Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av Tesla i Norge utenfor SC-nettverket og offentlige ladepunkt

Startet av mohpet, lørdag 07. juni 2014, klokken 21:39

« forrige - neste »

mohpet

Planlegger en litt lengre tur til helgen, innenfor 13 mil ca. Fint vær og sol er meldt så ikke aktuelt med varme som trekker mye, men er det noen som kan si hvor mye a/c trekker? Har ingen spes følelse, da den stort sett alltid står på.

Sent fra min HTC One via Tapatalk

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Go-carter

Mener å huske at den drar rundt 1500w?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Warlock

Den drar vel max ca 4000W, men den går jo ikke på full pupp hele tiden, men pulses av og på hele tiden når den har blitt varm så vidt jeg har skjønt (noe som strengt talt kan gi høyere peak-verdier i strømtrekk).
Et gjennomsnittlig estimat på 1500W som Go-carter skriver er nok overhode ikke urimelig, men vil nok variere med hvor stor effekt man setter varmeapparatet til, og på omgivelsestemperaturen etc...

Lynet

På Leaf trekker AC bare noen 100W i disse dager. Men den er ikke av / på, det er turtallet på kompressormotoren som styres.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

mohpet

Takk for innspill, det er altså air conditioning jeg snakker om her, ikke varmeapparatet. Det kan da ikke trekke så mye?

Sent fra min HTC One via Tapatalk

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Warlock

Uff, ja jeg tenkte varmeapparatet...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA