Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 1 kr minuttet for type2 lading?

Startet av gss, fredag 06. juni 2014, klokken 18:13

« forrige - neste »

gss

Hvordan fungerer denne i Tesla på varme sommerdager? Kjøler det like kjapt og godt som man er vant med fra en bensinbil?

Høgis

Kanskje ikke like kjappt, men kan jo sette vent. igang fra appen slik at det er deilig temp. i bilen når du setter deg inn.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

krister461

Er det noen grunn til at det ikke skal være like effektivt som på en fossilbil?

gss

Nei, jeg ser ingen grunn til det. Men så at noen med i3 opplevde den på i3 som mindre effektiv enn andre.

Tuxedo

AC på Model S i forhold til andre biler er middels effektiv (dvs. bedre enn noen, verre enn andre).  Å forsøke med optimal vinkling på dysene hjelper godt på.  Å huske på å bruke appen til forkjøling hjelper enda bedre på... ;D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Thor2014

Jeg kjører med AC off og temperatur på low, vifte på 1-2.
Allikevel går AC kompressoren. Når jeg rygger inn i garasjen låter det som en bensinbil på tomgang. Hvis slår av hele luftanlegget stopper lyden.
Skjer ikke hver gang ???

Leif1

Den er vel også med på batterikjølingen?
Mener å ha sett noe om det.
Konvertitt fra S til X

laumb

Når jeg forkjøler bilen høres den nesten ut som et mini jetfly på tomgang

Litt artig at elbil faktisk kan bråke den og. :)

Chlangum

Synes AC'en i Model S er særdeles effektiv. Nå har jeg ikke mye sammenlignings grunnlag men den er langt bedre en de andre bilene jeg har hatt med AC. Setter du den i "lo" blir det ganske fort kaldt i bilen

Styringen på viftehastigheten i auto modus kunne vært bedre, da.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Thor2014

Sitat fra: Leif1 på tirsdag 20. mai 2014, klokken 00:12
Den er vel også med på batterikjølingen?
Mener å ha sett noe om det.

Mulig, men lyden og vibrasjonen stopper når jeg slår av hele anlegget.
Det burde vært uavhengig av batterikjøling?

cra

Jeg synes den virker meget effektivt (men har ikke klimaanlegg i caravella, så ikke noe sammenligningsgrunnlag). Jeg merker imidlertid stor forskjell på effektiviteten i range mode kontra vanlig mode som gir full effekt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sjøhyene

Synes selv AC``en fungerer veldig bra. Kan ikke huske å ha sittet i andre biler hvor det har fungert bedre.

En ting jeg har lurt på allikevel er hvorfor det virker som at det tar mye lenger tid å kjøle ned bilen via app enn å varme den opp. Å varme opp fra 0 til 20C via appen går jo virkelig unna, mens det å kjøle ned fra 35 til 20 går mye tregere virker det som.
Men når jeg faktisk setter meg i bilen å begynner å kjøre så går det mye raskere å kjøle ned tror jeg. Noen som har tenkt det samme?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

pberg

Det har vel noe med at du får skiftet ut luften fortere når du kjører enn når du står stille, og det er vel ikke ofte at det er 35 grader ute her i landet...

:D
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

laumb

Sett takluka på "vent" mens du kjøler ned. Går merkbart fortere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA