Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å fjerne varsellyd ved åpning av dør?

Startet av Arne Mith, fredag 06. juni 2014, klokken 10:28

« forrige - neste »

Elgar

Sitat fra: TorC på tirsdag 09. juni 2015, klokken 16:30
Sitat fra: Djance på tirsdag 09. juni 2015, klokken 15:29
Hei, Skal kjøpe Leaf av han i Askim, Noen som har noe Negativt og komme med om han.

Har fått Carfax raport fra han. alt ser fint ut. Har selv kjøpt raport selv fra Carfax for se att den stemmer.

1N4AZ0CP2DC405113


http://www.finn.no/finn//car/used/object?finnkode=59089275&searchclickthrough=true

Hvis det er samme fyren som er omtalt tidligere i tråden kan man vel trygt anbefale å ikke kjøpe fra ham...

Var og ville prøvekjøre en Leaf hos han denne uka. Han satte seg selv i passasjersetet og jeg fikk lov til å kjøre en hel runde rundt de 4 nabohusene hans. Etter det takket jeg for meg og dro tilbake til kontoret der jeg kjøpte en Leaf hos forhandler i stedet.

blyat

#226
Et spørsmål fra en som planlegger å skaffe en Leaf som bil #2;

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=78678114

Står i annonsen at den er "norsk", men så sjekker jeg understellsnr som er JN1FAA***
Vil ikke dette si at bilen er japanprodusert og umulig kan være "norsk", trodde alle forhandlere i Norge fikk bilene fra England?

Edit: Forstår det slik at 1.gen kom fra Japan, men at det er en 2013-modell får jeg ikke til å stemme da 1,5gen kom i 2012?

mvh.
Blyat

Kafk4

Hei Blyat
Denne bilen ser ut til å være 1. generasjon, altså uten varmepumpe. Verdt å tenke på før en kjøper.

kaiat

Faceliften kom sommeren 2013. Tidlige 2013-modeller er derfor gen.1. Men i USA kom faceliften tidligere og der tror jeg det er slik at alle 2013-modeller er facelift-biler.


kodalse

Dette er nok en "norsk" bil ja, men 2012 modell.
Du ser det både på understellsnummeret, plassering av hånbrekket bak girspaken og at det mangler "Heat" knapp.
Registrert først i mai 2013. Det finnes mange 2012 modeller som annonseres som 2013.

Likevel kun 27000 kilometer er jo bra.
Alle batteribarer intakt.

Prisen 160K? Her har du ihvertfall 10% å gå på :)
Kjøp så varmemodden til TorC så har du en bil som ikke er dårligere enn 2013 modellen :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Elmo

Sitat fra: blyat på torsdag 07. juli 2016, klokken 10:32
Står i annonsen at den er "norsk", men så sjekker jeg understellsnr som er JN1FAA***

Du kan jo bare å taste inn reg.nr eller VIN på http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger
så står det svart på hvitt om den er bruktimportert eller ikke.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

PGH

Hei. Ser at en av bilene på side 2 (EL34083) som ble omtalt som en kondemnert bil fra USA er til salgs igjen på finn (Crifo Trondheim) nå: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82799207
Er det noen her som sitter mere info om denne? Er det veldig dumt å kjøpe denne om den går til en vesentlig lavere sum enn andre på finn? Ser jo det ligger inne noen feilmeldinger, bla.annet på abs. Tror dere de kan ha med den tidligere skaden å gjøre?

jarand

Kjøpte akuratt en brukt USA nissan leaf fra 2012 for bare 92000 og er storfornøyd. Erlig talt så må folk se at mange av disse bilene fungere minst like bra som norske. Å ta en sjekk på historien kan være greit, og de skal testkjøres før kjøp. At carwings ikke fungerer er ikke et problem i det hele tatt.  ;)

Trekkoppbil

Sitat fra: PGH på tirsdag 27. september 2016, klokken 09:48
Hei. Ser at en av bilene på side 2 (EL34083) som ble omtalt som en kondemnert bil fra USA er til salgs igjen på finn (Crifo Trondheim) nå: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82799207
Bilen ser rein ut i amerikanske databaser:
"No Salvage Information Available in Our Database:"
http://vinfreecheck.com/vin/JN1AZ0CP2CT024048
"JN1AZ0CP2CT024048 has not been identified as a vehicle listed in the VINCheckSM Total Loss Records." https://www.nicb.org/theft_and_fraud_awareness/vincheck

Det kan ha vært skader på bilen som er reparert, men den ser ikke ut til å ha vært totalskadd.
Er det salvage title på en bil i usa, så må bilen fikses i USA, og få rein title før den sendes ut av landet, ellers får du ikke registrert bilen i Norge.  På USA-biler er det mange kontrollmekanismer når det gjelder skadebiler, men du mangler oversikt over biler som er kjørt i Norge.
Du finner også mer detaljert usa-historikk på nettet: http://www.carvin.host-ed.me/

MrOtto

Er det ikke garanti på batteriet engang på biler fra USA? Norsk reklamasjonsrett på andre deler på bilen får man ikke, men hva vil Nissan Norge gjøre med problemer med batteriet på en USA-Leaf (innenfor "norsk batterigaranti)?

kaiat

Ingen garanti på batteri eller bilen forøvrig. Det står spesifikt i garantivilkårene at garantien brytes dersom bilen taes ut av USA. Nissan Norge vil ikke ta i bilen med ildtang en gang.

Sele

Du har den garanti som selger/impotør gir deg. Men da er du avhengig av at denne ikke går konkurs/avvikler virksomheten.

hexachordia

Har vært og sett på biler han selger. Han virker lite tillitsvekkende. Skitten bil, bulker som ikke var nevnt, dårlig norsk og manglende kunnskap om forskjellene på norsk og UsLeaf. Kjøp gjerne som meg Us-Leaf men ikke i Askim er mitt råd.
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

MrOtto

For mange biler er for høyt priset på Finn.no og for få selgere gir for liten opplysning om hvor bilen stammer fra. Dette vil være en skjult mangel.

Elmo

#239
Sitat fra: hexachordia på tirsdag 07. februar 2017, klokken 18:33
Har vært og sett på biler han selger. Han virker lite tillitsvekkende. Skitten bil, bulker som ikke var nevnt, dårlig norsk og manglende kunnskap om forskjellene på norsk og UsLeaf.

STYR UNNA, med andre ord.  Hva het han igjen - selgeren ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA