Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å fjerne varsellyd ved åpning av dør?

Startet av Arne Mith, fredag 06. juni 2014, klokken 10:28

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: TorC på fredag 27. juni 2014, klokken 15:57
Nå bør man ikke anta "worst case" slik Parsli foreslår siden dette ofte har en tendens til å virke mot sin hensikt.

I akkurat denne saken tror jeg "worst case" er et godt utgangspunkt...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

TorC

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 27. juni 2014, klokken 16:29
Sitat fra: TorC på fredag 27. juni 2014, klokken 15:57
Nå bør man ikke anta "worst case" slik Parsli foreslår siden dette ofte har en tendens til å virke mot sin hensikt.

I akkurat denne saken tror jeg "worst case" er et godt utgangspunkt...

Thomas

Du må gjerne tenke det, men det å ta utgangspunkt i "worst case" har en tendens til å virke mot sin hensikt hvis selger kan motbevise et av forholdene. Da faller deler av egen troverdighet i grus.

MEN, jeg har samme mistanke som deg.

Etter å ha snust litt mer KAN det være at det finnes enda et alternativ her. I annonsen på Unimogen kan man på bildene lese autogidas.lt . Dette er et nettsted for kjøp og salg av biler. Det KAN jo hende han ikke selv har kjøpt bilene i USA, men har kjøpt dem fra Litauen. Det bør imidlertid være enkelt å bevise eller motbevise.

Og du kan jo gjette hva som dukket opp når jeg søkte på Leaf? Jo en USA-Leaf
http://www.autogidas.lt/nissan-leaf-hecbekas-2011-0126159816.html

Min litauensk (eller hva de nå enn snakker der, Polsk, Russisk?) er temmelig rusten, så jeg forstår ikke hvordan man evt. kan finne frem til VIN på den bilen. Det er kanskje noen på forumet som enten kan språket eller kjenner noen fra Litauen som kan kontakte biltilsynet i Litauen og få tak i VIN.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Thomas Dubourcq

Understellsnr står også i frontruta. Det går jo an å be om å få det av selger.

Th

TorC

På US leaf står VIN på alle dører og fangere også. Jeg klarer ikke lese VIN fra noen av bildene. Jeg tipper at hvis noen "utlendinger" ber om VIN vil selger skjønne at man ønsker å snuse, og dermed la være å svare.

Andersen har uansett et forklaringsproblem siden han som dreven bilkjøper selvsagt ville ha sjekket forholdene. Man kjøper ikke en US-LEAF fra Litauen uten å vite hvordan den havnet der.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Thomas Dubourcq

Jeg starter med å ta kontakt med han minst en gang hver dag fremover.

emil

Det at selger ennå ikke har kommet med noe svar tolker jeg som om han vet godt om historien til disse bilene og planlegger verdens største bortforklaring.

AkivB

#51
Interessant lesing dette. :-)
Kan noen sjekke EL40792?
Samme selger. 
Understellsnr JN1AZ0CP8CT019081

Har mailet litt for moro med selger, og denne bilen er visst helt strøken, og aldri hatt noen skade. Det kan jo stemme d, men jeg skal dra den langt om ikke det er sant. :-)
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

Thomas Dubourcq

#52
Sitat fra: Sandpusher på torsdag 26. juni 2014, klokken 16:00
rn auto som står som selger finner jeg ikke på Proff.no, men ULA gruppen eksisterer, ble dannet i september i fjor og har som formål:

Byggearbeid, rehabilitering av bygg, herunder kjøp og salg av
tjenester (personalutleie) og varer samt hva som står i denne
forbindelse. Selskapet vil drive med import og eksport av
nisjeprodukter. Å yte tjenester og leveranser innen bygg- og
anleggsvirksomhet samt virksomhet som naturlig står i forbindelse med
dette, herunder deltakelse i andre selskaper. Selskapet er en
totalentreprenør innen bygg og anlegg, og tilbyr derfor tjenester og
vare innen VVS, tømrerarbeid, mur, flis, maling og nærliggende
tjenester.

Selskapet har en ansatt (daglig leder), og en eventuell garanti fra firmaet er vel ikke mye verdt.

Selskapet samme adresse som Niklas. Han har satt opp sitt eget hus og har en blogg på det. Så er Leaf import sidegeskjeften hans, ved siden av vanlig jobb. That's the story, kan det virke som.

Thomas Dubourcq

#53
Sitat fra: AkivB på fredag 27. juni 2014, klokken 23:15
Interessant lesing dette. :-)
Kan noen sjekke EL40792?
Samme selger. 
Understellsnr JN1AZ0CP8CT019081

Har mailet litt for moro med selger, og denne bilen er visst helt strøken, og aldri hatt noen skade. Det kan jo stemme d, men jeg skal dra den langt om ikke det er sant. :-)

Joda, treff der også:
Fra salvagegd.com :
VIN                           Title                                  Primary Damage   
JN1AZ0CP8CT019081   MV907A-PARTS ONLY (P)   WATER/FLOOD   

emil

Sitat fra: AkivB på fredag 27. juni 2014, klokken 23:15
Interessant lesing dette. :-)
Kan noen sjekke EL40792?
Samme selger. 
Understellsnr JN1AZ0CP8CT019081

Har mailet litt for moro med selger, og denne bilen er visst helt strøken, og aldri hatt noen skade. Det kan jo stemme d, men jeg skal dra den langt om ikke det er sant. :-)

Er jo den bilen som startet opprullingen

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14492.msg231286.html#msg231286

Gordon Retriever

Sitat fra: Sandpusher på torsdag 26. juni 2014, klokken 16:00
rn auto som står som selger finner jeg ikke på Proff.no, men ULA gruppen eksisterer, ble dannet i september i fjor og har som formål:

Byggearbeid, rehabilitering av bygg, herunder kjøp og salg av
tjenester (personalutleie) og varer samt hva som står i denne
forbindelse. Selskapet vil drive med import og eksport av
nisjeprodukter. Å yte tjenester og leveranser innen bygg- og
anleggsvirksomhet samt virksomhet som naturlig står i forbindelse med
dette, herunder deltakelse i andre selskaper. Selskapet er en
totalentreprenør innen bygg og anlegg, og tilbyr derfor tjenester og
vare innen VVS, tømrerarbeid, mur, flis, maling og nærliggende
tjenester.


Mannen som selger Leafene fra Litauen er en av to nestledere i dette byggefirmaet.
Styreleder og eneaksjonær i aksjeselskapet heter Ramunas Stundzia.

AkivB

Sitat fra: emil på lørdag 28. juni 2014, klokken 00:12
Sitat fra: AkivB på fredag 27. juni 2014, klokken 23:15
Interessant lesing dette. :-)
Kan noen sjekke EL40792?
Samme selger. 
Understellsnr JN1AZ0CP8CT019081

Har mailet litt for moro med selger, og denne bilen er visst helt strøken, og aldri hatt noen skade. Det kan jo stemme d, men jeg skal dra den langt om ikke det er sant. :-)

Er jo den bilen som startet opprullingen

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14492.msg231286.html#msg231286


Beklager. Jeg klikket ikke inn på den første. Så bare på alle de andre som var under EL 40000 på regner. :-)

Skal jammen spør litt mer før jeg avslører ham, og da skal jeg be han kontakt, Thomas. :-)
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

Thomas Dubourcq

Niklas har svart på en sms idag og sier han skal ringe om noen timer. Han er opptatt...

Thomas Dubourcq

Jeg (og nok flere av dere også) vil gjerne spare en uskyldig kjøper fra å sette penger på kontoen til Niklas for den hvite Leafen som har hatt vannskader. Men hvordan? Kan TorCs tips om en advarsel fra Elbilforum bli noe av?

emil

Først må selger få lov til å ordne opp i salget av bilen til Thomas, kan vel være ganske sikker på at han nå følger denne tråden.

Uansett tror jeg folk her på forumet kommer til å følge disse bilene og selgeren i lang tid og informere nye kjøpere om historikken. Det beste for selger vil jo være å komme ut med all dokumentasjon på oppbygging av bilene for å vise at dette er gjort på et ordentlig verksted, kanksje også ta bilene til et Nissan verksted for å få tatt en fullstendig gjennomgang på de.

Ellers skulle det på den hvite som er til salgs nå være gøy å sjekke om chassisnummer på ramme stemmer med f.eks det LeafSpy rapporterer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA