Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å fjerne varsellyd ved åpning av dør?

Startet av Arne Mith, fredag 06. juni 2014, klokken 10:28

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: Thomas Dubourcq på lørdag 28. juni 2014, klokken 12:27
Niklas har svart på en sms idag og sier han skal ringe om noen timer. Han er opptatt...
med frenetisk å fabrikere dokumentasjon, snekre troverdige historier og snakke med sine kontakter slik at "The papertrail" ser riktig ut >:(
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

pwb

Dette er sikkert ikke eneste tilfellet. Finnes det noen database å sjekke mot i USA som tillater at man sjekker mer enn 4-5 biler i løpet av en dag? Salvagedb.com tillater ikke at man spørr for mange ganger og med en liste med noen tusen vinnr da så blir det litt vanskelig.

emil

Sitat fra: pwb på lørdag 28. juni 2014, klokken 13:43
Dette er sikkert ikke eneste tilfellet. Finnes det noen database å sjekke mot i USA som tillater at man sjekker mer enn 4-5 biler i løpet av en dag? Salvagedb.com tillater ikke at man spørr for mange ganger og med en liste med noen tusen vinnr da så blir det litt vanskelig.

Splitte opp listen på x-antall brukere som så fordeler sin del på flere tilsvarende nettsider?

pwb

Sitat fra: emil på lørdag 28. juni 2014, klokken 15:26
Sitat fra: pwb på lørdag 28. juni 2014, klokken 13:43
Dette er sikkert ikke eneste tilfellet. Finnes det noen database å sjekke mot i USA som tillater at man sjekker mer enn 4-5 biler i løpet av en dag? Salvagedb.com tillater ikke at man spørr for mange ganger og med en liste med noen tusen vinnr da så blir det litt vanskelig.

Splitte opp listen på x-antall brukere som så fordeler sin del på flere tilsvarende nettsider?

Joa, en mulighet, men det er jo snakk om langt over 10.000 Nissa Leaf så blit litt av en jobb, men er man mange nok så kan man splitte opp lista og ta det over noen dager.

Thomas Dubourcq

Jeg har pratet med han nå. Hans versjon er at det alt dette er nytt for ham.

Han sier han har sjekket bilen. Spesifisert har han gjort dette ved å spørre selskapet i USA om den har vært skadefri og hel, etc. Understellsnummer har han ikke sjekket.

Han sier han selger sammen med en partner. Det ble ikke nevnt noen partner ifm kjøpet i desember. Da jeg spør hvem det er, svarer han en kollega han jobber med.

På direkte spørsmål om bilen kom direkte fra USA til Norge, innrømmer han at den har vært innom Europa. Jeg spør hvor i Europa. Litauen. -Hvorfor det?

Da kan han hente den på Brobekk istedet for i Drammen, som er mye enklere.

Han forteller nå at partneren er fra Litauen. Når jeg spør hvor lenge han har kjent sin litauiske samarbeidspartner svarer han i tre kvart år. Min Leaf er den første han tok inn.

Etter dette snakker han sant om en del ting som står i denne tråden. At han ikke har sjekket vin på den andre bilen som ble solgt, og at han har en til som er til salgs som han heller ikke har sjekket.

Det er ikke umulig at amerikanere og eller litaueren Ramunas Stundzia bruker Niklas som en urutinert norsk salgsmann.

Han ønsker å få kastet seg om dette og sjekke opp ting og skal komme tilbake til meg. Jeg har sagt jeg ønsker kjøpe hevet.

Th



pwb

Det er jo ikke straffbart å være dum, men hvis han har blitt lurt så går vel denne saken nesten under nigeriabrev kategorien. Få tak i en dum nordmann og lur han trill rundt, de er helt gærne etter å tjene lettjente penger så der er det mange å lure. Det beste er vel om han nå tar tilbake de bilene han har solgt og hjelper til å sette en stopper for dette.

emil

Godt at han svarer og ønsker å ordne opp, men er fortsatt litt skeptisk til at han ikke har sjekket historikken til bilen. Hvem i USA er det han har sjekket med, selger?

Og en som vistnok jobber i IT-bransjen burde i hvertfall kunne google VIN nummeret, og da får man opp at bilene har vært skrotet.

TorC

Ja det er jo HELT logisk å sende bilen til Litauen. Litauen er jo kjent for sine lange kystlinje mot Atlanterhavet. Og ALLE vet vel at Litauen har en av de største transithavnene og hubbene i Europa.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

AkivB

Har mailet litt med ham ang den hvite på finn nå.
Bilen har ifølge ham aldri vært skadet. Og han importerte den fra USA.
Og så Når jeg spør om den kom direkte fra USA, så hadde den vært innom Litauen, så det ble enklere for ham å hente den, da han slapp å helt til Drammen.
Etter endel spørsmål, så kommer det frem at den har tittel salvage i USA, grunnet bittelitt vannsprut. Kunne også hende at han importert biler som hadde skumpet borti noe, og kanskje fått en sprekk i en lykt..
Blir en bil vraket av vannsprut eller sprekt lykt??

Jeg har hele tiden sagt jeg ville hente bilen på tirsdag, og det var greit.
Når jeg begynte å stille spørsmål, var det plutselig en sommskulle komme å hente den i morgen, så da måtte d jo bli førstemann t mølla.

Skremmende at slike selger biler..

Siste svaret jeg sendte var at jeg absolutt ikke var interessert i å handle bil av ham, og at han heller burde ordne opp med de som har kjøpt biler av ham, og fikse opp i annonsen på finn...

Ikke fler svar foreløpig, men alt annet har han svart på..
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

pwb

Da har jeg en liste med 12740 norskregistrerte Nissan Leaf med regnr og chassinr hvis noen har lyst til å starte med å sjekke? Men salvagedb stopper tydeligvis på rundt 10-20 sjekker pr dag ser det ut som så hvis ingen har noen andre lurer steder å sjekke mot så må det nesten gjøres manuelt. Kanskje noen kunne tatt kontakt med salvagedb.com for å høre om det er en mulighet å få ut en liste med alle Nissa Leaf, sikkert en kjempereklame for dem hvis det kan rulle opp noe stort?

TorC

Hvordan i alle dager har du fått tak i det? Godt jobbet! :-)

Man trenger vel egentlig ikke bruke salvagedb direkte?

Hvis noen kan lage en eller annen form for programvare som søker på google, og de som får treff kan manuelt sjekkes?

Jeg mener å ha lest et eller annet sted at det er rundt 3000 importerte LEAF, så det reduserer jo antallet en del.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Thomas Dubourcq

Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 25. juni 2014, klokken 20:42
Jeg ringte selgeren i dag. Spurte om han hadde en carfax utskrift eller noe lignende fra USA, men han hadde aldri hørt om noe slikt før. Jeg sa videre at det var en rapport som ville vise om bilen hadde en skade historikk, salvage, rebuild osv. Han kunne forsikre meg om at denne bilen ikke hadde noe skade historikk som han viste om. Tydelig at her er det selgere som gir blaffen i om de lurer noen.

Har finlest litt i tråden her. Rasmus, bare for å forsikre meg, det var Niklas du snakket med?

pwb

#72
Sitat fra: TorC på lørdag 28. juni 2014, klokken 21:54
Hvordan i alle dager har du fått tak i det? Godt jobbet! :-)

Man trenger vel egentlig ikke bruke salvagedb direkte?

Hvis noen kan lage en eller annen form for programvare som søker på google, og de som får treff kan manuelt sjekkes?

Jeg mener å ha lest et eller annet sted at det er rundt 3000 importerte LEAF, så det reduserer jo antallet en del.

lastet ned Visual Studio 2013 Express i går og sydde sammen ett lite program som leste fra EL10000 til EL50000 på vegvesen.no sin kjøretøysdatabase. Gjorde så den hoppet over de nr som ikke har noen bil på seg. Måtte kjøre den på 5 forksjellige steder siden det er en begrensning på ett sted rundt 7000 spørringer i døgnet hos vegvesenet.no. Hentet så kun ut de som begynte med NISSAN og lagret i en fil.

Finner ingen info hos vegvesen som forteller om den er importert eller ikke.

Har nå fått til å kunne lese fra http://www.salvagedb.com/database/page1.html det finnes sider opp til http://www.salvagedb.com/database/page190000.html så der vil det være litt å gå gjennom og programmet bruker fort 2 sek pr side så 100+ timer hvis den ikke stopper opp på antall sider man kan lese på en dag.

Send meg en melding hvis exel arket med chassinr ønskes, vet ikke om det er lov å publisere det, men fant ingen info hos vegvesen om at data ikke kunne lastes ned eller deles.
En skulle sjekke litt rundt nr mellom EL20000 og EL25000, gi gjerne ett hint hvis det er en grei måte å søke ved hjelp av en liste på.

pwb

neida, man trenger ikke bruke salvagedb direkte, den er jo bygd opp av åpne løsninger/databaser så det skal være mulig.

TorC

Jeg er imponert. Det finnes åpenbart ingen grenser for hva enkelte klarer å få til!

Jeg har ikke peiling på dette, men hvis det hjelper så kan jeg gjerne stille 2-3 maskiner med ulike IP til disposisjon.

Vegvesenet HAR info om hvilke som er importert og hvilke som ikke er. Jeg tviler imidlertid på om det er åpent på nett.

Vegvesenet er imidlertid omfattet av forvaltningsloven, så de er forpliktet til gi ut opplysninger.

Jeg kan ta en telefon til dem på mandag for å høre om de er villig til å gi ut VIN på alle LEAF-importbiler.

Jeg tror imidlertid at de kun vil akseptere å gi ut opplysninger om de bilene som er omfattet av enkeltvedtak, og det er jo ikke de bilene som kommer fra andre EØS land.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA