Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Impulstreff Østlandet -Lørdag 7. juni - Inspiria Science Center

Startet av Klykken, lørdag 07. juni 2014, klokken 08:20

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: Klykken på mandag 02. mai 2016, klokken 11:08
Har snakket med Visborg nå, og de ville ikke ta i bilen, da det stort sett bare var ytre skader mest sannsynlig. Jeg måtte ta bilen gjennom Tønnesen Lakk og Karosseri, som er lakkverkstedet Visborg benytter. Spurte hvilke kvalifikasjoner lakkererne hadde for å kunne avdekke at det som var bakom fanger og evt annet var uberørt, hvorpå han svarte at de (lakkverkstedet) tok kontakt med Visborg hvis det ble avdekket noe uregelmessig.
Nei NEI og atter NEI !!! Kom deg til Sulland i Trondheim, slik at dette blir gjort skikkelig (lader på Levanger). Noe av det tristeste jeg ser er de amerikanerne på FB-gruppa for i3 som overlater bilene sine til "tradisjonelle" utretting- og lakkerings-verksteder, hvorpå bilen blir bare værre og værre for hvert besøk. I-agentene har spesialutstyr og kompetanse for i3 (som ikke er som noen annen bil), og det er FULL Jeopardy å overlate en sånn jobb til bulk/rust/sparkel-folk...

Klykken

Det er jo i-agenter på Verdal óg. Grunnen til at jeg motvillig velger Visborgs verksted er at jeg er avhengig av at turen er mulig på én lading da jeg har en jobb å forholde meg til. Tønne lakk og karosseri (ikke tønnesen, som jeg skrev tidligere) har fått mye skryt for sitt arbeide rundt om på facebook ser jeg, så regner med de gjør en god jobb her. Det er det tekniske som kan være en utfordring, men jeg skal ha kvitteringer og skriftlig bekreftelse på at bilen er friskmeldt teknisk.

Jeg har forøvrig ingen annen mulighet, med mindre de kommer å henter bilen med lastebil (og ødelegger sommerfelgene også). Det gjør de imidlertid ikke.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Jeg gjorde alltid lakkering gjennom Toyota på Spillum. 2 av dem som jobber/jobbet der har vært norgesmestere i lakkering. Alltid topp resultat :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

Jo, tenkte tanken og har brukt de før, men siden det så ut som at det kunne være noen skader innunder, slo jeg fra meg det. Kommer sikkert til å angre!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Hvordan stå saken - er bilen reparert og hvordan ble det ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

Skal inn på onsdag. Har fått avtalt at lakkjobben gjøres av lakkfolk hos Tønne Lakk og Karosseri, og det tekniske skal gjennomgås av i-sertifiserte fagfolk hos Bilhuset Visborg.

Får forøvrig prøvekjørt en BMW i8 når jeg kommer med min bil, også ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

Jepp. En M3 og en i8. Ring kyllo og avtal en prøvetur.  ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

Kan imidlertid si at BMW i8 er en hinsides rå kjøremaskin! ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Heldiggris :) Jeg har lovt pjokken på 5 år å ta han med for å se på i8 en dag, han har en radiostyrt slik. Det er mitt alibi :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

Bør være rask på labben tror jeg. Forstod det slik at de kun hadde bilene denne uken, og det var litt rift om prøveturene.

Ganske vrient å sette seg ned i bilen hvis du er litt høy og "romslig", forøvrig. Måtte bøye meg på vis jeg ikke normalt gjør.. Men når den øvelsen er unnagjort er det en relativt behagelig bil å manøvrere. Du starter bilen som på i3en. Forskjellen er girspaken, som er som på eksosutgavene. Viktig å vippe girspaken i sport, slik at bensinmotoren starter. Displayet blir rødt i sport. ;D

Lyden er grov, og når klampen bankes i bånn er draget og følelsen 100% magisk, så det er en mulighet du (og ikke minst sønnen) bør kaste dere over!

Finn en avsides vei og test litt akselerasjon og hastighet. Til og med fruen min syntes dette var rått, selv om det første hun sa når hun så bilen var "Ikke F**N om jeg setter meg i den der!". Var imidlertid ikke vanskelig å overtale, spesielt når vi fikk kjøre alene. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Arg, var ikke der da vi var innom idag. Kunne ha venta 3 timer, men ikke med kone og 2 barn...
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Henriks111

Hei!

Har nå opplevt å få en saftig ripe i frontruta fra vindusviskeren. synes dette er noe jeg ikke skal betale for, da det tydelig ses at viskeren er årsaken (går i viskerbuen fra midten av vinduet og opp foran førerposisjon - ut til kanten)

Noen andre som har erfart dette? hvordan ville dere gått frem ovenfor BMW? garantisak? ny rute eller kan de fikse dette på annet vis?

På forhånd, takk for hjelpen  :)

ApeX

#59
Sitat fra: Henriks111 på lørdag 28. mai 2016, klokken 12:00
Hei!

Har nå opplevt å få en saftig ripe i frontruta fra vindusviskeren. synes dette er noe jeg ikke skal betale for, da det tydelig ses at viskeren er årsaken (går i viskerbuen fra midten av vinduet og opp foran førerposisjon - ut til kanten)

Noen andre som har erfart dette? hvordan ville dere gått frem ovenfor BMW? garantisak? ny rute eller kan de fikse dette på annet vis?

På forhånd, takk for hjelpen  :)

Jeg ville først ha forhørt meg med med forhandler og hørt hvordan de stiller seg til dette. Surt å måtte dekke det selv, og jeg tror det kan være en grei sak å få dekket så fremt det er forhold ved bilen, og ikke din bruk av den, som er årsak i skaden.

Kan ripen repareres (avhengig av lengde og dybde på ripen så vidt jeg vet) kan du slippe relativt rimelig unna. Å sette inn en ny rute koster fort en del tusen dersom du må dekke det selv.. 

Slitasjeskader/skade oppstått over tid er som regel ikke dekket på glassdekningen i bilens forsikring, men ta en titt i forsikringsvilkårene. Gjøres det ikke unntak fra  slitasjeskader på glassdekningen, har du et godt argument overfor forsikringen dersom de skulle avslå å dekke skaden. Det er forsikringsselskapet som har utformet vilkårene, derfor er det også de som bærer risikoen for eventuelle uklarheter i dem. Dette er et alminnelig avtalerettslig prinsipp kjent som uklarhetsregelen.

Dersom BMW ikke dekker skaden, men den er dekket på forsikringen, har man som regel ingen egenandel dersom ruten kan repareres. Er det snakk om ruteskift har de fleste forsikringsselskaper en egenandel på mellom kr 1500-2000. Dette går klart frem av vilkårene. Enkelte (Tryg bl.a.) har ingen egenandel ved ruteskift på visse vilkår, typisk at du benytter deres avtalepartnere og at du har den beste kaskoforsikringen (kasko pluss/bil ekstra/utvidet dekning).
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA