Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Impulstreff Østlandet -Lørdag 7. juni - Inspiria Science Center

Startet av Klykken, lørdag 07. juni 2014, klokken 08:20

« forrige - neste »

Henriks111

Ingeniøren

Når vasket du viskerne sist da - slike riper kommer vel ikke over natten og kanskje du burde oppdaget det før det ble en vesentlig skade?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Robert Sund

Ved større kjøpesentre velger jeg ofte å parkere litt lengre unna inngangen for å redusere risikoen for at noen bulker bilen, og går heller noen meter ekstra, når dette er mulig.

En kollega opplevde for noen år siden (når jeg satt på) at en dame åpnet døra rett i siden på bilen, og unnskyldte seg med "Å, jeg så ikke at det satt noen i bilen" :o

Klykken

Så ikke at det satt noen i bilen, faktisk! :S

Andre tips er å passe på hvilke biler du parkerer ved. Er det barneseter, bulker og en lite vedlikeholdt bil, styrer iallfall jeg unna hvis  det er mulig.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Nuvolari

Sitat fra: Robert Sund på søndag 29. mai 2016, klokken 13:30
Ved større kjøpesentre velger jeg ofte å parkere litt lengre unna inngangen for å redusere risikoen for at noen bulker bilen, og går heller noen meter ekstra, når dette er mulig.

En kollega opplevde for noen år siden (når jeg satt på) at en dame åpnet døra rett i siden på bilen, og unnskyldte seg med "Å, jeg så ikke at det satt noen i bilen" :o

I parkeringshus kjører jeg gjerne en ekstra etg opp. Ingen biler og man kan parkere alene rett ved inngangen. Sparer tid i tillegg mens resten parkerer som sild i tønne i etg under. Forstå det den som kan.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Henriks111

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 29. mai 2016, klokken 11:53
Når vasket du viskerne sist da - slike riper kommer vel ikke over natten og kanskje du burde oppdaget det før det ble en vesentlig skade?

Bilen blir vasket ukentlig, i form av en ordentlig håndvask.

ripen som er kommet, går i sirkelbanen på midten av viskeren, så noe på overdelen av selve gummibladet må ha kommet nedpå ruta på ett eller annet vis.. skjønner ikke selv at det er mulig, men har ingen andre forklaringer på årsak, da ripen er meget dyp. dette hadde ikke en stein som lå foran viskerbladet klart å få til...

TM

Sitat fra: Henriks111 på mandag 30. mai 2016, klokken 08:47
Bilen blir vasket ukentlig, i form av en ordentlig håndvask.

ripen som er kommet, går i sirkelbanen på midten av viskeren, så noe på overdelen av selve gummibladet må ha kommet nedpå ruta på ett eller annet vis.. skjønner ikke selv at det er mulig, men har ingen andre forklaringer på årsak, da ripen er meget dyp. dette hadde ikke en stein som lå foran viskerbladet klart å få til...
Sånt er utrolig irriterende og spesielt når man ikke finner noen forklaring. Hvis du ikke finner en feil på viskerarm eller blad som kan forklare skaden, så tror jeg det er umulig å få dette på garanti. Men de fleste bilimportører har en "goodwill" ordning utover garanti, så det er verd et forsøk.

pberg

Jepp, da var det maks uflaks denne uka.  På tirsdag rygget et vogntog rett inn i fronten på i3en. Han skulle bare bytte felt i ferjekøen, og fikk ikke med seg at jeg stod rett bak og fløytet når jeg så hva som var i ferd med å skje. Nådde ikke å rygge fort nok.

Resultat: godt med skraper i fronten, samt en god kakk midt over nyrene.

Så i dag, lørdag kom kona hjem og sa at en dame hadde rygget på henne! Denne gangen på hjørnet bak. Ikke så mye skader, men noen riper og hakk der også.

Tror jeg lar bilen stå i morgen...  :o :o :o
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Robert Sund

Håper det går bra med dere, og med bilen.

Husk å si fra om at du ønsker elbil tidlig nok til at de som ordner leiebil under reparasjonen får tid å organisere det, hvis du ønsker el i reparasjonstiden.

pberg

Ja, dette var bare dunker i parkeringsfart.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Klykken

Sitat fra: Robert Sund på lørdag 04. juni 2016, klokken 21:35

Husk å si fra om at du ønsker elbil tidlig nok til at de som ordner leiebil under reparasjonen får tid å organisere det, hvis du ønsker el i reparasjonstiden.
jeg kjører rundt i en Suzuki Swift som  leiebil... forferdelig kjip farkost!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

TM

Sitat fra: Klykken på søndag 05. juni 2016, klokken 09:17
Sitat fra: Robert Sund på lørdag 04. juni 2016, klokken 21:35

jeg kjører rundt i en Suzuki Swift som  leiebil... forferdelig kjip farkost!
Hvis det er en skade du selv ikke er skyld i, så had u krav på å holdes skadeløs. Å måtte kjøre Suzuki Swift istedet for BMW må oppfattes som en skade. Det hadde jeg aldri godtatt.  ;)

Klykken

Vel, jeg drepte et rådyr med i3ens frontfanger, så jeg er vel på sett og vis skyldig i skaden. Var selvsagt ikke med vilje, men. :P
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

RodeoKlovn

Ble kjørt borti i natt mens bilen sto og ladet. har fått noen saftige riper på støtfangeren bak, og lokket til tauekroken(?) hadde falt av så tror den fikk seg en skikkelig klem. Synderen sto fortsatt parkert bak meg, og hadde heldigvis lagt igjen en lapp med forklaring/beklagelse og kontaktinfo.

Hvordan går jeg frem nå? Leaser bilen gjennom Bavaria, kan jeg få de til å rette opp skaden på synders regning? Har aldri hatt en skade på noen av bilene mine, så dette er litt nytt for meg.
BMW i3 Fluid Black

Klykken

Oi, sjeldent at folk er så ærlige!  :o Det er nesten avis-materiale! ;D

Du og vedkommende som bulka bilen din treffes og skriver hver deres skademelding, som sendes inn til hver av deres forsikringsselskap. Viktig at du ikke påberoper deg skyld her, og at du beskriver skadene godt. Kan etterdokumenteres av bilder også.

Du får dette dekt uten kostnader og tap av bonus, og du får (som oftest) velge opprettingsselskap selv.

Ta bilder av bilen, og av vedkommende som rygget på deg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA