Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av Sense, lørdag 07. juni 2014, klokken 23:57

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Dekk, vekt og kjørestil når de tester (man vil vel gjerne prøve disse 180 hestene) slår vel ut.
Når det gjelder høyt vist forbruk sto det vel noe om at Mercedes også la på tallene så de viste mer enn det faktiske forbruket ut fra batteriet?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

poskare

Det går to stykker i Tønsberg iallefall...

valvolainen

Klarte ikke se om range mode var aktivert/tilgjengelig i denne testen?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Stikkkontakt

Sitat fra: valvolainen på onsdag 06. mai 2015, klokken 11:20
Klarte ikke se om range mode var aktivert/tilgjengelig i denne testen?

Det tviler jeg på. Det står at bilen var oppgitt til 190 km rekkevidde.

Det jeg lurte litt på var at B-klasse fikk minus for at den ikke har adaptiv cruisecontrol.
Fant en link som viser funksjonaliteten til "Radarbasert,rekuperativt bremsesystem". For meg ligner det på ACC...

http://www.mercedes-benz.ch/content/media_library/hq/hq_mpc_reference_site/passenger_cars_ng/webspecial_library/new_cars/b-class/w242/b-class_w242_interactive_highlight_1000x470_10-2014_flashtool/video//mbp/exterior_braking_system/braking_system.mp4
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

hottentott33

#155
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 06. mai 2015, klokken 12:16
Sitat fra: valvolainen på onsdag 06. mai 2015, klokken 11:20
Klarte ikke se om range mode var aktivert/tilgjengelig i denne testen?

Det tviler jeg på. Det står at bilen var oppgitt til 190 km rekkevidde.


Dinside har aldri vært veldig klare i sine tester. I denne testen skriver de: ".... lovet rekkevidde er 200 kilometer. Med rekkeviddeforlengeren Range Plus, som er i vår bil, økes rekkevidden ytterligere 30 kilometer. "
Så siden de poengterer at deres bil har range plus som gjør at rekkevidden økes ytterligere 30 km, så vil jeg anta at de brukte den også.
Men Dinside kjører kjent stil og dermed blir det fort endel ting en lurer på i forbindelse med testene deres, så om de faktisk brukte den eller ikke er det ingen som vet.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

bno

#156
Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 06. mai 2015, klokken 09:28
Dekk, vekt og kjørestil når de tester (man vil vel gjerne prøve disse 180 hestene) slår vel ut.
Når det gjelder høyt vist forbruk sto det vel noe om at Mercedes også la på tallene så de viste mer enn det faktiske forbruket ut fra batteriet?

Det "uøkonomiske" forbruket i tillegg til no Q charger går igjen i US testreviews så forbuk / teste 180HK er kanskje relevant, men altså; høytforbuk. Mangel på QC var min vesentligste dealbreaker da jeg valgte e-golf

@hottentott33 innlegg 208
Vel, testerene vet :-)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

hottentott33

Sitat fra: bno på onsdag 06. mai 2015, klokken 15:55

@hottentott33 innlegg 208
Vel, testerene vet :-)

Joda, men de burde nå ha skrevet om de brukte eller ikke.
Jeg så forøvrig også en annen ting i tekniske spesifikasjoner, for der står det 28 kwh, mens 36 kwh blir levert mot tillegg. Jeg får heller ikke det helt til å stemme, for jeg trodde nå range plus var en feature som gjorde at en fikk ladet batteriet opp til faktiske 100 %, i motsetning til resten som i realiteten lader opp til rundt 90 % når det står 100% i bilen. I følge den beskrivelsen høres det jo ut til at batteriet er større...
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Råde

#158
Overhodet ikke on topic, men dette må dere se. Linken er referanse til tesla i norske medier tråden. Se videoen! Jeg koste meg stort:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7843.msg362326.html#msg362326
e-Golf | X75D

jensjacob

#159
Et udemærket grundigt review. Kun et par måneder gammelt :



Ham her kører en testtur hvor han giver den godt med gas i svingene.
Bemærk han har optaget lyden i stereo med mikrofonerne placeret ved ørerne i sine hovedtelefoner. Det giver en interessant lydoplevelse - som om man selv var der i førersædet. Prøv at lytte til videoen med hovedtelefoner på. - Og vend L og R rigtigt :-)

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

I den første video ovenfor nævner han (ca. 15:42) noget om en 'sound generator noise' der skal advare blinde fodgængere. Er det også i den norske version ? Kan det i givet fald slås fra ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Råde

Nei, ingen lyd. Den kan ikke skrus til i menyen, men jeg tror du kan med VCDS tilkobling (har sett noe i menyene der). Hvis det er interessant, da....
e-Golf | X75D

jensjacob

Ok, tak.
Nej... - jeg skal absolut ikke have lyd på hvis jeg kan blive fri.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

hottentott33

Bumper denne tråden for å få den over det andre emnet som duplerte denne :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA