Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å fjerne varsellyd ved åpning av dør?

Startet av Arne Mith, fredag 06. juni 2014, klokken 10:28

« forrige - neste »

Rasmus.B

Jeg så det var endret. Sterk kontrast til svaret jeg fikk da jeg spesifikt spurte om bilen hadde en salvage title. Da svarte Niklas at den ikke hadde noen salvage title.
Flott at det blir lagt press på typer som dette. Det er sikkert ikke siste gang vi ser svindel med elbiler i Norge. Det finnes vel ingen annen plass på kloden hvor det er lettere å selge en elbil, og attpåtil så er vi en haug med naive, godtroende og lettlurte individer.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Daeedor

Det er vel her på sin plass å bruke uttrykket : " Hva sa jeg" når det gjelder sideimport , kontra å kjøpe ny/ brukt bil fra offisiell Nissan forhandler i Norge m/fabrikkgaranti...

Hvor mye sparer man egentlig på å kjøpe "jalla" import biler fra en eller annen obskur forhandler uten fabrikk backing ? Svaret gir seg selv : "fint lite " !  Dessuten får man en bruktverdi som ikke akkurat er noe å hoppe i taket for....   

Med andre ord: Jeg synes man bør skygge unna sideimport , hvis du ikke har tenkt å ha bilen til den er spiker , da. (det blir et annet regnestykke , forutsatt at prisen er lav nok.)

TorC

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

pwb

får ikke sendte slike smser fra min telefon, men hvis man sender el19362 til 2282 så får man eieren så man kan ta kontakt for å si fra.

cra

Sitat fra: pwb på mandag 30. juni 2014, klokken 12:27
får ikke sendte slike smser fra min telefon, men hvis man sender el19362 til 2282 så får man eieren så man kan ta kontakt for å si fra.

Det må vel stå regnr først, altså "regnr EL12346" til 2282. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

pwb

Sitat fra: cra på mandag 30. juni 2014, klokken 13:01
Sitat fra: pwb på mandag 30. juni 2014, klokken 12:27

Det må vel stå regnr først, altså "regnr EL12346" til 2282. :)

jepp, selvfølgelig. Men mitt ab. er sperret for betaltjenester så får ikke gjort det uansett.

AkivB

Holder lenge å skrive ELxxxxx.
Trenger ikke "regnr" først lenger. :-)
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

AkivB

Forresten godt han informerer i annonsen.
Men 10.000 i avslag er vel for lite vel?
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

pwb

Det var vel en annen her på forumet så viste hvor rusten kunne være, hadde vært artig om han hadde fått tatt en titt på den.

TorC

Jeg har slaktet bilen som antakeligvis stod ved siden av, så jeg vet hvor rusten er.

Jeg tviler imidlertid på at selger kommer til å akseptere en titt...

Det at det kan være overflaterust har imidlertid ingenting med sikkerhet og driftssikkerhet å gjøre. Verre er det med komponenter som har fått en "grundig rens", men fått korrusjonsskader.

Eneste måten den bilen er "som ny" er å demontere alle komponenter, og sette inn nye eller brukte deler.

Ting kan sikkert funke i noen år, men når ting begynner å gå istykker er det nok bare å kaste bilen. 
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

pwb

Hvis man skal holde ett øye med "svindelen" så kanskje en ide å heller lagre info om salavge Leaf til salgs av og til siden det ikke er så fryktelig mange og heller søke mot vegvesen.no Blir nok mindre data og lettere/raskere å gjøre.

http://www.salvagecarsforsale.biz/auto/salvage-yards/NISSAN/LEAF

emil

Da er siste annonsen til Niklas merket som "solgt". Fortsatt merket det fiktive selskapet RN Auto, mens "ULA Gruppen" er fjernet. Så er det bare å holde øye med vegvesenet når den blir registrert på ny eier og sjekke om kjøper har fått riktige opplysninger.

pwb

En eldre sak, men saltvann skal man styre unna.

http://www.tv2.no/a/4049706

Powerflux

Man tenker jo sitt om denne Niklas med sine kontakter i Litauen og historikken på bilene han tar inn når man leser slikt som dette!!
"
Mest utsatt er biler som kommer via Litauen. Hele 61 prosent av USA-importerte biler som har kommet til Sverige etter en tur innom Litauen har alvorlige mangler.

Carfax hevder at bakgrunnen for dette er at ulike kriminelle ligaer "reparerer" bilene før de blir videresolgt.
"
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Svg1974

Hva sier finn.no til rapportene som er sendt inn på pris? Vil jo tro det er i deres interesse også å luke ut useriøse forhandlere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA