse og fornuft og jeg har valgt riktig :)
e-Golf | X75D

eivhelle

Sitat fra: K S på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 19:42
Sitat fra: ara1 på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 19:34
Det er jo litt fascinerende at Seul slår eGolf på utstyr uten ACC og regnsensor. Tullete spør du meg. Bytter ikke rattvarme mot dette.

Regnsensor klarer jeg meg svært bra uten, ACC kunne jeg godt tenkt meg, men jeg bytter ALDRI ut varmepumpen mot ACC! :-)
Bytter heller ikke ut 7 års totalgaranti mot 5 års garanti/8 år på batteri. VW har nok mistet en kunde ja, har kjørt VW siden -99.... Forresten: Rattvarme syntes jeg også hørte fjollete ut, helt til jeg fikk prøve. Ikke å forakte, faktisk.

Rattvarme er fint hvis du ikke har varmet opp bilen før du setter deg inn. Jeg har rattvarme i min nåværende bil og synes det er fint å kunne få rask varme på rattet når bilen ellers er iskald. Når bilen er forvarmet gidder jeg ikke å bruke den fordi det ikke gjør noe fra eller til.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt


Råde

Hengar.no skriver vel ikke noe nytt egentlig annet en at de mener den burde hatt varmepumpe som std

http://www.hegnar.no/motor/artikkel522776.ece
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA